Rosa08_Blå10
Elsker forumet
ORIGINAL: carinasverden
Vi har slitt med det samme og det eneste som hjelper hos oss er mye luft, vi må vaske med våtservietter (vet at det ikke egentlig er anbefalt, men vi bruker de fra unik som solges på kiwi, de er astma og allergi merket.)
Vi bruker apotekets sinksalve når hun har åpne sår, så snart sårene er borte bruker vi babypudder. (Vet mange sier potetmel gjør samme susen, men det var ikke vår erfaring.)
Ellers kan jeg bare si luft,luft,luft.
Forresten, hvis det blir altfor sårt så anbefaler jeg å dusje lille ved bleieskift istedenfor å vaske med klut/våtserviett[:)]
Vi trodde også det var så ille at vi kanskje burde ta det med lege, men etter å ha beskrevet det (slik som du beskrev ditt,) så konkluderte legen med at det var et hissig bleieutslett og ikke noe farlig[;)]
Husk selvsagt også hyppig bleieskift for å unngå at bakterier skal sitte igjen på tissen/rumpa.
Håper dere merker bedring, her sloss vi fortsatt også mot utslettet, er ganske bra nå, kanskje snart borte[:D]
Her har det også vært diare, vi har kjøpt engangs stelleunderlag fra libero så vi bare kan skifte når hun bæsjer, da er det ølettere med lufting, og ja, det er mange timer lufting om man har muligheten. Det er absolutt det beste som finnes for sår og også sår stump[:)]
vi har også brukt de våtserviettene men skal gå over til de libero tørrserviettene man bruker vann på bare... tror ikke huden hans er glad i våtservietter:/..
tusen takk for alle råd fra alle, jeg skal prøve ut det som er blitt skrevet , og håpe han blir bedre snart, ellers må vi konktakte lege igjen! [:)]