Blemmer på tunga?

Kissaa

Glad i forumet
Noen fler med denne plagen (blemmer på tunga)? Jeg sliter virkelig med dette[:'(] Og det er ingen sammenheng mellom hva jeg spiser, og når blemmene dukker opp. Noen ganger "spiser" blemmene seg innover tunga og lager store innhulninger[:'(][:@][&:], det er noe dritt! De går heldigvis bort etter noen timer/dager, kommer litt ann på...

Har prøvd alt(?) føler jeg, munnskyllevann, yougurt, skylle munn etter å ha spist etc, men neida; de dukker stadig opp[:@]

Jeg blir vel straffet for at jeg har hatt særdeles få plager som svanger[:D], så llitt må nok jeg også tåle???!

Blemmene kan være herpes. Tror ikke det har noe med at du er gravid å gjøre egentlig. Selv om det lettere kan komme da. prøv zovirax . Det finner reseptfritt som tabletter og salve. Salven er til munnsår utenpå leppene da, vanskelig å smøre den inni munnen. ikke bruk mye munnskyllevann, dette dreper de naturlige bakteriene i munnen og det kan føre til mer blemmer. Bør ikke brukes over lang tid iallefall. Og husk at det smitter....... forsiktig med kyssing hehe. Og for all del ikke la munnen komme i kontakt med for eksempel samboerens kjønnsorganer. Er det herpes smitter det fort. Og det er lite hyggelig å ha på kjønnsorganene. Så skal det sies at omtrent alle har herpesutbrudd i munnen i form av hvite små blemmer..... De kommer og går.

Takk for svar.

Disse blemmene er nok ikke herpes, heldigvis! Det er sånne jugeblemmer, noen går litt dypere enn vanlige jugeblemmer[:'(] Har hørt at disse har med graviditet å gjøre, men de er tydeligvis ikke så vanlige... Men takk likevel for svar!

Back
Topp