Bleieutslett :(

MadamMim

Flørter med forumet
Hei dere som allerede har småtroll!

Sønnen min har fått et slikt fælt bleieutslett og er sår og prikkete i rumpa. Jeg har levd i trua om at sinksalve og mye lufting var tingen, men det ser ut til å dra ut i langdrag. har lest meg opp på en salve som heter inotyol som du får på apoteket, virker som at det har vært tingen før i alle fall. Har noen av dere erfaring med salven? Andre tips? Takknemlig for all hjelp!

Den salven er kjempe bra, og den eneste som blir brukt her i hus :-) funker kjapt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det veldig ille har vi brukt inotyol og bephanten(?) sammen, har funka kjempebra her:).. Potetmel kan også være verdt å prøve:)..
Vanlig sinksalve har vi aldri brukt:p..

Sent from my iPad using BV Forum

Her funker A-DERMA (dermalibour) godt.
Kjøpes på apoteket.

Heia inotyol! Og vi måtte kombinere med krystallfiolett på det verste. Det er noe styr( blått og kan ikke søles med) men funker. Får på apoteket:)

bruker bare purelan/lanolin her. Vi kan ikke bruke pampers bleier for da får lille prikkete utslett, så du kan jo forsøke å bytte bleier. Og eventelt våtservietter, vår gutt reagerer på natusan of ica sine våtservietter.

den salven skal foresten ikke brukes mer enn en uke i strekk ( bephanten).

Jeg vil bruke så lite som mulig på rumpa til min gutt, og vasker stort sett bare med vann og evt olje. De putter så mye rart inn i de salvene..

inotyol fungerte veldig bra på min gutt :) god bedring!

Prøvd mange, men Inotyol tar alt. Bruker ingenting annet :-) så løp og kjøp

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi bruker inotyol på jobb på små såre stumper. Pleier å funke gull det :)

Mine har reagert mer på at jeg putter på salve ( de har stoisk hud) men det som har funket veldig bra er å ha på potetmel, så det blir skikkelig tørt, da kommer det seg fort :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hei dere! Tusen takk for svar! <3 :) Vi har aldri pleid å slite med bleieutslett før, nå ble det utløst av diare ifb med tannfrembrudd (tror jeg). Inotyol kjøpes inn, spent på hvordan det fungerer! Potetmel høres også lovende ut, skal starte "kur" med en gang jeg kommer hjem fra jobb i ettermiddag (hvis mannen klarer å huske å kjøpe salve idag...han glemte det igår. AAAArgh!). Jeg jobber et godt stykke unna butikker mens han jobber på et kjøpesenter så det blir han som kjøper inn slikt. OG jeg har ikke bil.

Ellers har jeg erfart det samme som deg, Nappy; at han reagerer på Pampers sine bleier, samt enkelte (egentlig de fleste) våtservietter. Jeg liker i allefal ikke å bruke de. Bruker mest bare vann og klut hjemme, men i barnehagen bruker de våtservietter, så der har jeg ikke så mye jeg skulle sagt (er jo forståelig at de må gjøre det så enkelt som mulig i barnehagen). Er det noen som har funnet noen ekstra skånsomme våtservietter de vil anbefale?

Håper det blir bedre nå, jeg synes det er så fælt at han skal være så sår!!

Vi bruker ikke våtservietter. Bruker bare tørre engangskluter som vi fukter med vann eventuelt olje.
Han blir veldig fort sår.
Har ikke reagert på pampers, men har reagert på libero og noen av billig bleiene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm..kanskje vi kan prøve oss med tørre engangskluter i barnehagen? Verd et forsøk! :)
Vesla mi reagerer fort på våtservietter, men pampers sensitive funker bra :)

Hei dere som allerede har småtroll!

Sønnen min har fått et slikt fælt bleieutslett og er sår og prikkete i rumpa. Jeg har levd i trua om at sinksalve og mye lufting var tingen, men det ser ut til å dra ut i langdrag. har lest meg opp på en salve som heter inotyol som du får på apoteket, virker som at det har vært tingen før i alle fall. Har noen av dere erfaring med salven? Andre tips? Takknemlig for all hjelp!

Har ikke lest hele tråden, men vi brukte potetmel en periode da jenta vår ble veldig sår. Det gjorde underverker her ihvertfall :-) salve med lanolin i gjør huda til snuppa vår verre. Hun tåler heller ikke ull, så det er sikkert en sammenheng der siden det er lanolin i ull.

Back
Topp