Bleieutslett

Fru Riskorn

Forumet er livet
Når babyen har fått røde nupper i deler av bleieområdet, og vi har byttet bleie hyppig, vasket med babyolje, tørket, smurt på veldig god zinksalve og latt barnet ligge uten bleie i lange tider - uten at de røde nuppene blir færre eller mindre. Det er ikke hissig rødt lengre, men det er rødt og "klumpete". Hva smører jeg med da? Canesten? Krystallfiolett? Annet?

Vi brukte NAF barnesalve, kjøpt på apoteket. Måtte også bruke krystalfiolett en periode.

Jeg måtte på med canesten på datteren min. Men der var det blitt nesten sår med skorpee..

Hs fortalte meg at de ofte kunne se bleieutslett under perioder da barna får tenner. de visste ikke hvorfor, men hun hadde sett flere barn der foreldrene var kanon flinke i å forebygge bleieutslett, men allikevel hadde barnet fått det, og det var i periode da barnet fikk tenner. Forsvant samtidig som tennene brøt igjennom

Takk for tips!!!

Jeg lurer veldig på om det er tennene! Har lurt på det i en uke. Og hun er jo 8 mnd, så det er ikke helt usannsynlig. Men, jeg husker jeg trodde det var tennene i månedsvis på eldstemann også, og hun var 10 mnd da de brøt igjennom...

Jeg gir grøt, skive og middagsglass. Men, jeg har gitt det i to måneder nå, og har ikke sett antydning til rødhet før i forrige uke... Har byttet litt oppover i månedene (fra 6 til 8 mnd) de siste ukene, men bruker samme merkene...

Glemte å fortelle at her reagerer barna på "stumpesalven" om de bruker den for lenge om gangen.

Jentungen hadde slike prikker, og de forsvant aldri helt, ikke før hun sluttet med bleie. Hun har atopisk eksem også, så hudlegen anbefalte Mildison til å smøre på tykt 2 ganger i døgnet. Prikkene ble mindre, forsvant nesten, men kom tilbake med engang vi sluttet med kremen. Så om den hjalp, kan vel diskuteres.

Back
Topp