Bleieslutt???!!!

Enig der. Men 14 mnd er tidlig, selv om det i teorien går fra og med da
Ja, det er for tidlig å slutte nå ved 15 måneder altså! Men vi skal nok begynne å prøve ved 1,5 år om hun virker moden, vi har henne jo allerede på potta når hun sier hun må gjøre bæ (og det er hver dag) og ellers tre ganger fast for dag i tillegg. Så blir ikke så stor overgang å gå over til kun potte/do for oss ved bleieslutt ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg jobbet for mange år siden i bhg, og en gutt vi hadde der ble satt på potta til faste tider hver dag. Han gjorde sitt, og hadde alltid tørre bleier. Han var da ca 12-13 mnd, og rundt 14 mnd alder sluttet han med bleie:)

Det kan jo være lurt å teste det ut i f.eks juleferien, så har dere en del dager å se om det funker hjemme før dere begynner med det i bhg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker..Dersom dere ønsker og slutte og det fungerer hjemme, er dette noe bhg skal ta seg tid til! Er ansatt i bhg og synes det er rett og rimelig og bistå med bleieslutt og ha en god dislog med foreldrene om tegn, ord og rutiner som brukes hjemme:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde henne hjemme forleden dag, og da hadde hun tørr bleie hele daen, til og med på morran :)
Gjorde alt sitt på potta hele dagen, og selv da vi var på bytur sa hun ifra da hun ville gjøre "bæ" og så gikk vi på do :)

Tror vi skal vurdere å forsøke i jula, da skal hun ha to uker fri!

Sniker litt fra juni12, men her tror jeg og det blir tidlig bleieslutt.
Frøkna på 18 mnd sier fra når hun.må bæsje ;)

Men.vi setter henne ikke på do/potte enda.da.
Det kunne vi jo prøvd.
Men.vi tenker kanskje å drøye den.til sommeren fordi vintertid ikke er så god tid å slutte på pga mer klær.

Men bhg skal jo strengt tatt.klare å følge opp bleieslutt uansett alder ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Det kunne vi jo prøvd.
Men.vi tenker kanskje å drøye den.til sommeren fordi vintertid ikke er så god tid å slutte på pga mer klær.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Så bra at hun sier i fra!
Kanskje er det lurt å følge det opp selvom det er vinter en stund nå? Kan jo likevel bruke bleie lenge enda, tilfelle uhell. Men om ungen er veldig bevisst på slikt tror jeg man kan ha stor fordel av å følge det opp med do/potte :)

Hadde henne hjemme forleden dag, og da hadde hun tørr bleie hele daen, til og med på morran :)
Gjorde alt sitt på potta hele dagen, og selv da vi var på bytur sa hun ifra da hun ville gjøre "bæ" og så gikk vi på do :)

Tror vi skal vurdere å forsøke i jula, da skal hun ha to uker fri!

Jeg er helt imponert!!

Det kunne vi jo prøvd.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Jeg ville begynt med potte hjemme bare for at hun skal bli venn med den ;) Så kan dere jo bare se an fram mot sommeren hvordan det går :)

Jeg tenker at om vi forsøker å slutte nå i jula så tar vi på bleie ute i tilfelle uhell, så blir det ikke så mye søl i uteklærne :p Men når hun likevel sier "bæ" når vi er ute så tar jeg henne jo inn på do med det samme, som man vil gjøre med et barn uten bleier ;)

Jeg er helt imponert!!
Hehe, jeg er egentlig også det i grunnen :p Men er jo fryktelig morsomt at hun bare finner ut av det helt selv :D

Hehe, jeg er egentlig også det i grunnen :p Men er jo fryktelig morsomt at hun bare finner ut av det helt selv :D

Det hjelper nok veldig på å h foreldre som leser signalene hennes godt da ;)

Det hjelper nok veldig på å h foreldre som leser signalene hennes godt da ;)
Får fortsatt ingen tegn når hun vil tisse da, annet enn at hun holder seg i flere timer og så tisser hun masse på en gang :p Så akkurat det må vi øve litt på og sette ord på! ;)

Igår og idag har vi hatt noen fremskritt her!
Igår dreiv hun og lekte i stua, stoppa opp og sa "tiss!", så pressa hun litt og grøssa :P Tydelig at hun tissa! :D
...i ettermiddag satt hun på potta (som hun gjør 4 ganger for dag nå) og så sier hun "æ tiss", der kom det tiss, og så "æ bæ" og så kom det jammen meg bæsj :eek: :D

Sååå stolt mamma :P

Så flink hun er, jeg og synes det var tidlig men er dem klare så er dem klare og da er det bare å kjøre på :) Den eldste gutten min var tørr når han var 3,5 år, det tok en uke så var han helt bleiefri. Minstemann var tørr på dagen i august. JIPPI vært det i 4 mnd :D og da var han 4 år og 3 mnd. Han bruker fortsatt om natta men skal se i juleferien åssen det går og lage rutiner på dette. Han har så våte bleier enda på morran så litt usikker. Her har potta bare blitt brukt som leke hehe av begge to, så vi har gått rett på do. Lillegutt vil ikke bruke doring lengre og han er superflink når han sitter på do, han klarer til og med å tørke seg selv når han har bæsja, men tørker når han har tissa og ;)
Da jg fortalt barnehagen at jeg hadde begynt med dotrening fulgte de opp masse, og den første stunda hadde han på bleie ute og når vi skulle på tur men ikke nå mer. Det hender han har uhell men det er fordi han er så opptatt med det han gjør og kjenner ikke etter, han har ikke tid ;)

Så flink hun er, jeg og synes det var tidlig men er dem klare så er dem klare og da er det bare å kjøre på :) Den eldste gutten min var tørr når han var 3,5 år, det tok en uke så var han helt bleiefri. Minstemann var tørr på dagen i august. JIPPI vært det i 4 mnd :D og da var han 4 år og 3 mnd. Han bruker fortsatt om natta men skal se i juleferien åssen det går og lage rutiner på dette. Han har så våte bleier enda på morran så litt usikker. Her har potta bare blitt brukt som leke hehe av begge to, så vi har gått rett på do. Lillegutt vil ikke bruke doring lengre og han er superflink når han sitter på do, han klarer til og med å tørke seg selv når han har bæsja, men tørker når han har tissa og ;)
Da jg fortalt barnehagen at jeg hadde begynt med dotrening fulgte de opp masse, og den første stunda hadde han på bleie ute og når vi skulle på tur men ikke nå mer. Det hender han har uhell men det er fordi han er så opptatt med det han gjør og kjenner ikke etter, han har ikke tid ;)
Er jo litt forskjell om hun blir bleiefri før hun kan prate ordentlig...og kle på seg selv! For hun kan jo ikke løpe på do når hun må, man må faktisk høre at hun sier tiss og så ta henne på potte/do, siden hun ikke kan få det til på egenhånd ;) Men her kan vi faktisk ha nesten tørr bleie om morran, og så tisser hun maaaasse i potta med en gang bleia kommer av, så barn er veldig forskjellige sånn ja!

Er jo litt forskjell om hun blir bleiefri før hun kan prate ordentlig...og kle på seg selv! For hun kan jo ikke løpe på do når hun må, man må faktisk høre at hun sier tiss og så ta henne på potte/do, siden hun ikke kan få det til på egenhånd ;) Men her kan vi faktisk ha nesten tørr bleie om morran, og så tisser hun maaaasse i potta med en gang bleia kommer av, så barn er veldig forskjellige sånn ja!
Så deilig.. Her får vi ingen tegn for når hun må tisse eller bæsje..
Kun storebror som sier han er ferdig å bæsje,men de er liksom å leker eller en annen plass så merker det ikke når det skjer. Men,W har bæsja noen ganger og tisser på do flere ganger pr dag....
Må gjøre dette oftere ... Å prøve å få til å bæsje der og. Hadde vært seilig å slippe bleier snart :)

Sent from my iPad using BV Forum

Så deilig.. Her får vi ingen tegn for når hun må tisse eller bæsje..
Kun storebror som sier han er ferdig å bæsje,men de er liksom å leker eller en annen plass så merker det ikke når det skjer. Men,W har bæsja noen ganger og tisser på do flere ganger pr dag....
Må gjøre dette oftere ... Å prøve å få til å bæsje der og. Hadde vært seilig å slippe bleier snart :)

Sent from my iPad using BV Forum
men det er jo en god start at han sier ifra når han har bæsja, det betyr jo at han kjenner at det kommer ;)
Hermine er så rutinert på det der, det kommer til faste tider (morgen og ettermiddag) så som oftest så har jeg henne på potta til de tidene og så kommer det der ;)

Back
Topp