Bleking av håret under svangerskap...

Spire16

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Bestilte meg frisørtime for mange uker siden, altså før jeg fant ut om lille spiren i magen. Hadde da planer om å hettestripe håret lysere (alså bleking) og selvfølgelig få en klipp. Så fant jeg ut om lille spiren og har egentlig ikke tenkt noe mer på morgendagens frisørtimen før i dag. Jeg har fremdeles lyst å bleke og klippe, men har nå lest litt forskjellig om farging/bleking i forbindelse med svangerskap.. Noen sier det ikke er noe problem hos frisør, mens andre fraråder det helt. Tenkte å snakke med frisøren min i morgen selvfølgelig, men lurer på om noen her vet noe om bleking (hettestriping) av hår under svangerskap eller har noen erfaringer???
 
Har stripa håret mens jeg har vært gravid, ikke noe problem. Frisører blir jo gravide óg...
 
Jeg tenker at d blir litt hysterisk.. men.. er jo opp til hverog en hva en synes er viktig å ta hensyn til å ikke..! MEN, jeg har gjort det , både farget og tatt hettestriper og foliestriper!

Frisører jobber jo i dette hver dag og de blir jo også gravide!! Søstra mi somer frisør, har vært gravid 3 ganger og jobbet nesten hele svangerskapet alle tre gangene og hun farger jo og striper kundene sine!! Og hadde det vært SÅ farlig som noen skal ha d til, så hadde d jo vært sånn at man automatisk blei sykemeldt dersom man var frisør og gravid, pga. risikoen!!

Så jeg hadde gjort d om jeg var deg!
PS! Men du kan jo be de om å sette deg ved en sånn avsuger som tar bort deler av lukten og kjemikalene. Tror de fleste salonger har flyttbarer sånne!!
 
Syns også det er litt vel hysterisk.. Men man gjør jo som man vil. Min første graviditet, så måtte bare spørre da jeg ikke har noe erfaring med dette. :) Ene stedet jeg leste var argumentet at kjemikalene kunne trenge inn i hodebunnen og dermed over i blodet, noe som kunne påvirke den lille i magen..
 
Ja, selvfølgelig må man kunne spørre :)!! OG ta avgjørelsen selv, men mitt tips er i hvertfall at jeg tror d går heeelt fint :)!!
 
Jeg gjør det ikke, hårfarging er blant det giftigste vi tilfører våre kropper. Det ikke det vi puster inn uten det går faktisk inn i kroppen via huden så noe avtrekk hjelper neppe. Og at frisørene får friske barn er inget argument for meg, dette er mitt barn og jeg gjør hva jeg kan for å beskytte han/hon. Men hårfarging skader kjønnsorganen til fostren og kommer nok ikke frem forren de en dag forsøker få barn selv. Kalla meg gjerne hysterisk men jeg synes dette er viktig. Les gjerne selv også.


http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8069240
 
Jeg bleket håret mitt selv i røttene forrige svanger skap .
Men jeg passet hele tiden på at fargen ikke lå helt inntil hårbunnnen slik at den kom i kontakt med huden . kanskje ikke så lett på kort hår men det fungerte på langt hvertfall..
 
bleker håret mitt selv jeg ,selv om jeg er gravid ,både lege jordmor  og frisør sa at det ikke var farligt med dagens hjemmeprodukter...
 
Jeg bleika også håret hjemme sist jeg var gravid. Da endte jeg med å miste da, men vet ikke om det har noen sammenheng. Jeg hadde nok gjort det igjen, men venter til jeg er godt over 12 uker med å gjøre det denne gangen, bare for å være sikker, siden et bittelite embryo skulle være mer utsatt for å bli påvirka av det, enn et foster på 12-13-14-15 uker :-)
 
Back
Topp