blemmelignende utslett -bilde-

dommett

Forumet er livet
på fredag ble plutselig jenta vår full av røde merker med hvitt senter, som lignet blemmer. så litt ut som brennesle på en måte. kom skikkelig fort...ca på 10 min. dro ned på legevakt og en time senere var de borte, bortsett fra en på låret som legen så på. hun visste ikke grunnen...kanskje virus infeksojn... men visste ikke. så var alt fint til i dag kl 14 da fikk hun dem på nytt over hele armen. og igjen på kvelden i ansiktet...men de går bort igjen.

lurer på om det er temperatur forskjell? har sett det har vært i forbindelse med at hun har vært ute og så kommet inn i varmen. men hun har kun vært ute i et par min..type til og fra bilen. noen som har opplevd dette?

??? er så usikker på om jeg bør gå til fastlegen og om hun bør i bhg på mandag. føler jeg er så hysterisk [&:] har jo vært på legevakt men så kom de jo tilbake....

Ville dratt en tur på legevakten igjen jeg :)
Ta bilde av dem så du kan vise det om det skulle forsvinne før dere kommer dit.

ORIGINAL: Dragemamma

Ville dratt en tur på legevakten igjen jeg :)
Ta bilde av dem så du kan vise det om det skulle forsvinne før dere kommer dit.

vi tok faktisk bilde på fredag.... men blir ikke helt det samme. nå er de jo borte igjen.. hun har heller ikke feber. er så merkelig.

Det er ikke noe hun reagerer på da? Noe hun har spist?

tror ikke det..nevnte dette for legen men hun sa bare at om det er allergisk så klør det...og det gjorde det ikke. hun lurte bare litt på om det var ullen men hun har jo gått med ull i over et år liksom..

oj svær blemme..... jeg tenker elveblest jeg da... siden det kommer og går og flytter seg....

det der fikk faktisk gutten min før idag. [&:]

aaner ikke hva det kan være jeg..
han fikk bare pittelitt på hånda, men det forsvant ganske fort igjen, og siden har han ikke hatt det..

men det kom etter vi hadde vært ute, så kanskje det har noe med kulde-varme-overgangen..?

Allergi. Sånn ser det i alle fall ut når jeg får utslett.

hun ser ikke ut til å bry seg heldigvis så det gjør ikke vondt. har vsket med kjølig klut feks og hun enset det ikke engang. men så går det jo så fort bort...gjør allergi utslett det tro? burde kanskje holde henne hjemme og dra til fastlegen... vil jo ikke smitte andre om det kan være noe smittsomt

sånn ser jeg ut når jeg får elveblest! Klin likt! Kommer og går, dukker opp på forskjellige steder og.

utrolig plagsomt når det står på da, men varer som regel ikke så lenge om gangen (jeg bruker zyrtec for å lindre det).

er det noe nytt i miljøet rundt henne? har hun koset med dyr mer enn vanlig for eksempel, spist noe hu ikke har spist før eller på ei stund?

Enig med flere av de andre, dette ser absolutt ut som elveblest, og det er jo helt klassisk at det kommer og går og flytter seg på den måten. Det er en allergisk reaksjon på et eller annet men ofte veldig vanskelig å finne ut av hva det er som forårsaker det. Fikk det selv i fjor 3 kvelder på rad og holdt på å klø meg til vannvidd, det varte et par timer hver kveld og vips var det borte vekk igjen.... Ikke noe de på legevakta kan gjøre med dette så lenge det ikke vedvarer eller hun får andre symptomer som pusteproblemer (da skal man reagere raskt!!!).. Blir det et vedvarende problem får ihvertfall voksne antihistaminer (allergitabletter) og evt kortisonkur, skal ikke si sikkert hva av dette barn kan få.....

Back
Topp