Bleieutslett

Nannerl

Blir kjent med forumet
Stakkar lillegullet vårres har fått bleieutslett. Skriker sårt når hun skiftes på og er irritabel. Hun som er så grei. Jeg får så ondt i meg! Sukk.
Vi måtte gå tilbake fra Liberobleier til Pampers, føler Liberobleiene e så harde. Som sandpapir. Og så har jeg byttet pleieprodukter. Fra Libero til Weleda. Håpe det hjelper litt.
Vi prøver ellers alt det som anbefales på nettet med vasking, lufttørking og smøring av sinksalve og krysser fingrene for at det skal bli bedre. Det funker faktisk godt å bruke hårføner til å tørke stumpen med ved bleieskift, bare man holder den langt nok unna så det ikke blir for varmt.
Vi bruker hårføner etter bading også faktisk. Det liker hun kjempegodt! :-)
Håper iderlig vi slipper at det går infeksjon i bleieutslettet. Sukk.

Nå håper jeg ikke du tar dette som at jeg er en fanatisk tøybleiemamma, men det som har hjulpet veldig godt her er faktisk å bruke litt tøybleier innimellom. Jeg bruker både tøy og engangs og når jeg ser at stumpen begynner å bli rød så legger jeg vekk engangsbleiene. Kunne egentlig kjørt på med tøybleier på fulltid, men jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg et fullt sett med bleier som rekker til et helt døgn. [8D] Vask godt etter hvert skift og dryss på potetmel! Det er kjempefint for en sår liten baby-stump. [:)]

Pøs på med potetmel. Bruker avog til sink under slik at potetmelen henger bedre.
Ellers husker jeg secoundtimearound anbefalte noe hun hadde kjøpt på nettet på bleieboden? Mener det var det det het og produktet het noe med magicstick? Ikke helt sikker.

offda[&:] håper det blir bedre snart da!

Uff da.. Stakkar.. Men har du Inotyol?? Det er en salve som du får kjøpt på apoteket! Den er helt suveren altså!!
Nikolai blir lett sår og md den salva er han fin igjen løpet av en dag!! [:D]

Jeg har hørt at magicstick bare hjelper hvis ungen er rød, ikke hvis det har blitt sår av det..

Hilsen tøybleiemamma, foreløpig uten bleieutslett. (Vet ikke om det er tøybleiene som hindrer bleieutslett her, har aldri prøvd noe annet.)

uff høres ikke godt ut håper stumppen til denn lille blir bra snart igjen... men jeg ville bare si til deg vilken salve jeg bruker på denis når han bkir sår.. det er intotyol kjøper det på apoteket den er dyr men den hjelper som bare det, smører på den i noen dager å stompen er like fin og denis har ingen plager ..
jeg brukte deg også når han var sår under armene gikk vekk etter noen dager er utrolig fornøyd med denne salven.. så skulle bare si i fra til deg om ikke sink salven eller noe annet ikke skulle funke så abefaler jeg intptyol[:D]

Takk skal dere ha for tips. Snakket med venner av oss i kveld som også anbefalte den intotynosalven, så vi skal finne et apotek som har åpent i morra og prøve den. Så får vi se om det hjelper. Ser ikke ut til å ha blitt verre, ellers må vi vel ta en tur til legevakta. Så ska vi på 6ukerskontroll på tirsdag og kan høre med helsesøster. 

intotyol og silulen er fantastiske salver mot rød stump!

Venninna mi sin baby var veldig plaget med et bleieutslett som hun ikke ble kvitt, men etter bruk av potetmel forsvant det. 

Kan jo vere at din lille ikke tåler libero-poduktene? Min første tålte dem ikke. Resulterte i sår stump som sprakk opp i åpne sår. Kom seg da eg skiftet bleiemerke og produkter.

Back
Topp