bleieutslett

MammaTilEmilie

Gift med forumet
E har fått masse bleieutslett i rompa dei siste dagane.
eg har smørt ho me forskjellig men blir ikkje bedre, noken som har tips til meg?

vaska ho omtrent alltid me vaskekluter anna enn når vi e ute då bruka eg våtservietta..

dytt 

Vår yngste sønn får veldig fort sår rumpe, og når det er på det verste er det kun Barnesalve NAF som hjelper. Det kan jo hende den hjelper på bleie-utslett også? [:)]

A-krem er også kjempebra mot utslett og eksem generelt. [:)]

Vi har brukt Inotyol (er ikke helt sikker på åssen det skrives). Men den salven og og evt ha rompa i mest mulig friluft er kjempeeffektivt her.

ORIGINAL: MammaTilEmilie

eg har smørt ho me forskjellig men blir ikkje bedre, noken som har tips til meg?

vaska ho omtrent alltid me vaskekluter anna enn når vi e ute då bruka eg våtservietta..

Bruker potetmel ,fungere bedre enn alt annet syns nå jeg  eller en salve/krem som heter inotyol fås på apoteket ...

Lykke til !

ORIGINAL: plingpling

ORIGINAL: MammaTilEmilie

Bruker potetmel ,fungere bedre enn alt annet syns nå jeg  eller en salve/krem som heter inotyol fås på apoteket ...

Lykke til !

HElt enig

jeg bruker silulen sinsalve. funker bra her, men så har Linnea nesten ikke hatt bleieutslett. vi skifter bleie ofte hvis hun er rød og vasker bare hvis hun har bæsja og ved første bleieskift på morran. Man trenger ikke vaske hver gang, gni klut på gjør det bare verre. og la henne lufte ofte.

POTETMEL! [:D] Går over fortere enn du aner.

Back
Topp