Blir dere redde?

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Tenker på dette med IS? Jeg skal innrømme at jeg faktisk er redd! Jeg er redd for at noe skal skje her i Norge. Jeg er fra før av ekstremt høysensetiv, men nå er det værre enn noen sinne. Sliter med søvn, er redd for å gå i byen og merker dette Gjør at jeg blir redd når jeg møter mennesker på gaten som de er fra den delen av verden som IS herjer:/ er det bare meg?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Nei, jeg er ikke redd heldigvis.
Men når jeg leser at de hadde tenkt til å banke på en tilfeldig dør for å drepe en familie, så kjenner jeg at de menneskene skal man ikke tulle med.
Kan du søke hjelp til din redsel? Forferdelig at dette skal styre hverdagen din :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha du er ikke litt i overkant hysterisk da?? Det kommer ikke til å skje noe i Norge! Og om det så skulle skje så er det fint lite vi får gjort.. Nyt det livet du har her og nå du, så skal du se det går bra ;)

Nei, jeg er ikke redd heldigvis.
Men når jeg leser at de hadde tenkt til å banke på en tilfeldig dør for å drepe en familie, så kjenner jeg at de menneskene skal man ikke tulle med.
Kan du søke hjelp til din redsel? Forferdelig at dette skal styre hverdagen din :(

Jeg har heldigvis vært hos psykolog tidligere på grunn av redsel så lista er nok ikke høy for å komme inn igjen:) men hjelper å lese at flere ikke redde..da roer jeg meg litt. Får fort angst når jeg tenker på at noe kan ramme barna mine:/

Tenker ikke noe på det, da fordi man aldri kan helt vite hva som vil skje når man går ut døra, eller her hjemme.

Har distansert meg fryktelig mye der, mest fordi at gale personer kan man møte overalt, ulykker og slike ting kan også skje overalt.
Er mest redd for at det skal skape mer rasisme for det trengs så absolutt ikke.

Håper det blir lettere for deg etterhvert da, kan tenke meg at det ikke er lett å ha det sånn, og vis man plutselig begynner å endre vaner (slik som å ikke gå i byen vis man har pleid det) så er det virkelig ikke bra for kan fort øke angsten og endre vanene mer

Tenker ikke over det, det blir for langt unna. Kan ikke la frykten for alt som kan gå galt ødelegge hverdagen min.

Jeg må prøve å tenke litt annerledes:)

Jeg har heldigvis vært hos psykolog tidligere på grunn av redsel så lista er nok ikke høy for å komme inn igjen:) men hjelper å lese at flere ikke redde..da roer jeg meg litt. Får fort angst når jeg tenker på at noe kan ramme barna mine:/

Så flott! For redsel er det en terrorist vil skape. Så da oppnår de målet sitt.
Skjønner godt angsten for barna,men vi må ikke la den styre oss. Så oppsøk hjelp og redselen blir for styrende av hverdagen din :)

Jeg er veldig redd faktisk, unngår nyheter.. Jeg er redd for at hvis vi sender militær ned dit - så sender de hit!! :(
Prøver å ikke tenke på det :p
Høres ut som meg:p

Er ikke redd nei. Bekymrer meg litt over hva IS vil gjøre med midtøsten og levekårene der, og hva det vil si for resten av verden, men er ikke redd for at noe skal skje direkte med meg og mine.

Er så langt unna at det har eg valgt å ikkje bruka tiden min på :)

Går ikke rundt og er redd for det, men det er klart det er en alvorlig situasjon, og jeg syns det er litt naivt å tro at det ikke vil skje noe her, på sikt.

Spurte samfunnsfag læreren min om det var grunn til å være redd, for jeg blir litt skremt.
Han sa at denne gruppen var så liten i forhold til alle som var imot dem, at dem vil aldri kunne "ta over" verden. Dem ypper til en krig dem aldri kan vinne, uansett hvor gæærn dem er.
Så da roa jeg meg litt, men orker ikke se på nyheter å slikt, det setter så stort inntrykk på meg - får såå vondt av dem. Blir så forbanna over at ingen kan gjøre no. Skyte dem alle sammen feks. :p

Selvfølgelig er jeg redd. Men ikke redd-redd! :) man ser jo på nyhetene hva de er i stand til å gjøre. Men det er ikke sånn at jeg går rundt og tenker på det.

Jeg hater å se nyheter, men er ikke redd. Blir bare fryktelig provosert og oppgitt over andre mennesker.

Tenker ikke så mye på det....
Meeeen, skjønner virkelig ikkr hva Jens driver med! Helt seriøst! HAN utsetter seg selv og oss andre for fare. Han har virkelig ingenting der nede å gjøre... Det hjelper ingenting, og vil lett gjøre alt verre....

Tenker ikke så mye på det....
Meeeen, skjønner virkelig ikkr hva Jens driver med! Helt seriøst! HAN utsetter seg selv og oss andre for fare. Han har virkelig ingenting der nede å gjøre... Det hjelper ingenting, og vil lett gjøre alt verre....

Hvorfor gjør han det? Er det riktig at de skal skremme oss fra jobber og steder vi stikker oss ut? Nato er en viktig "organisjon" som startet opp etter andre verdenskrig, vi må ha allierte under enn krig. Lille Norge f.eks. Klarer oss ikke uten allierte om noen vil krige mot oss.
Det er ikke slik at om vi gjemmer oss her oppe i nord så vil ingen komme å krige med oss. Viktig å være innvolvert og vise at de skremmer ikke oss vi bekjemper slike som de!

Back
Topp