Blighted Ovum (BO)

KS-Bkk

Flørter med forumet
Hei,
har fått vite at jeg har tom fostersekk (BO) idag - 8+5 uker på vei. Lurer på om noen har erfaring med dette - fått det påvist og så har kroppen ordnet opp selv, ikke vært behov for piller eller utskrapning? Og i såfall hvor mye, lenge blødningen holder på?

Hei,
har fått vite at jeg har tom fostersekk (BO) idag - 8+5 uker på vei. Lurer på om noen har erfaring med dette - fått det påvist og så har kroppen ordnet opp selv, ikke vært behov for piller eller utskrapning? Og i såfall hvor mye, lenge blødningen holder på?

Hei!

Så trist at du har måtte oppleve dette. :( Jeg har opplevd både MA og BO, sistnevnte ble oppdaget i mai da jeg var i uke 10. Jeg hadde ingen tegn til blødninger, så jeg ønsket ikke å potensielt vente i ukesvis til kroppen ordnet opp selv. Ettersom jeg hadde dårlig erfaring med Cytotec etter MA pga rester og ubehag i 8 uker etter kur, ba jeg om å få utskrapning. Vet allikevel at mange synes Cytotec er det beste alternativet, så dette er selvsagt individuelt. Etter MA i februar blødde jeg i 8 uker, og etter utskrapningen blødde jeg i 5.

Sender en trøsteklem!

Følte at noe var galt for en ukes tid siden. Litt blod på do papiret i 3 dager. Legevakt igår, henvisning til UL idag, som viste fostersekk uten noe inni. Stor fostersekk. Ca kl 19 kom det masse blod og gelé lignende kake, føltes som om noen kastet en bøtte med veske nedover bena mine. Har siden da hatt 4-5 do besøk i timen med gelé klumper på ca en appelsin størrelse + vanlig friskt blod. Har rie lignende smerter i korsrygg.

Føler at jeg blør så mye. Har fått tak i sånne store voksen bleier og byttet 4 ganger allerede.

Har ikke fått noe medisiner, for lege ville ha meg tilbake på kontroll til tirsdag for å se at HCG nivået gikk nedover og mente at kroppen ville ordne opp selv. Hadde vært 12 uker idag.

Neste gang går det fint for dere <3

Takk for varme tanker. Trist aa hore Djain :-(

Naa har det gaatt 3,5 uke og alle blodninger har stoppet, tidvis bittelitt spotting... Venter i spenning paa aa faa mensen igjen! Noen erfaring hvr lenge det kan gaa?

Hadde ubeskyttet sex paa sondag (tenkte meg ikke om) - litt redd for aa bli gravid "for tidlig", for kroppen er klar.... Men siden jeg ikke har faatt tilbake mensen saa vet jeg jo ikke. Hadde klar utflod i ett par dager forrige uke men foler ikke noe paa kroppen at jeg skal ha mensen....

Hei,

Opplever mest sannsynlig det samme som du gjorde..
hatt spotting med rosa på papiret i 2 uker, friskt blod søndag og nå litt større mengde med små klumper. Var på ultralyd igår og verken jeg eller legen så noe foster :( 10+6 skulle jeg vært idag..

Opplever mest sannsynlig det samme som du gjorde..
hatt spotting med rosa på papiret i 2 uker, friskt blod søndag og nå litt større mengde med små klumper. Var på ultralyd igår og verken jeg eller legen så noe foster :( 10+6 skulle jeg vært idag..

Så trist å høre! Ble utskrapning på meg da kroppen aldri ordnet opp. Er 3,5 uke siden inngrepet idag og er så spent på om jeg får mensen snart så vi kan prøve igjen! Var min første så er ved godt mot, dog litt skremt....

Selve inngrepet gikk greit,lite smerter og ikke mye blødning etterpå. Ønsker deg lykke til - har du fått time enda? Jeg måtte sjekke tre ganger før legen gav endelig svar for å være helt sikker.

Så trist å høre! Ble utskrapning på meg da kroppen aldri ordnet opp. Er 3,5 uke siden inngrepet idag og er så spent på om jeg får mensen snart så vi kan prøve igjen! Var min første så er ved godt mot, dog litt skremt....

Selve inngrepet gikk greit,lite smerter og ikke mye blødning etterpå. Ønsker deg lykke til - har du fått time enda? Jeg måtte sjekke tre ganger før legen gav endelig svar for å være helt sikker.

Er min nummer to :(
Skal tilbake til legen og ta ny ultralyd nå på mandag, men kjenner på hele kroppen at dette gikk ikke rette veien... Hadde et knøttlite snev av håp igår, men når det starta med større mengde blod og klumper inatt så er jeg ikke i tvil. Takk <3

Back
Topp