Bleieutslett

Hassog

Flørter med forumet
Dattera mi sliter med bleieutslett nå i over 2 uker. Har prøvd ulike kremer, fra zink salve, inotyol, weleda nappy cream til hyppige bytting av bleier. Det eneste som virker godt er å lufte stumpen og ikke ha bleie på. Har prøvd å bruke sånn tøy rundt stumpen mens jeg ammer henne, men det er så vanskelig å styre. Hun tisser over alt. Det blir veldig slitsomt da jeg må selv ta en dusj og skifte klær og skifte på henne også.

Har noen opplevd dette? Hva skal man gjøre for å kvitte seg med bleieutslett? Har tenkt å begynne å bruke tøybleier? Kunne det hjelpe?

Prøv og smør stumpen med purelan brystvortekrem. Det eneste som funka på vår lille pjokk, da han var så allergisk mot de fleste kremer. Et lite tips bare ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har hatt god erfaring med Bephanten salve med eldste gutten her.
Samme her på mi og på søstera mi sine og :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har du prøvd å bytte bleiemerke?
Mine gutter får utslett av pampers, bytta til libero og vips så var problemet borte ;)

Har prøvd bephanten salve og brukte Libero sine bleier men jeg tror hun utslettet av at jeg var så dum sin brukte såpe i vannet ved bleieskift i starten. Nå blir det aldri igjen borte liksom.

Hva med å slutte å vaske ved hvert bleieskift? Det går an å bare tørke med mykt dopapir. Hvis det blir vasking flere ganger per dag går det også hardt ut over huden. Nok å vaske med vann morgen og kveld.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Først og fremst dra til lege. Hvis stellekremer ikke funker, prøv hydrokortison. Den mildeste er reseptfri. Det kan også være sopp, og da må det behandles deretter.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Back
Topp