Blir det dumt?

MammaTilToSmå

Glad i forumet
Ungene fikk 700,- hver til jul, og jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke de på, så tenkte kanskje å spare de og kjøpe vinterdresser til de til våren når de kommer på salg. Blir det dumt eller greit? De har jo alt de trenger og får jo det de trenger av oss så kunne vært greit å spare de og investere i dresser når salget kommer

min mening er at slike ting skal kjøpes utenom gavene, men om du/dere har veldig dårlig råd er jo det en utvei.

edit: så nå at det var gaver fra andre, og ikke julegaven fra dere. men kanskje du skal spare dem, så de kan få kjøpe seg noe de virkelig ønsker seg når den tid kommer? med forbehold om det nevnt over.

Det er enten dette eller å spare pengene, og dressene koster jo litt penger, nytter ikke å kjøpe mer klær eller leker for de har alt for mye. Da burde man jo bare kjøpt alt utenom fordi man burde ha råd til det, men jeg synes det er kjekt at pengene går til noe fornuftig, og vi må sikkert ut med nok penger siden begge sikkert må ha to dresser, bedre å bruke til det enn noe tull som de ikke bruker

Vi sliter ikke akkurat økonomisk nå hvertfall, men vet at det kommer store regninger i mars/april og slikt så hadde vært greit å slippe å tenke på å sette av penger til dresser også

Forstår ikke hvorfor man mener hun kan det om hun har dårlig råd... [8|] 
Det er jo en fornuftig ting å få til jul! Ungene fikk sikkert nok av leker og gøyale ting. Så i stede for å bruke det til masse vissvas, så heller kjøpe noe de får brukt for. Trenger vel ikke ha dårlig råd for å bruke bursdag/julepenger på noe en trenger

Jeg kjøper bilstoler, utesko, vinterdress osv i gave til jentene våre, og vi sliter ikke økonomisk. At dette kun skal gjøres om man sliter, synes jeg vitner om ekstremfråtsing! Så gaver kan kun være til glede, ikke til nytte? Merkelig holdning! Klart du kan spare pengene til våren og kjøpe dresser på salg - til og med om du har en million i årstinntekt[;)]

ORIGINAL: ladylovelylux

Det er jo en fornuftig ting å få til jul! Ungene fikk sikkert nok av leker og gøyale ting. Så i stede for å bruke det til masse vissvas, så heller kjøpe noe de får brukt for. Trenger vel ikke ha dårlig råd for å bruke bursdag/julepenger på noe en trenger

Sign!

Selvfølgelig er ikke det dumt [:)] Lurt spør du meg[:)]

ORIGINAL: Mialille

Sign!

Synes ikke penger til jul/bursdag skal gå til sånne ting.

Helt enig !!!

Hvis de vi får penger fra presiserer at de vil at vi skal bruke det på noe fornuftig til barna, ja da gjør vi det.

Men er det penger som ungene skal få "kose" seg med eller spare, ja da går de inn på kontoen dems. Det kommer tidsnok en tid hvor de ønsker seg dyre ting som sykler, datamaskiner o.l. Da er det greit å si at vi kan bruke gavepengene dems på sånt.[:)]

Synes jeg da[:D]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg kjøper bilstoler, utesko, vinterdress osv i gave til jentene våre, og vi sliter ikke økonomisk. At dette kun skal gjøres om man sliter, synes jeg vitner om ekstremfråtsing! Så gaver kan kun være til glede, ikke til nytte? Merkelig holdning! Klart du kan spare pengene til våren og kjøpe dresser på salg - til og med om du har en million i årstinntekt[;)]

!! Fatter ikke holdningen til enkelte.

Jeg gjør glatt sånt.
Med mindre de som har gitt pengene ønsker at de skal brukes til noe spesifikt, feks sparing.
(Jeg spør alltid når barna får penger, om giveren ser for seg noe spesielt pengene skal brukes til)

Jeg kunne gjerne ønsket feks klær til ungene til jul, og spesielt noe så fornuftig, og som blir brukt SÅ mye som en vinterdress.
Men når jula kommer har de jo som regel dress for det året.
I tillegg er det alltids noen som synes det er "vanskelig" å kjøpe noe, at det er enklere å gi penger.
Og da er det jo genialt å bruke de pengene på vinterdress

Jeg ville aldri brukt penger jenta vår fikk til jul/bursdag på slike ting. Her går de rett inn på sparekontoen hennes, og der blir de til hun skal ha lappen eller bolig, så sant ikke noe uforutsett skjer.

Jeg synes derimot det er helt greit og ønske seg praktiske ting til barna til jul, da jeg ikke er for og overfylle med leker. Men penger blir hennes penger!

Back
Topp