blighted ovum (BO)

siljeell

Flørter med forumet
Hei dere! Jeg har i dag fått beskjed om at jeg har en blighted ovum (BO), altså at embryoet ikke har utviklet seg videre, men fostersekken har vokst.

Det startet på tirsdag kveld, da hadde jeg plutselig en blodklump i trusa og blødde litt. Onsdag blødde jeg mer og jeg dro på legevakta. HCG var på 25.292, altså veldig høyt til å være 5+6 som jeg var da. På ultralyd så legen fostersekken, men det var tomt. Likevel hadde jeg håpet litt oppe da blødningen stoppet litt utover kvelden.

I dag dro jeg til gynekologen for jeg måtte ha et svar. Hun så akkurat det samme i tillegg til at det var blødninger rundt i livmor. Altså en begynnende abort.

Det har vært to sinnsykt tunge dager. Og verre skal det bli, for må ta medisinsk abort i morgen for å få litt fortgang på det. Jeg visste ikke at dette kunne skje i det hele tatt. Er 22 år og dette var første graviditet. Er knust, gråter heler tiden og det føles helt jævlig ut.

Men vi skal prøve igjen, og så fort som mulig.

Hvor lenge etter SA/medisinsk abort fikk dere eggløsning?

Andre som har historie med BO?
 
Føler sånn med deg. Gjennomførte en medisinsk abort for nøyaktig to uker siden i dag. Fikk påvist MA/BO i uke 9/10. I dag har jeg masse eggløsningsslim. Blødde bare noen dager etter aborten, så håper virkelig at det er eggløsning på gang. Sender deg masse gode tanker. Jeg har hatt to uker sykemelding etter aborten, og det tror jeg var lurt. Det er mye hormoner og følelser, og jeg tro det er lurt å bruke litt tid på å få hodet over vann igjen. Ta vare på deg selv :Heartred
 
Jeg hadde 2 BO etter hverandre i 2023. Det endte I utskrapning begge gangene. Første gang ble jeg gravid på første PP (positiv test ca. 1 mnd etter utskrapning). Andre gang ble jeg gravid på andre PP.
 
Skjønner hvordan du har det:Heartpink
Jeg oppdaget en BO i uke 9 like før jul i fjor. Hadde ingen blødninger i forkant, oppdaget det på tidlig ultralyd. Hadde da medisinsk abort 23.desember, blødde i ca 1,5 uke, noe spotting i etterkant. Fikk første mens 3,5 uke etter aborten som var ganske kraftig og varte over en uke. Om jeg har hatt eggløsning i forkant er vanskelig å si, hadde hcg i kroppen i over 3 uker.

Eggløsning kom cd 21, som er ganske forsinket sammenlignet med tidligere perioder. Ble ikke gravid(vi var i samme IKM gruppe). Kroppen virket ikke helt klar. Er nå i PP 2, kroppen føles nå normal ut og syklusen er normal igjen.

Jeg hadde nok en del mer hcg enn deg, så det kan være du får eggløsning mye tidligere. Krysser fingrene for at du får eggløsning kjapt.
 
Back
Topp