Blir forbanna!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Kan man anmelde noen for å kjøre for fort eller er det slik at personen må tas på fersken?

Det er ei dame i bygda, vet ikke hva hun heter eller hvor hun bor, og hun kjører i 100km/t HELE tiden. Bare fordi hun kjører jaguar tror hun at trafikkreglene ikke gjelder for henne, tydeligvis...

Alle vet hun råkjører.
Det toppet seg for meg etter en dårlig ettermiddag da hun kjørte oppi ræva på meg før hun suste forbi ved første anledning.

Tviler på at det blir gjort noe med sånn uten videre. må nok ha bevis for at det skal skje noe. Filme kanskje? Ellers blir det vel ord mot ord.

Man kan levere inn skiltnummer og beskrive farlig kjøring til politiet så de er opplyst om saken i det minste. Hvorvidt de gjør mer ut av det får stå på demmes kappe, men da har du bidratt med ditt for å unngå at hun forårsaker en ulykke hvertfall! Vet du hvem det er så kan du jo ta en rolig, men seriøs prat med henne og spørre om hun har tenkt over risikoen hun setter barnefamilier på veien i??
Vi gjorde det til ei dame i gata her... hu ga blaffen frem til hu rygga på en unge. Ungen var relativt uskadd og alt gikk fint, men hu skjerpa seg etter det! Litt verre å lære av sine feil etter et krasj i 100 km/t...

Du kan melde inn skiltnr og biltype (Evt søke opp navnet selv), og anmelde for uaktsom kjøring og nesten ulykker o det skulle oppstå. Fortell at dere i naolaget føler dere utrygge, og kanskje de tar noen ekstra kontroller, pluss kontakt med vedkommende... JO flere som melder ifra, jo mere gjør de med det.

Som de nevner, ta skiltnr og meld til politiet om uaktsom og uforsvarlig kjøring :) forklar kjøringen hennes. Jo flere som melder, jo bedre.

Her holdt de en ekstra fartskontroll etter å ha fått flere tips om ekstrem råkjøring i et nabolag, så fikk de tatt vedkommende slik. :)

Ville først tatt en prat eller to med vedkommende. Hvis det ikke gir noe resultat ville jeg tatt kontakt med politiet og gitt de navn og skiltnr på bilen hun normalt sett bruker.

Sliter litt med samme problemer her. Bor et stykke fra resten av bygda, men vi har et gårdsbruk over oss så trafikk gjennom tunet er det regelmessig gjennom dagen.
Opplever at flere av naboene og besøkende oppe på gården, i tillegg til noen av postbudene kjører som noen griser. Dette er en relativt uoversiktlig vei gjennom gårdstun hvor både barn og dyr ferdes. Har snakket så mange ganger til både postbudene og naboene om at de må kjøre roligere igjennom tunet. Selv ene naboen har tatt livet av 2 hunder her ved påkjørsel, den ene hunden var ikke i veien engang! Men å roe seg ned - det har ikke skjedd. Siden dette er på en privat vei er det lite politiet vil gjøre med det :/ Kjempe frustrerende.

Neste jeg kommer til å gjøre er vel å få opp skilt, lage skikkelig ekle dumper i veien, og postmannen kan forvente at jeg tar en tlf til hans sjef! - ikke at det hjalp når jeg sendte klage per mail da..

Uansvarlige sjåfører er noe drit! At de ikke forstår at det faktisk ikke er bare deres eget liv de setter på spill, men også menneskene som ferdes sammen med de på disse veiene..

Litt vanskelig å få tatt skiltnummer når hun er borte på to sekunder. :P Men jeg skal høre med svigers, de vet hva hun heter.
Vet ikke om jeg tør å snakke med henne. :P Er litt feig. Men hun kommer jo til å ta livet av noen en dag!

Må bare legge til at problemet er at vi bor på landet, dette er en landevei, og det er ALDRI kontroller her...

Hehe. Ja, på veien hjem fantaserte jeg om å smadre bilen med et balltre. :p Kutte opp dekkene kunne jeg jo også gjort... ;)
Hahaha fantisera ja men e du lika feg som
Meg hade aldrig klart å nærma deg bilen å
Gjør noet sånt :p

Ville først tatt en prat eller to med vedkommende. Hvis det ikke gir noe resultat ville jeg tatt kontakt med politiet og gitt de navn og skiltnr på bilen hun normalt sett bruker.

Sliter litt med samme problemer her. Bor et stykke fra resten av bygda, men vi har et gårdsbruk over oss så trafikk gjennom tunet er det regelmessig gjennom dagen.
Opplever at flere av naboene og besøkende oppe på gården, i tillegg til noen av postbudene kjører som noen griser. Dette er en relativt uoversiktlig vei gjennom gårdstun hvor både barn og dyr ferdes. Har snakket så mange ganger til både postbudene og naboene om at de må kjøre roligere igjennom tunet. Selv ene naboen har tatt livet av 2 hunder her ved påkjørsel, den ene hunden var ikke i veien engang! Men å roe seg ned - det har ikke skjedd. Siden dette er på en privat vei er det lite politiet vil gjøre med det :/ Kjempe frustrerende.

Neste jeg kommer til å gjøre er vel å få opp skilt, lage skikkelig ekle dumper i veien, og postmannen kan forvente at jeg tar en tlf til hans sjef! - ikke at det hjalp når jeg sendte klage per mail da..

Uansvarlige sjåfører er noe drit! At de ikke forstår at det faktisk ikke er bare deres eget liv de setter på spill, men også menneskene som ferdes sammen med de på disse veiene..

Uff. :( Noen driter dessverre i alle rundt seg. Ei venninne av meg har litt det samme problemet som deg, men heldigvis ingen dyr som har dødd. Det er rart, for melkekyrne går som de vil i svingen...

Uff. :( Noen driter dessverre i alle rundt seg. Ei venninne av meg har litt det samme problemet som deg, men heldigvis ingen dyr som har dødd. Det er rart, for melkekyrne går som de vil i svingen...

Er så skummelt med slike sjåfører som absolutt ikke tenker på andre enn seg selv, og det å komme frem 2 sekunder fortere. Og når de ikke tar til seg tilsnakk om at her er det faktisk dyr og barn som leker og kan fort komme ut i veien.
Senest idag skrenset postbilen når den skulle stoppe for å levere posten. Startet langt oppi bakken her, så han må ha hatt stor fart! Jeg kjefter, og han sier unnskyld, og neste gang skjer akkurat det samme.
eller naboen som har tatt livet av ene hunden til svigers, og en av mine. Ikke har han tatt på seg den høfligheten å uttrykke at han er lei seg for det som har skjedd. Men har gitt klar beskjed at opplever jeg nesten ulykker eller ulykker igjen, om det så bare er ei høne som blir påkjørt så blir det anmeldt og jeg kommer til å kreve erstattning for enten liv eller dyrlege regning. Ikke at det har hjulpet :/
Har også prøvd meg på at barna i byggefeltet har begynt å komme opp og leke i tunet vårt etter at vi har fått så mange dyr som går ute. De gjemmer seg bak trær og steiner, og kommer plutselig ut i veien. Hvor jeg spør disse sjåførene direkte: "Har du virkelig lyst å ha ansvaret for å ha skadet, eller i værstefall drept et barn? " Men det går ikke inn.. Skulle så ønske at politiet griper inn, også på privat vei. Men vi er vel for langt utpå landet til at det skjer.

Mangel på respekt for andre sitt liv skal en lete lenge etter!

Du kan også sende inn tips til UP og politi om hvor de burde ha kontroll.

Kan man anmelde noen for å kjøre for fort eller er det slik at personen må tas på fersken?

Det er ei dame i bygda, vet ikke hva hun heter eller hvor hun bor, og hun kjører i 100km/t HELE tiden. Bare fordi hun kjører jaguar tror hun at trafikkreglene ikke gjelder for henne, tydeligvis...

Alle vet hun råkjører.
Det toppet seg for meg etter en dårlig ettermiddag da hun kjørte oppi ræva på meg før hun suste forbi ved første anledning.

Ja, det kan du. Ring politiet og oppgi skiltnummeret.

Skulle like å se noen som kjører i 100km/t HELE tiden btw ;) Men skjønner hva du mener ;)

Ville gitt beskjed til politiet vertfall. Er nok lite dei kan gjøre med at du har sett henne kjøre fort. Men forhåpentligvis kan dei ha kontroller i området

Back
Topp