Blir dere redde?

Ja det kan så være!! Men kan man da heller ikke bekymre seg for noe som er mer realistisk, sykdom eller lignende?? Jeg tror det er større sjans for at jeg dør på vei til bhg etterpå enn at det banker terrorister på døra her :p jeg er bare så lei sånne forumdamer som er redd for alt, gjør ingenting og klager over nett :p

Gjør ingenting ? Forumdamer? Oi.
Det var senest på sensommeren en reell trussel mot Norge . Så at det ikke skjer her synes jeg blir naivt. Terrorister ønsker å skape frykt, og derfor slår de nettopp til der folk minst venter det. I daglige situasjoner, ene og alene for å gjøre oss forsvarsløse og sårbare . Enig med deg i at det skal mye til at de banker på akkurat min eller din dør, mye større sjans for å bli dødssyk og lignende , men synes vi skal respektere at det vi opplyses om gjennom media i disse dager kan skape frykt og ubehag for enkelte uten å fnyse av det .

Ja det kan så være!! Men kan man da heller ikke bekymre seg for noe som er mer realistisk, sykdom eller lignende?? Jeg tror det er større sjans for at jeg dør på vei til bhg etterpå enn at det banker terrorister på døra her :p jeg er bare så lei sånne forumdamer som er redd for alt, gjør ingenting og klager over nett :p
WOW, den der ventar eg på reaksjonar på! ;-) "forumdamer som er redd for alt, gjør ingenting og klager over nett". Litt sette alle i samme bås, eller?

Haha du er ikke litt i overkant hysterisk da?? Det kommer ikke til å skje noe i Norge! Og om det så skulle skje så er det fint lite vi får gjort.. Nyt det livet du har her og nå du, så skal du se det går bra ;)
aldri si aldri ! =) men er enig med at man skal nyte livet her og nå =)

Jeg har ikke valgt min angstlidelse selv desverre så nå syntes jeg du er litt slem:/

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

WOW, den der ventar eg på reaksjonar på! ;-) "forumdamer som er redd for alt, gjør ingenting og klager over nett". Litt sette alle i samme bås, eller?
Jeg reagerer litt på den samme kommentaren. Kan ikke sette alle i en bås. Hva mener du med forumdamer som gjør ingenting? Er vel ikke alt vi gjør i hverdagen som publiseres her inne. Som TS sa, hun har tidligere vært hos psykolog. Det vil jeg si er å ta tak i noe og prøve å gjøre noe med det:)
Håper du får hjelp til å takle redselen din:)
Ikke kjekt å være så redd:(

Jeg har heldigvis vært hos psykolog tidligere på grunn av redsel så lista er nok ikke høy for å komme inn igjen:) men hjelper å lese at flere ikke redde..da roer jeg meg litt. Får fort angst når jeg tenker på at noe kan ramme barna mine:/

Skjønner godt du er redd for barna.. Og jeg skjønner den angsten. Selv om man prøver å tenke rasjonelt så er det ikke enkelt når frykten har satt seg. Jeg var litt redd de første dagene når vi først fikk vite om trusselen, tok ikke barna på offentlige steder og oppsøkte dem heller ikke selv. Jeg er ikke redd nå lenger heldigvis. Men lillemann datt å slo seg idag, i hodet og fikk kul. Så nå er jeg redd at han skal få hjerneblødning mens han sover. I tillegg har han hatt litt feber og utslett, siden jeg er gravid så er jeg redd for at han har hatt den 5.barnesykdommen. Vi spiste også Club sandwich som jeg laget til middag, med kylling. Og jeg er redd at selvom den så ferdig ut så gjerne den var litt rå likevel, de oppdaget jo nettopp listeria i en type kylling. Så med andre ord.. Jeg er vel redd noe hele tiden. Det bare endrer seg hva jeg er redd.

Jeg prøver bare å tenke at man kan ikke kontrollere det som skjer rundt oss alltid, men har man først satt barn til verden, så er jo frykt en stor del av hverdagen. Er jo det som er så dumt med å være mamma :) håper det går over, forferdelug når man blir så kontrollert av frykten..

No ser eg så lite på nyheter at dette har gått meg hus forbi. Men pleier ikke ta sånt så veldig inn over meg nei.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fulgt med på nyhetene, og har nok sett mer enn jeg burde også... Det er helt grusomt og brutalt det IS gjør! Men målet dems er å skape frykt, det er derfor de vil skade uskyldige og det er derfor de ønsker at verden skal se det.

Jeg syns det er mange krasse og ufine kommentarer her! Prøv å vis andre litt respekt, og ikke bare vær tøff "over nett!" Du er tross alt en "forumdame" du og Rustad90

Haha du er ikke litt i overkant hysterisk da?? Det kommer ikke til å skje noe i Norge! Og om det så skulle skje så er det fint lite vi får gjort.. Nyt det livet du har her og nå du, så skal du se det går bra ;)
Hvordan kan du si sånt? Vi er da alle forskjellige og reagerer forskjellig. Redsel er ikke å være hysterisk.

Min mening er at når man blir så redd for noe sånn så er man hysterisk
Vi er forskjellig og takler ting forskjellig.
Ville du kalt en psykisk syk person med sterk sosial angst som ikke turde å gå ut for hysterisk?
Alle sliter vi med forskjellige ting...

Nei, jeg er ikke særlig redd på mine vegne. Var redd 22. juli siden jeg har familie i Oslo, men jeg er jo like redd når jeg hører om trafikkulykker og tenker at noen jeg kjenner kan ha vært involvert, for eksempel.

Når det gjelder krig og terror er jeg mest trist og fortvilet over at det går an, det er bare så TEIT, og grusomt for dem som lever i det.

Frykt er ikke rasjonelt, det er ikke noe man kan velge eller velge bort. Herregud, jeg er helt enig med de andre, du er rett og slett skikkelig ufin nå. At du mener det er unødvendig eller teit å være redd for slikt er jo en ærlig sak, men selv om du er lei forumsdamer som klager på nett så er det jo nettopp det du er også nå. Folkeskikk går an selv om man er på nett...

Lever du i en boble??? Klart det kan skje noe her. Det har skjedd grusome ting før. Det har blitt planlagt og nesten gjennomført terrorangrep flere ganger. Å kalle noen overhysterisk når dem skriver at dem er redde og lufter bekymringen sin er rett og slett veldig ufint av deg!

For ikke å snakke om at det tross alt bare er 70 år siden Norge var okkupert av et annet land.

Tror ikke hun 80 gamle dama som fikk skjært av seg hodet i England ville vært enig i at det er urealistisk!

Tror ikke hun 80 gamle dama som fikk skjært av seg hodet i England ville vært enig i at det er urealistisk!

Eller han som ble drept på åpen gate i London med machete ifjor. Maraton-bombene der flere ble drept og mange mistet hender og føtter.
Å kalle det urealistisk er å fortrenge alt det som skjer i verden. Synes det er merkelig å ikke bli berørt av slikt.

Back
Topp