Blir det tilrettelagt for deg i graviditeten på jobb?

Ja, heldigvis. Hender det blir litt dårlig stemning blant kollegaene, men har en avtale med sjefen så forholder meg til den.
 
Nei. Jobber videre som vanlig.
 
Tja, kollegaene mine som jeg jobber nærmest med tar hensyn og tar enkelte arb.oppg for meg. Men sjefen har ikke helt vist det samme hensynet, men det er fordi jeg ikke har behov/bedt om noe spesiell tilrettelegging enda. Men blir oppgitt/lei meg når det er sykdom, også blir jeg ikke tatt hensyn til, når det er mye og tungt arb., Av sjefen.
 
Ba om tilrettelegging i form av å få slippe 18-timer lange nattevakter. (Som vi vanligvis har ca 2 av per mnd). Fikk beskjed om at det i utgangspunktet ikke var mulig å tilrettelegge sånn uten videre fordi det ville innebære at vaktene ble vakant og hvis ikke noen melder seg frivillig så må folk beordres på vakt. Men sjefen var i utgangspunktet villig, så jeg fikk vaktfritak fra ca uke 12, måtte bare levere en linjes erklæring fra fastlegen for å få det.
Så nå jobber jeg fulltid på dagtid 08-16. Ingen spesiell tilrettelegging på dagtid.
 
Back
Topp