Bleietype.

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Sio me har fått ein gut, so tisse han i all tenklige retningar. Ka merke bleie syns du e best/ evt tettast? Skifte jo klèr 3-5 gongar te dagen :P

Jeg har jente sjøl, men har lest at det er viktig å legge tissen nedover på gutta før man tar igjen bleia, hvis ikke blir det fort lekkasjer ;) Vi bruker libero str. 1 hittil, tett og fin her (men som sagt jente, så det blir litt annerledes).

Det kommer litt an på babyen det. :) I nyfødtstørrelser har jeg best erfaring med Libero. De passer gjerne best til de som er litt lang og smal, mens de litt rundere babyene ofte passer Pampers best. Så snart babyen er stor nok så synes jeg derimot Coop og Rema sine er desidert best. Begge holder på tiss og bæsj veldig godt, men min gutt fikk merker på lårene av Rema, så jeg har brukt Coop hele veien. Han bruker det enda om natten. :)

Så jeg har kjøpt inn Libero til lillebror, og håper han passer dem i og med at Libero er bedre på alle måter synes jeg. Ikke noe parfyme/lotion, ikke noen rar netting som setter seg fast i rompa og ikke minst så er den svanemerket, noe Pampers ikke er.

Brukte libero på min gutt.. Nå tissa han aldrig igjennom bleiene sine da ! ;) men sønnen til ei vneninde tissa ALLTID igjennom uansett hvilket merke de brukte, måtte ta to bleier oppå hverandre på natta og da gikk det også av og til igjennom :P

Det kommer litt an på babyen det. :) I nyfødtstørrelser har jeg best erfaring med Libero. De passer gjerne best til de som er litt lang og smal, mens de litt rundere babyene ofte passer Pampers best. Så snart babyen er stor nok så synes jeg derimot Coop og Rema sine er desidert best. Begge holder på tiss og bæsj veldig godt, men min gutt fikk merker på lårene av Rema, så jeg har brukt Coop hele veien. Han bruker det enda om natten. :)

Så jeg har kjøpt inn Libero til lillebror, og håper han passer dem i og med at Libero er bedre på alle måter synes jeg. Ikke noe parfyme/lotion, ikke noen rar netting som setter seg fast i rompa og ikke minst så er den svanemerket, noe Pampers ikke er.
Har brukt Libero her og. :) må vel kanskje bere rekna med litt ekstra lekasje på guttar. :P

Har brukt Libero her og. :) må vel kanskje bere rekna med litt ekstra lekasje på guttar. :p
Vi hadde litt lekkasjer, men ikke så mye egentlig. I alle fall ikke så snart vi ble mer dreven på å feste bleien riktig. :) Så det justerer seg nok fint etter hvert. :)

Vi har hittil bare prøvd libero og pampers, som vi har fått i disse babyboksene. Har ikke hatt problemer med at han har tisset gjennom, utenom en gang, men da var det vi som ikke hadde strammet bleien godt nok.

Det er lurt som det sies her over, pass på at tissen peker nedover i bleien, så blir det kanskje færre lekkasjer :)

Vi har en liten kar, og vi er mest fornøyd med libero ettersom de er littegrann mindre enn pampers, og dermed passer bedre. Pampersbleiene virker dog mykere. Kommer til å teste ut rema og coop sine når han blir litt større :)

Takk for svar!:). Ska prøva oss litt fram, men eg tenke nok da at eg kan strama bleiene endo meir ja ;)

Her funket bare pampers på gutten vår. En dråpe tiss med libero og han tissa seg gjennom liksom. Var våt hele tiden med libero.
Nå går det fint med libero men første mnd måtte vi bruke pampers

Sio me har fått ein gut, so tisse han i all tenklige retningar. Ka merke bleie syns du e best/ evt tettast? Skifte jo klèr 3-5 gongar te dagen :p
Det har ikke så mye å si hvilke bleier du bruker, men tissen må alltid peke beint ned når du lukker igjen bleia. Hilsen mamman til to gutter.

Vi brukte Libero i starten sist, og over til pampers rundt 6 mnd :) tenker det denne gangen også ;)

Libro Newborn bråker vi. Vesla vår kommer det både bæsj og tiss fra når vi tørker hu i rompa.
Tror hu liker best å gjøre fra seg uten blæja..hehe..

Libero<3

Her liker jeg best pampers. De er mykere og sitter bedre på hos mine. Når de der i mot blir litt større synes jeg Libero er best. UP and go bleiene til Libero er mye bedre enn pampers sine up and go. Alle må vel bare gjøre sine erfaringer ;)

No har eg gjort da, men jaggu so skjedde da igjen.... :p Den luringen;)
Kom forresten på at vi og sleit med lekkasjer periodevis. Vi byttet litt frem og tilbake mellom libero og pampers mens de vokste. Men helt kvitt lekkasjene ble vi ikke før vi kom til rema bleier i str 5. Nå har rema fått blier i den minste str også, og det kan kanskje være verdt å prøve?
Selv har jeg fått jente denne gangen og har foreløpig ikke lekkasjer.

Ja, noen typer bleier funker for noen, mens andre typer funker for andre. Jeg ville prøvd å bytte bleiemerke, og pass på at kantene ikke ligger i klem og at den sitter riktig på.

Det har ikke så mye å si hvilke bleier du bruker, men tissen må alltid peke beint ned når du lukker igjen bleia. Hilsen mamman til to gutter.
Det har jeg ikke tenkt på, men det skal jeg jaggu huske! Har hendt noen ganger at overkroppen plutselig er gjennomvåt av tiss, da tipper jeg at tissen har ligget opp :p

Back
Topp