Blemmer ned halsen

Benjamin sin mamma

Elsker forumet
Januarhula 2014
Har hatt vondt i halsen nå i en uke, har vært hos legen etter 3 dager, og fikk beskjed om at det var ingenting, måtte bare slutte å røyke.... da greidde eg ikke å drikke eller spise..

nå, etter 1 uke med vondt, måtte eg spy så eg stakk fingeren i halsen (ja, er på fylla, og fått for masse å drikke på kort tid) da kjente eg nesten som vannblemmer nedover halsen.... ganske store også..

KAN DETTE VERE STREPTOKKOKER (eller hvordan det skrives) vist det det er der i morgen, skal eg til lege...
men kan det vere smittsomt? [&:]

Ligner det på deette ?

"
Symptomer 
Symptomer er feber, vond hals med svelgsmerter, hovne mandler med gult puss på og hovne lymfeknuter på halsen. Kraftig sykdomsfølelse er vanlig, og iblant er det vanskelig å få i seg mat og drikke på grunn av smerter i halsen.
Komplikasjoner
Noen ganger kan bakteriene kapsle seg inn i en byll i halsen. Da kan det bli vanskelig å åpne munnen på grunn av smerter. Slike halsbyller må ofte tømmes med en sprøyte."

ORIGINAL: Heijdii

Ligner det på deette ?

"
Symptomer 
Symptomer er feber, vond hals med svelgsmerter, hovne mandler med gult puss på og hovne lymfeknuter på halsen. Kraftig sykdomsfølelse er vanlig, og iblant er det vanskelig å få i seg mat og drikke på grunn av smerter i halsen.
Komplikasjoner
Noen ganger kan bakteriene kapsle seg inn i en byll i halsen. Da kan det bli vanskelig å åpne munnen på grunn av smerter. Slike halsbyller må ofte tømmes med en sprøyte."

eg får ikke feber så fort, så det har eg ikke..... svelge er eit sant mareritt... mandlene mine er hovne, det sa legen også når eg var der, men har ikke kjangs til å se selv om dei er gule.. lymfeknuter har eg faktisk ikke så masse peiling på, så det veit eg ikke... vanskelig å spise ja, å gape høyt, det er nesten umulig....

hm, nei, eg blir ikke klok på dette eg... [&o]

Jeg har hatt slimhinnebetennelse og da fikk jeg masse vannblemmer inni munnen og svelget. Kanskje det kan være det? Fikk høy feber jeg den gangen ihvertfall.

hm, det kan godt hende at det er.. er bare ekkelt å kjenne blemmer nedover.. eg får aldri feber.. trur eg har hatt feber 3-4 ganger i hele mitt liv..

Har hatt noe legen kaller "ungdomsvirus" en del ganger - får da blemmer nedover svelget som ligner på de man får i munnen ellers - og fungerer likt.
Altså de blir dødssåre og vonde, og alt av mat og drikke sviiiir.
Har alltid fått beskjed om at "det ikke er farlig" og "går snart over", men har hatt nesten 40 i feber og ligget i flere dager og spist iskrem og suttet på isbiter... [8|]

Og siden det er virus er det så og si ingenting de kan gjøre.

Back
Topp