Da jeg nå har passert termindato og skal på overtidskontroll på torsdag har tanker om igangsatt fødsel virkelig satt fart i hodet. Google er ikke alltid ens beste venn, men nå som dagene føles som måneder er det vanskelig å tenke på noe annet enn fødsel. Jeg er førstegangsfødende og har vel bare vage forestillinger om hva som venter uansett om det blir en igangsatt fødsel eller om den starter spontant av seg selv.
Her inne er det så mange gode og kloke mammaer, noen har gjerne flere fødsler bak seg også. Om noen har erfaring med å bli satt igang og har lyst å dele så setter jeg pris på det Aller helst ønsker jeg at kroppen skal starte selv, men det er jo en grunn til at de har retningslinjer om hvor lenge man kan gå før de griper inn også.
Her inne er det så mange gode og kloke mammaer, noen har gjerne flere fødsler bak seg også. Om noen har erfaring med å bli satt igang og har lyst å dele så setter jeg pris på det Aller helst ønsker jeg at kroppen skal starte selv, men det er jo en grunn til at de har retningslinjer om hvor lenge man kan gå før de griper inn også.