Bleietørr,

*Tøtta81*

Forumet er livet
Er det mange her som fortsatt bruker bleie på natten?
Mariell ble tørr på april i fjor, på dagtid. Hatt en del tilbakefall etter bhg start, men nå er hun helt stabil ser det ut til. Hun har blitt veldig fokusert på å ha truse om natten å nå, men bleiene hennes er kjempe våte om morningen enda. Har sagt at jeg skal kjøpe tisselaken i morgen, å at hun da skal få ha truse på. Hun har ett do rett ved soverommet, men likevel går hun ikke dit om natta, så tror jeg må sette potten hennes på rommet om natta den første tiden.
Hvordan gjorde dere det når de skulle bli tørr på natten? Vekte dere barna å tok de med på do eller fikk de styre selv? var det mye uhell den første tiden?

Mia ble tørr på natta i påsken i fjor, rett før hun ble 3 år.
(På dagtid slutta hun da hun var 2 år og 3 mnd)
Hun har hatt ett uhell siden da. Hadde henne på do før hun la seg (ca kl 19)
og så sov hun til hun våknet.. Vekte aldri henne for å ha henne på do,men om hun var urolig
så pleide jeg spørre henne om hun ville på do og da ville hun ofte det..

Nå maser jeg ikke om dogåing før leggetid heller, hun er flink å kjenne etter selv.
Har ikke noen uhell lenger - eller kan være der det har kommet ett par dråper i trusen men
det kaller jeg ikke uhell[;)]

Her brukes det fortsatt bleie døgnet rundt. Prøver å få han til å gå på do, og forelår ofte for han at han kan gå litt uten bleie på, men han nekter.....

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Her brukes det fortsatt bleie døgnet rundt. Prøver å få han til å gå på do, og forelår ofte for han at han kan gå litt uten bleie på, men han nekter.....

Gurimalla så godt å høre[8D] Hehe - felles skjebne, felles trøst. Trodde jeg hadde den eldste gutten i omtrent hele verden som fortsatt bruker bleier!![&:][8D]

de har vært tørre på dagen siden juni, men bruker fortsatt bleie på natta. og de er dyngvåte om morgenen.

min sluttet med bleie på dagtid rett før han ble 3 år[:)]
bruker ennå på natta, men vi øver på å ligge uten når han vil, men det har endt i uhell ennå...så vi fortsetter å øver på å ta av nattbleien[:)]

Marie slutta med bleie på dagen i påska. Slutta også på natta da, men måtte ha de på igjen pga masse uhall på natta som gjorde at hun ble lei seg.

Tar begge jentene opp på natta før vi legger oss, og Marie fikk tegnet stjerner på bleiene hver gang de var tørre, og veldig stas å ta på seg samme bleie med stadig flere stjerner på om kvelden[;)] Rett før jul nå ville hun sove med truse om natta, og det har gått bra til nå, men er fortsatt opp med ho i 10, halv 11tida.

Jeg tenker at når de er klare for det, blir de tørre, og hvis man presser de så gjør man det bare verre. Men det er vel veldig forskjellig fra den ene til den andre. Vi har mange venner med unger på samme alder som Marie, hvor de bruker bleie hele døgnet ennå[:)]

Alexander sluttet med både dag og nattbleie så og si samtidig. Sluttet med dagbleie i slutten av april,og nattbleie rundt 4 mai. MEN - og det er et STORT men ,han må ha på bleie for å få til å bæsje! Pokkers styr!! Vel ,han har vært plaget av forstoppelse siden han var 6 mnt ca,og det gir utslag i bla. dovegring.. Så om han ikke har bleie når han skal bæsje - ja da holder han seg da ,og så blir det forstoppelse og masse tull...
Så han går uten bleie dag og natt - bortsett fra på ettermiddagen fra ca 16 - ca 18...[>:]
Går seg vel til håper jeg... Han har forresten ikke tisset på seg en eneste gang - hverken dag eller natt siden han sluttet med bleien.

Woo hoo!!!! I dag endelig gikk Trym med på å gå en stund uten bleie, men med spiderman truse på sånn som de store guttene har![;)] Gikk uten bleie i ca 3 1/2 time, og i løpet av den tiden sprang han på do ca hvert 10 minutt, tisset 2 ganger (på do vel å merke) og syns det var så deilig å gå med bare truse! Håper bare dette fortsetter!

ORIGINAL: someone

sluttet nettopp med bleie på dagen, men bruker om natta...

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Woo hoo!!!! I dag endelig gikk Trym med på å gå en stund uten bleie, men med spiderman truse på sånn som de store guttene har![;)] Gikk uten bleie i ca 3 1/2 time, og i løpet av den tiden sprang han på do ca hvert 10 minutt, tisset 2 ganger (på do vel å merke) og syns det var så deilig å gå med bare truse! Håper bare dette fortsetter!

Hvor er "I like" knappen??????? [:D]

Vi kutta ut bleia på natta samtidig som dagen.. det var vel i begynnelsen av august.. uhell av å til de to første ukene, men siden har d ikke vært noe. Utrolig flink synes jeg!

Back
Topp