bleieutslett over lang tid.

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Sønnen min har hatt bleieutslett over lang tid... ( en periode på 2 1/2 mnd).... det har blitt bedre , og verre, gått opp og ned hele tiden.... mne nå er det så ille at jeg ba sambo ringe legen... han er illrød over hele området og til og med nederst på rygen er det små røde prikker.... vi har prøvd forskjellige salver.. ( bepharten?,inotyol,akrem og sink salve) <-- som vi har fått anbefalt å prøve....
nå hjelper ingen a de mer.. men noe legetime fikk vi ikke.... "dere må prøve enda en salve før dere får time her var svaret" og skulle prøve noe annet som visstnok skulle være myyye bedre enn alt annet...... Hvor lenge må vi exprimentere og plage ungen med forskjellig salver før en lege kan se på han og gi oss en salve som faktisk funker???

ORIGINAL: *Sommerbabyer*

har dere prøvd den krystallfiolett?
lilla væske man skal smøre på ...tror
det kan gå [8|]

nei hehe vi har ikke prøvd det. det var dette som vi MÅTTE PRØVE før vi fikk noe time der.. trodde det var en krem.. men denne funker?

Her endte bleieutslettet med sopp tilslutt.. mer som et illrødt bleieutslett som spredte seg. Dro til legen og fikk resept på salve der. Merkelig at legen mener at dere må prøve ut enda mer.. 

Men tøybleier da? er ikke det ett alternativ når dem ikke tåler bleier?

ORIGINAL: Sirech

Her endte bleieutslettet med sopp tilslutt.. mer som et illrødt bleieutslett som spredte seg. Dro til legen og fikk resept på salve der. Merkelig at legen mener at dere må prøve ut enda mer.. 

Det er jo ganske ille her nå. og i å med at han har hatt det såpass lenge og vi har prøvd det ene og det andre og apotekdama sier han bør til legen, mens legen sier prøv enda mer.. så blir man jo hjelpesløs.... hvordan ser sopp ut? her er det tusen bittesmå røde prikker, fra ballene til nederst på ryggen bak.. og røøødt i lysken...

ORIGINAL: Insolita

Tror ikke det er bleiene som gjør det. i å med at han har jo brukt "vanlig" bleier hele livet men siste 2 - 2 1/2 mnd har d vært mye utslett...? men man vet jo aldri... [&:]

Høres ut som sopp.. Prøv med canesten salve som fåes kjøpt reseptfritt på apoteket. Mener helt bestemt at den kan brukes samtidig med krystallfiolett..

ORIGINAL: Rosa08_Blå10

Det er jo ganske ille her nå. og i å med at han har hatt det såpass lenge og vi har prøvd det ene og det andre og apotekdama sier han bør til legen, mens legen sier prøv enda mer.. så blir man jo hjelpesløs.... hvordan ser sopp ut? her er det tusen bittesmå røde prikker, fra ballene til nederst på ryggen bak.. og røøødt i lysken...

Var sånn som du beskriver at soppen så ut her i gården.. har smurt en uke nå, og er mye bedre[:)] Jeg bestilte bare time hos legen og så at han måtte se på utslettet hun hadde, fordi jeg ikke visste hva jeg skulle smøre med. Da hadde jeg smurt med inotyol og brulidine.

Tror ikke det er bleiene som gjør det. i å med at han har jo brukt "vanlig" bleier hele livet men siste 2 - 2 1/2 mnd har d vært mye utslett...? men man vet jo aldri... [&:]

Ja, men når han først har fått det så tåler han dem jo ikke.
Jeg f.eks har plasterallergi, jeg har kunnet bruke det hele livet, men etter en op det jeg måtte ha bandasjer på over lengere tid så utviklet jeg allergi mot plaster / tape....så selv om man har brukt noe hele livet så kan man utvikle allergi mot det....[;)]

Men som andre sier, kan være sopp...prøv noe mot sopp:)

det kan gå [8|]

Eneste som funka her også! Snuppa vår hadde ett ille utslett som vi ikke fikk bort. På de værste plassene var det direkte kjøttsår!! Kjøpte dette, og inotyol på toppen. Etter ett par dager var hun helt fin igjen!

og det er ingen fare å bruke soppkrem på han, hvis det viser seg at det ikke er sopp han har? altså det gjør ikke ting verre mener jeg?[:)]

Var sånn som du beskriver at soppen så ut her i gården.. har smurt en uke nå, og er mye bedre[:)] Jeg bestilte bare time hos legen og så at han måtte se på utslettet hun hadde, fordi jeg ikke visste hva jeg skulle smøre med. Da hadde jeg smurt med inotyol og brulidine.

ORIGINAL: baby.no

ser ikke at du har skrevet den gode gamle måten:vasking med vann,masse luft tørking og potetmel![:)]

Nei har ikke prøvd potetmel og masse lufttørking. har venta litt før jeg tar på bleie, så jeg ser det ikke er bløtt enda når jeg setter på bleia igjen.. er det for kort tid?

ORIGINAL: Januarmamma*2

det kan gå [8|]

ja når du nevnr kjøttsår.. da vi brukte bepharten el hva den salva heter. som lege anbefalte.. fikk lillemann her røde små rundinger som blødde.. er det noe lignende det der? han hadde mange store prikker ved siden av hverandre, som "sprakk" og var blodspor i bleiene... da brukte vi inotyol som gjorde at det gikk fra det til illrød utslett som spredde seg til over rompa..

Eneste som funka her også! Snuppa vår hadde ett ille utslett som vi ikke fikk bort. På de værste plassene var det direkte kjøttsår!! Kjøpte dette, og inotyol på toppen. Etter ett par dager var hun helt fin igjen!

ORIGINAL: Januarmamma*2

det kan gå [8|]

ja når du nevnr kjøttsår.. da vi brukte bepharten el hva den salva heter. som lege anbefalte.. fikk lillemann her røde små rundinger som blødde.. er det noe lignende det der? han hadde mange store prikker ved siden av hverandre, som "sprakk" og var blodspor i bleiene... da brukte vi inotyol som gjorde at det gikk fra det til illrød utslett som spredde seg til over rompa..

ser ikke at du har skrevet den gode gamle måten:vasking med vann,masse luft tørking og potetmel![:)]

Nei har ikke prøvd potetmel og masse lufttørking. har venta litt før jeg tar på bleie, så jeg ser det ikke er bløtt enda når jeg setter på bleia igjen.. er det for kort tid?

Ja, du bør la henne ligge uten bleie så mye som overhode mulig.

hvor lenge bør han ligge uten? altså mange timer? har glemt å si her og at han har hatt diare i 3 dager. så det gjør at han bæsjer mye mer enn vanlig og det gjør kanskej utsletten enda verre. men jeg sjekker bleia jevnlig så han ikke må ligge med det en time liksom. om natta også.

Vi har slitt med det samme og det eneste som hjelper hos oss er mye luft, vi må vaske med våtservietter (vet at det ikke egentlig er anbefalt, men vi bruker de fra unik som solges på kiwi, de er astma og allergi merket.)
Vi bruker apotekets sinksalve når hun har åpne sår, så snart sårene er borte bruker vi babypudder. (Vet mange sier potetmel gjør samme susen, men det var ikke vår erfaring.)

Ellers kan jeg bare si luft,luft,luft.

Forresten, hvis det blir altfor sårt så anbefaler jeg å dusje lille ved bleieskift istedenfor å vaske med klut/våtserviett[:)]

Vi trodde også det var så ille at vi kanskje burde ta det med lege, men etter å ha beskrevet det (slik som du beskrev ditt,) så konkluderte legen med at det var et hissig bleieutslett og ikke noe farlig[;)]

Husk selvsagt også hyppig bleieskift for å unngå at bakterier skal sitte igjen på tissen/rumpa.

Håper dere merker bedring, her sloss vi fortsatt også mot utslettet, er ganske bra nå, kanskje snart borte[:D]

Her har det også vært diare, vi har kjøpt engangs stelleunderlag fra libero så vi bare kan skifte når hun bæsjer, da er det ølettere med lufting, og ja, det er mange timer lufting om man har muligheten. Det er absolutt det beste som finnes for sår og også sår stump[:)]

hvor lenge bør han ligge uten? altså mange timer? har glemt å si her og at han har hatt diare i 3 dager. så det gjør at han bæsjer mye mer enn vanlig og det gjør kanskej utsletten enda verre. men jeg sjekker bleia jevnlig så han ikke må ligge med det en time liksom. om natta også.

Så ofte du har muligheten....tull bare en hånduk f.eks løst rundt han om du er redd for sprutbæsj...

Back
Topp