Blindtarmbetennelse

Da er du heldig som kan ta det i ditt tempo. Her blir man hivd ut i arbeid med en gang :(
Men har du ikkje mulighet til å få forlenga sjukmeldinga? Det er vanleg å vere sjukmeldt mellom ei og fire veker etter eit slikt inngrep, så kor lenge akkurat du treng må vel vere opp til deg og legen din å finne ut i fellesskap?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ei jeg jobber med opererte blindtarmen for ikke så lenge siden, var da sykemeldt i en mnd. Er da en ganske fysisk tung jobb.

Takk for alle svar!
Jeg dro på legevakta på lørdag og ble sendt på sykehuset. Ble operert søndag kveld.
De drøyde en stund siden de var usikre. Hadde høy crp, men ikke feber og ikke kjempesmerter.
Hadde kun fryktelig vondt når noen klemte meg på magen og kasta opp endel.
siden de var så usikre så tok de ultralyd av magen min. Da så de at det var blindtarmen.
Den var betent, og jeg er hjemme nå :) Går fremover, og luftsmertene i skuldrene er heeeeelt grusomt!!! Begynner endelig å gi seg da!!

God bedring :)

Ja ikke sant det er tidlig?? Jeg spurte legen om en to ukers sykemelding, men fikk bare en...
Jeg føler meg absolutt ikke klar til å begynne enda.
Jeg sliter med å komme meg opp av senga, og ene såret svir og stikker veldig. Går med store joggebukser nå, slik at det ikke skal stramme i såret. Og kan ikke gå sånn på jobb.

Tror legene på sykehuset bare kan sykemeldt deg for en uke så må du ta resten med fastlegen..

Selv havnet på operasjonsbordet fordi di trodde jeg hadde blindtarmbetennelse men når di kikket inn var det ikke det like vel men en cyste som hadde sprekt. Var tilbake på jobb etter ei uke, har fysisk jobb med tunge løft.

Føler du du ikke er klar for jobb, ring fastlegen :-)

Takk for svar! Jeg gleder masse til å begynne på jobb!! Men jeg får jo ikke gått med ordentlige bukser en gang..Går med svære joggebukser. Det ser ikke bra ut :P
Men jeg får ringe legen å høre om å få den forlenga..

Back
Topp