Blir det teit? (ang. navn)

Senna

Gift med forumet
Gutten min har ett navn, ikke noe mellomnavn. Men, hvis det blir jente denne gangen, så lurer vi litt på å gi henne et dobbeltnavn.
Jeg er egentlig fan av at man enten bruker bare enkeltnavn, eller bare dobbeltnavn. Men jeg har falt helt for dette dobbeltnavnet, og klarer ikke komme på noe annet navn jeg heller vil ha. Det går jo an at hun evnt. bruker bare det første navnet sånn til daglig...

Hva tror dere?

(Forresten så tror jeg ikke det kommer til å bli aktuelt uansett, da jeg er nesten 100% sikker på at vi får en gutt til.) :) 

jeg synes du skal gå for det du vil jeg :) hehe. ikke tenk på hva andre synes :)

jeg syntes heller det ikke er teit.
her har vi bestemt oss for at de guttene vi får skal ha enkelt navn, og jentene doble navn[:D]
høres kansje ut som vi skal ha 10 unger, men vi skal ikke det altså[8D][:D]

ORIGINAL: thejohan

Personlig så må jeg si at jeg ikke skjønner vitsen med å gi barna dobbeltnavn, for å kun bruke det ene.

må si meg litt enig her ja. i min familie har veldig mange dobbeltnavn og nesten alle bruker begge. jeg for eksempel reagerer sjelden hvis folk ikke bruker begge navna mine. :) hehe.

ORIGINAL: Ellie86

Personlig så må jeg si at jeg ikke skjønner vitsen med å gi barna dobbeltnavn, for å kun bruke det ene.

må si meg litt enig her ja. i min familie har veldig mange dobbeltnavn og nesten alle bruker begge. jeg for eksempel reagerer sjelden hvis folk ikke bruker begge navna mine. :) hehe.

heilt enig. eg har to navn og blir irritert når folk veit eg vil bruke begge men så bruker dei kun det første.me skal kun ha eit fornavn. blir 2 etternavn og synst det blir litt mykje med 4 navn. eg har da sjøl. langt og skriva [:D]

Nei, det er jeg egentlig enig i.

Navnet jeg har tenkt på er Hedda Martine. Jeg personlig syns det klinger fint sammen, og vil helst bruke begge navna. Men kan hende andre syns det blir litt tungt å si begge, så om noen bruker bare Hedda, så er det greit.. For det er veldig fint i seg selv.

Jeg synes du skal velge det du synes er best selv. Noen navn passer best alene, andre sammen med et annet[:D]

Synes ikke det er teit.. Alle guttene har enkeltnavn her i huset, men hvis det blir jente blir det dobbeltnavn pga at jeg har dobbelt navn..[:D]

Synes ikke det blir rart med mellomnavn på noen, og enkeltnavn på noen..

Fint navn forresten! Begge navnene er kjempefine og passer bra sammen synes jeg! Når det gjelder mellomnavn som "ikke blir brukt", så har jeg et selv. Det mellomnavnet er fornavnet til min oldemor, og selv om jeg ikke bruker det så synes jeg det er stas å bære hennes navn med meg videre.

Back
Topp