Blir det bedre? Jeg er så lei

Bkno6597192

Andre møte med forumet
Jeg er gravid i uke 34 nå og har en treåringen som er sint mye av tiden. Han nekter å kle på seg, gå til bhg, nekter å bli med hjem fra bhg osv… han er stor treåring og veldig sterk. Han er fysisk med oss begge der han spytter, slår og sparker. Nå er jeg så lei av hans humør og er på gråten hele tiden fordi det er så slitsomt… er det noen andre som har det slik? Vær så snill og si at det blir bedre
 
Jadda blir bedre tre år og gravid mamma er ikke bra . Har mange ganger telt til 10’for å overleve selv…
 
3 år er en HEFTIG alder. Det blir bedre :)
Jeg har fått mye tips av Boka Barnehageårene av Hedvig Montgomery, så den anbefales :)
 
Det blir bedre :shy:
Min gutt ble trassig hvis han ikke var forberedt på tingene som kom. Kom det litt brått på at han skulle i bhg så ble han sint og trassig. Så selvom han ikke kunne klokka så sa jeg: nå er det 5 min til vi skal gå til bhg.. nå er det 5 min til du skal pusse tenner.. nå er det 1 min til du skal legge deg.. det hjalp, VELDIG!

men gang nektet han å ta på seg sko da vi skulle til bhg, da fikk han gå uten!! Han tok på seg skoene etter det.. vil han ikke kle på seg, så la han gå naken/i pysj til bhg. Bare ha med klærne. Han gjør nok ikke det så lenge.
 
Det blir bedre, men det føles helt håpløst når det står på. Har en på 4 som er lik, men er ikke like ille som da han var 3. Er først nå det har snudd litt, men humøret hans styrer huset her. Han har vært krevende all the way.
 
Det blir bedre! :)
.. Og så kan det bli verre eller like vanskelig igjen. Det går i perioder, utvikling skjer i rykk og napp. Som alt annet her i livet så går det opp og ned.
Men hold ut! Velg dine kamper med omhu, pust dypt og tell til 10! Er ikke lett når det står på, og alt ser gjerne mørkt ut.
Hadde en ekstremt vanskelig periode med min når hun var rundt den alderen. Følte det varte i evigheter, og det så jo selvsagt ut som "alle andre barna" oppførte seg som engler og ble sååå glad når de ble hentet i bhg.
Først når jeg ga litt faen ble det lettere.. Kan ikke si hvor mange ganger jeg har stått og ventet både 20 og 30 min for at hun skulle bli med hjem. Men hva var det hastverk for egentlig? Gjorde det noe om middagen ble for sen eller om vi ikke rakk dansing den dagen? Det var for vår del iallefall ikke det for vår del. :)
 
Back
Topp