Blir det ofte oppdaget MA på oul?

Din verden er ikke alle andres verden, 1200-1500(som det koster her i området) er mye penger for noen. Det kan også være langt til nærmeste tilbyder, da ikke alle bor i storbyer her i landet.

Enig. :) Jeg har ikke 1200 å bruke på TUL enda så mye sjelefred den "lille" prisen ville gi.

850-900 koster det på flere steder her. Fortsatt ikke råd, men. :p

Brukt 6000 kr på ultralyd hittil :rolleyes: men nå har jeg ikke barn fra før, mistet to ganger i MA hvor ejg hadde masse symptomer. Gikk i 4 uker etter at embryo døde den ene gangen, uten en eneste blødning/brun utflod, smerte eller at jeg mistet symptomer. Og da startet jeg med cytotec, så vet ikke hvor lenge det ville holdt på.
Så jeg hadde absolutt ingen symptomer på at noe hadde gått galt noen av gangene.

Spesialist i gyn fortalte meg at det er flere som går i over 8 uker uten at kroppen avviser det. Så alt fra 2 uker til over 8 hadde han vært borte i.

Så for meg har det definitivt vært verdt det selvom det er mye penger.

Last edited:
Brukt 6000 kr på ultralyd hittil :rolleyes: men nå har jeg ikke barn fra før, mistet to ganger i MA hvor ejg hadde masse symptomer. Gikk i 4 uker etter at embryo døde den ene gangen, uten en eneste blødning/brun utflod, smerte eller at jeg mistet symptomer. Og da startet jeg med cytotec, så vet ikke hvor lenge det ville holdt på.
Så jeg hadde absolutt ingen symptomer på at noe hadde gått galt noen av gangene.

Spesialist i gyn fortalte meg at det er flere som går i over 8 uker uten at kroppen avviser det. Så alt fra 2 uker til over 8 hadde han vært borte i.

Så veldig enig med deg og har selv brukt det samme. Minst! [emoji4]

Vi får det, men er veldig forskjellig praksis rundt omkring. Noen får ukentlig eller mer, andre får bare 1 eller 2 og supplerer med private fra egen lomme [emoji4]

Jeg fikk bare en dekt :shifty: men nå har du mistet flere ganger enn meg og da!

Har hat to MA, vil heller vite det i uke 6 enn uke 12. Koster 400kr her.

Enig!

Sliter veldig med økonomien her, men både kjæresten og eg skal legge i en privat ul,
Eg er veldig redd for at det ikkje er noe der, og det kan jo desverre ødelegge mye i kroppen og dersom man ikkje finner det ut tidlig..
men burde vært lettere å fått tul i det offentlige altså.

Selv med 3 tidligere SA, har ikke jeg fått noe offentlig siden jeg har fått rundt uke 7 hos klinikken vi har hatt ivf gjennom.

Hadde bare tul i uke 7 med mini, og tror ikke det blir noen flere med bamsemumsen heller - hadde 7+5.

Selv med 3 tidligere SA, har ikke jeg fått noe offentlig siden jeg har fått rundt uke 7 hos klinikken vi har hatt ivf gjennom.

Hadde bare tul i uke 7 med mini, og tror ikke det blir noen flere med bamsemumsen heller - hadde 7+5.

Dette er min 7. gravididet (har ingen barn) uten at de finner noe galt så jeg tror det er derfor jeg får så mange. Er også ung og dette burde ikke skje så føler gyn satser litt på meg. Hvis det går galt denne gangen også blir det lettere for oss å finne ut av hva som gikk galt når svangerskapet følges så tett.

Skjønner jeg er veldig «heldig» for er ikke mange som får så tett oppfølging [emoji4]

Jeg trodde jeg bare skulle få en, men fikk tilbud om en ul i slutten av uke 12, og det er heeeelt supert!
Har «bare» en MA og en SA..

Jeg trodde jeg bare skulle få en, men fikk tilbud om en ul i slutten av uke 12, og det er heeeelt supert!
Har «bare» en MA og en SA..

Er helt forskjellig praksis rundt omkring. Burde jo ikke være sånn. Det er helt vilkårlig og kommer an på hvem du treffer på virker det som [emoji4] Bra du fikk en til da!

Er helt forskjellig praksis rundt omkring. Burde jo ikke være sånn. Det er helt vilkårlig og kommer an på hvem du treffer på virker det som [emoji4] Bra du fikk en til da!

Ja, hun sa hun ikke ville at jeg skulle gå til uke 12, som ved MA’en sist, i tilfelle det skulle gå galt denne gang, selv om alt så perfekt ut på ul :happy:
Jeg hadde nok tatt privat uansett rundt samme tid :happy:

Back
Topp