Bleiestopp

JeanetteRA

Andre møte med forumet
Heia! Vi jobber med bleiestopp hos storebror her for tiden, men nå har det nesten blitt skummelt å gå på do. Hva har dere andre gjort? Hadde håpet på at vi klarte dette før lillebror kommer i november.

Hvorfor skummelt å gå på do ?
Vet om de som bruker klistermerke som belønning. Får et klistermerke hver gang de har vært på do, og når de har fått x antall klistermerker får de en liten premie

Klistremerker funket veldig bra i barnehagen, men nå er jeg redd det har mistet effekten. Mulig jeg skal lage en form for belønning som å gå i lekeland eller lignende for x antall dobesøk. Noen som har erfaring med det?

Hvor gammel er han? Klistremerker fungerer ikke her, hun ble 2 i mai.. Hun skjønner det ikke, men er lite interessert i å bruke potte eller do :/ Hun klarer fint å holde seg i 4 timer omså, men sier kun ifra om at hun nå haaar tisset ;) Jeg har 4 uker sykemelding nå, så tenkte jeg skulle stå på så godt jeg kunne :) Hvordan går du frem? Fint med litt tips :) Vi jar prøvd å lokke med både prinsesser å sanger, men det går ikke :p

Holder på med det samme. Gutten min er 2,5. Varierer veldig kor interessert han er i do! Redd for p skremme han ned å presse på for masse også! Følger med for gode tips ;)

Noen er rett og slett ikke klare enda. Dattera mi var litt over to da hun sluttet i fjor sommer. Da lot vi putta stå ute og hun gikk uten bleie/truse. Likte ikke å tisse seg ut så til slutt så gikk hun på putta selv. Og da ar vi der og roset henne for at hun var flink

Vi slutta med bleie på storebror 1.juli. han blir tre i august. Øvde litt før det, men fra den datoen har ikke bleie vært på hverken dag eller natt. Vi synes det fungerer best med umiddelbar belønning, da det (sikkert) er enklest for småbarn å forstå. Vi begynte med ett lite drops som premie for hver gang han tissa og to drops for bæsjing. Dropseska lå på hylla over do og kunne derfor gis umiddelbart ved resultat. Begynte en mandag, han var superflink! Snakka om at hvis han fortsatte slik hele uka kunne vi kjøpe noe han skikkelig ønska seg til helga. Hadde bare tre uhell på hele uka, det inkludert natta. Når det gjelder dropsa ble det veeeldig kult å gå på do, ble hyppige turer:-) fikk etterhvert ikke hver gang, og nå er det bare av og til uten at han synes det er urettferdig eller noe.. mulig noen reagerer på å gi drops/søtsaker, men er for en kort periode og er supermotiverende - spesielt om godterier ikke er hverdags;-) så det var tipset fra ei som er midt opp i det. Tørr ikke si vi er ferdige, selv om vi har vært tørr så godt som siden start! Krysser bare fingrene for at det fortsetter og ønsker dere lykke til B-)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Har en på 2,5 år, som har sagt ifra i flere mnd når han må bæsje, for da gjør han det på do.. Men nå siste to ukene, så har han helt slutta med det.. Går han rundt i nettoen, så spiller det ingen rolle om han tisser på seg. Han bryr seg overhodet ikke..
Sååå.. Jeg også følger med her ;)

Her slutta vår for litt over 1 mnd siden (er 2 år og 10 mnd nå). Hun var selv klar på at nå ville hun gå med truse og ikke bleie og vi har gitt belønning med klistremerker. Har noen litt små for tissing og noen større ekstra fine for bæsjing. Også har jeg hengt opp et ark på innsiden av baddøra som hun kan klistre de opp på. I barnehagen eller andre plasser får hun ikke klistremerke. Nå glemmer hun ofte av det med klistremerke. Sluttinga har gådd over all forventning, men jeg tror mye av det skyldes at hun selv var veldig klar for det. Har prøvd lenge med å spørre henne om hun ville gå på do/potte, men hun har tidligere overhode ikke vært interessert før plutselig nå i sommer.

Her fikk vi plutselig en endring for noen dager siden. Storebror kom inn om morgenen og sa at han måtte tisse på potte & at han ville ha klistremerke etterpå. Dette har fungert om morgenene etterpå (har våknet tørr), men ikke ellers i løpet av dagen. Mulig vi er på vei mot bleiestopp?

Back
Topp