Blir dere redde?

Nei. Men gråter inni meg for alle som opplever terroren deres, spesielt barna. Synes historien gjentar seg selv fra andre verdenskrig og Bosniakrigen :( Helt jævlige tilstander!

Sent from my iPhone using BV Forum

Går ikke rundt og er redd for det, men det er klart det er en alvorlig situasjon, og jeg syns det er litt naivt å tro at det ikke vil skje noe her, på sikt.

Sign.

Hvorfor gjør han det? Er det riktig at de skal skremme oss fra jobber og steder vi stikker oss ut? Nato er en viktig "organisjon" som startet opp etter andre verdenskrig, vi må ha allierte under enn krig. Lille Norge f.eks. Klarer oss ikke uten allierte om noen vil krige mot oss.
Det er ikke slik at om vi gjemmer oss her oppe i nord så vil ingen komme å krige med oss. Viktig å være innvolvert og vise at de skremmer ikke oss vi bekjemper slike som de!

Helt uenig!
De kommer bare til land som har olje og penger. Irak,Afghanistan og Libya.
Men Syria,Egypt og Tunisia? Hmmm
De ble visst "glemt" de!

Jeg blir ikke direkte redd redd pga IS, men jeg hater å se på nyhetene og lurer av og til på hvorfor i all verden jeg har valgt å få barn i denne syke verden... :(

Sliter litt med håpet for fremtiden mellom klimakrisen, krig og terror... :(

Jeg er ikke redd i den forstand at det styrer min hverdag.
Men jeg skjønner virkelig at folk blir redd for den grusommee oppførselen de har. Har noen tenkt på alle de barna som sitter på internett? det er ikke få det, de kommer hjem fra skolen og logger seg på nettet, med store bokstaver står der om halshugging osv.. Hva tror dere det gjør med ett lite barn på 7-8-9-10-11 år? Jeg forstår at man blir skremt da, ja voskne også. Jeg skjønner at folk skvetter til om man ser noe mistenkelig ol. ute på gaten, det gjør jeg virkelig..
Men jeg synest ikke at vi kan be TS å å reise til psykolog av den grunn at hun er redd. For innerst inne, hvem er ikke redd for de forferdelige handlingene? Redde for at det kan bli oss? Det at Norge deltar i krigen vil jeg ikke spekulere i, jeg er ikke ekspert på det området so det uttaler jeg meg ikke om, det kan de som organiserer det gjøre.

Haha du er ikke litt i overkant hysterisk da?? Det kommer ikke til å skje noe i Norge! Og om det så skulle skje så er det fint lite vi får gjort.. Nyt det livet du har her og nå du, så skal du se det går bra ;)
Greitt å ikkje bekymre seg så mykje. Men å seie at det ikkje kjem til å skje noko i Norge, syns eg blir litt naivt ;) Var tross alt i Norge dei hadde planar om å ta seg inn hos ein tilfeldig familie og drepe dei foran kamera... Mykje som kan skje når som helst, uten at me kan gå å tenke på det konstant...

Greitt å ikkje bekymre seg så mykje. Men å seie at det ikkje kjem til å skje noko i Norge, syns eg blir litt naivt ;) Var tross alt i Norge dei hadde planar om å ta seg inn hos ein tilfeldig familie og drepe dei foran kamera... Mykje som kan skje når som helst, uten at me kan gå å tenke på det konstant...

Nei men herregud, å si at de skal gjøre det og det å faktisk gjøre det er to helt forskjellige ting.. Vi er så godt forberedt her i landet og mange som passer på oss.. Det går nok helt fint :)

Nei men herregud, å si at de skal gjøre det og det å faktisk gjøre det er to helt forskjellige ting.. Vi er så godt forberedt her i landet og mange som passer på oss.. Det går nok helt fint :)
Eg og trur det går heilt fint, er ikkje det eg meiner. Men eg trur me er veldig naive i Norge, som trur at me slepp unna alt, fordi me er så små, og opp i nord og alt det der. Plutselig smell det. Men ein vert gal i hovudet om ein skal gå å vente på det då. Sånn sett best å ikkje tenke på det.

Går ikke rundt og er redd for det, men det er klart det er en alvorlig situasjon, og jeg syns det er litt naivt å tro at det ikke vil skje noe her, på sikt.
Signerer

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

er ikke spesielt redd i utgangspunktet, men har fått noen tilfeller av nesten angstanfall når jeg har sett spesielle innslag på nyhetene. denne angsten kommer mer pga at jeg lever meg så inn i og tenker så mye på den grufulle angsten og redselen menneskene i disse landene må leve med døgnet rundt :-( jeg synes det er så forferdelig og det går så inn på meg.
ser på ungene mine som ler, leker og herjer bekymringsløst <3 også tenker jeg på disse små barna som må gå med en redsel og angst i seg dag og natt og frykter for livet huff og huff så grusom denne verden kan være :-(

Alltid vært redd for krig og jordas undergang og sånne ting så jeg blir litt redd ja, men ligger ikke våken eller noe av det!

Haha du er ikke litt i overkant hysterisk da?? Det kommer ikke til å skje noe i Norge! Og om det så skulle skje så er det fint lite vi får gjort.. Nyt det livet du har her og nå du, så skal du se det går bra ;)
Lever du i en boble??? Klart det kan skje noe her. Det har skjedd grusome ting før. Det har blitt planlagt og nesten gjennomført terrorangrep flere ganger. Å kalle noen overhysterisk når dem skriver at dem er redde og lufter bekymringen sin er rett og slett veldig ufint av deg!

Nei er ikke redd, men er redd for verden og synes det er så tragisk og skummelt hvor lite et menneskeliv er verd for enkelte.. :(

Lever du i en boble??? Klart det kan skje noe her. Det har skjedd grusome ting før. Det har blitt planlagt og nesten gjennomført terrorangrep flere ganger. Å kalle noen overhysterisk når dem skriver at dem er redde og lufter bekymringen sin er rett og slett veldig ufint av deg!

Ja det kan så være!! Men kan man da heller ikke bekymre seg for noe som er mer realistisk, sykdom eller lignende?? Jeg tror det er større sjans for at jeg dør på vei til bhg etterpå enn at det banker terrorister på døra her :p jeg er bare så lei sånne forumdamer som er redd for alt, gjør ingenting og klager over nett :p

Nei absolutt ikke. Jeg bekymrer meg generelt lite over ting jeg ikke selv har kontroll over.

Back
Topp