Blime dans på tv

Lykkeliten

Glad i forumet
Hei.. Noen andre som ikke har gitt godkjenning til skolen om at blimed dansen blir lagt ut.? Har førsteklassing og ble ganske overrasket når den ble delt på Facebook i går av mange. Mitt barn ville ikke være med så stod der åpenbart stiv som en pinne.. Ukomfortabel som bare det. Fikk vondt av å se det og vite at alle andre å ser det. :shifty:

Har dere ikke fylt ut samtykkeskjema før skolestart?

Oi, det er jo bare å si ifra om. Her ble skjema om samtykke gitt ut (på nett) ganske fort etter skolestart. Og tvinger de barn å være med? Min var kjemperedd og lærerne var kjempeflinke med å gjøre henne trygg og snakke med henne slik at hun til slutt turte ❤️

Me fikk beskjed om å ta kontakt om me ikkje ønska at barn deltok. Ellers ville dei få delta.

Me fikk beskjed om å ta kontakt om me ikkje ønska at barn deltok. Ellers ville dei få delta.
Synes ikke det er helt greit. Burde vært et brev der en godtok det. Der er utrolig mange barn i hver kommune som av en eller annen årsak ikke skal være i sosiale medier. I våres tilfelle er det ikke slik men at de tvinger barn som ikke vil bare for det handler om blime er ikke greit synes jeg..

Hos oss legges ikke videoen ut på TV og filmingen er rygger

Synes ikke det er helt greit. Burde vært et brev der en godtok det. Der er utrolig mange barn i hver kommune som av en eller annen årsak ikke skal være i sosiale medier. I våres tilfelle er det ikke slik men at de tvinger barn som ikke vil bare for det handler om blime er ikke greit synes jeg..
Nå vet nok skolen om tilfeller hvor barn ikke bør på sosiale medier da. Foreldre til de barna gir jo beskjed

Eg er helt enig med deg. Skreiv kun korleis skulen vår løyste det.

Jeg vet at på skolen jeg jobber deler vi ut skjema hver høst siden mye kunne ha skjedd på en sommer. Blime dansen kommer jo veldig brått på hver høst og ja. Skulle trodd foreldre gir beskjed men er ikke en selvfølge. Skulle trodd at alle skoler har samme retningslinjer å følge. Barnet mitt ble veldig lei seg når hun såg videoen. :(

Vet du dette hadde jeg tatt opp med skolen, ifølge gdpr regelverket så tror jeg faktisk de kan ha brutt noen regler der uten at jeg tørr å si det helt sikkert.

Trodde ikke passivt samtykke på slikt var lovlig en gang. At man må innhente aktivt samtykke.

Takk for svar. Grunnen til jeg spør er om jeg er for hysterisk eller om det er noe jeg børr ta opp. Har bestemt jeg for jeg ikke skal være den som springer rundt i byen å sladrer men ta ting opp m de. Men vil ikke bli sett på hun som alltid klager :)

Takk for svar. Grunnen til jeg spør er om jeg er for hysterisk eller om det er noe jeg børr ta opp. Har bestemt jeg for jeg ikke skal være den som springer rundt i byen å sladrer men ta ting opp m de. Men vil ikke bli sett på hun som alltid klager :)
Det er stor forskjell på å klage og å gi beskjed om at dette ikke var ok. Synes godt du på en saklig og god måte kan fortelle hvordan ditt barn og du har opplevd dette uten at det blir klaging. Man trenger jo ikke gå til angrep, men forklare at dette ble veldig sårt for barnet.

Det er stor forskjell på å klage og å gi beskjed om at dette ikke var ok. Synes godt du på en saklig og god måte kan fortelle hvordan ditt barn og du har opplevd dette uten at det blir klaging. Man trenger jo ikke gå til angrep, men forklare at dette ble veldig sårt for barnet.

Enig her,

Og spessielt slik datteren din har reagert så synes jeg du skal fortelle dette til skolen, det kan jo være en enkel tilbakemelding til de uten at det trenger å gjøres på noe ufin måte:-)

Det er da en gang slik at det er vi foreldre som må stå opp for barna våre å ta opp slike ting selv om det er ubehagelig:-) men ting blir jo ikke bedre av seg selv heller, tar man ikke opp problem så er det jo veldig fort at soike ting kan gjennta seg:-)

Back
Topp