Bleieutslett

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Lillemann her er så sår. Han har omtrent vært det siden fødselen. Prøver det jeg kan for å få det bort, men det vil altså ikke forsvinne.

Den kremen som fungerer best er inotyol, men vet ikke om jeg kan bruke den daglig. Det virker som om den holder bleieutslettet i sjakk, men med en gang jeg ikke smører ved f.eks nattstell, så blusser det opp igjen. Virker heldigvis ikke som om han har vondt, og reagerer ikke noe særlig når jeg vasker.

Noen tips?

Vi sverger til Weleda sim Calendula zink krem. Den hjelper vanvittig bra. Smør et godt lag på, Før sengetid og så et det mye bedre dagen etter. Mina var av og til veldig plaget, da smørte vi på den og dagen etter var det som oftest borte. Du får kjøpt den på helsekost.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker fra feb 10. Aselli sårsalve er gull verdt for såre stumper. Den er også antibakteriell så den tar knekken på bakterier sånn at sår gror fortere. Den kan smøres så lenge du trenger det. Gutten min hadde skikkelig bleieutslett en gang han kom hjem fra bgh, da smurte e på aselli sårsalve og til kveldsstellet 4 timer senere va sårene borte.

Hvilke bleier bruker du? Kan være reaksjon på typen du bruker no.
Jeg brukte tena lady sin barriere krem på storebror. Den skal snuppa og bruke om/når hun blir sår.
Lufte masse.....

Sent from my GT-S5830 using BV Forum mobile app

Du kan prøve å bruke talkum, kjøpes på apoteket. Da slepper du å smøre og holder huden tørr sånn at han ikke blir sår;-)

Vi sverger til Weleda sim Calendula zink krem. Den hjelper vanvittig bra. Smør et godt lag på, Før sengetid og så et det mye bedre dagen etter. Mina var av og til veldig plaget, da smørte vi på den og dagen etter var det som oftest borte. Du får kjøpt den på helsekost.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, den har jeg. Er den jeg brukte de første ukene uten at det ble så mye bedre. Problemet er nok at det er for fuktig.. Bruke mer tid på lufttørking, tror jeg.. Samt bytte bleier enda oftere ;)

Her prøvde jeg også alt mulig uten at det hjalp. Det som tilslutt tok knekken på det var Silulen salve, fåes på apotek.

Prøv mye lufting, potetmel, kun vask med vann, evt bytt bleie- og våtserviettmerke :-) Sniker fra juli...

Lillebror 24. juli

Kom nettopp fra 6-ukerskontroll. Legen mente det kanskje var litt sopp i, så skal prøve daktakort en uke nå ;-) Håper det tar knekken på det!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp