Bleieslutt???!!!

Huff, stakkar han fikk nok masse luft i magen av alle godsakene :( Hermine har også vært forstoppet et par dager, kun kommet bittelitt tørre kaninkuler i potta og så idag løsna det og det stinka skikkelig råttent og med masse slim i :eek: :p Lurer på om det var pga at hun fikk soyaiskake og gele OG sjokoladekake i svigers 30 års bryllupsdag i går :confused: Hun har jo aldri spist så mye søppel/sukker på en gang før!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Ja, men så hadde det gått et par dager før morgendagen uten at han hadde fått tømt magen også…
Så det var nok en god kombo.
Han fortsatte i morges, for å si det slik. VAr nok mye som skulle ut!

Han var plaget med det før, men det er veldig lenge siden. Det er heller det motsatte som har vært problemet etter at han fikk yoghurt... Det begynner p bli litt bedre nå da. Men det var utenpå magen han var helt hard i går.

Men da er det nesten bedre med det motsatte, for da kommer det hvertfall ut!:) litt verre for den som må skifte bleie:P er nok det han har spist som har gjort det igår da..

☆★hilsen meg★☆

Ja, 2 år har jo vært målet vårt for bleieslutt hele tiden da :p Vi var alle søsknene bleiefrie ved 2år, og samme var søs sine to gutter. Så da tenker jeg at vi skal nok får det til her og ;) men nå lurer jeg på om vi skal forsøke ved ca 1,5 år i stedet da ;)

Deilig å kunne være ferdig så tidlig :)
Tror nok sjansen er stor for at dere klarer det, og hun er nok enda mer klar når hun er 1,5år:D
tok litt tid med Emira, hun var først flink til å tisse på potte ved 2 års alderen, men så fikk hun diaré etter omgangssyke, og da satte jeg hun på do, for bleia klarte ikke å holde på det:confused: og da ble hun skikkelig skremt:oops: sikkert fordi hun hadde vondt i magen + hele diaré-opplevelsen, så begynte vel å forbinde do med smerte:P så tok mange mnd før hun ville på potte til og med:eek:

Så her har det vært bleieskift i 4 år, og må vel regne med minst 2 år til :P

☆★hilsen meg★☆

Tenkte og begynne med doen nå snart:) Bruker et lite dosete og setter på vanlig do:) ikke noen fan av potte for så og begynne på do etter det:)

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Tenkte og begynne med doen nå snart:) Bruker et lite dosete og setter på vanlig do:) ikke noen fan av potte for så og begynne på do etter det:)

☆★☆Tastedingsen☆★☆
vi har bad og toalett i hvert sitt rom, så er veldig kjekt med potte på badet som jeg kan sette henne på mens jeg steller meg om morningen, før hun skal bade o.l. ;) Men vi bruker også sånn doring, spesielt når vi er på farta er den kjekk å ha med i kofferten ;) Tar ikke så mye plass som potta, som vi for øvrig hadde med på 3 ukers bilferie i sommer :P

Jeg var heller ikke fan av potte før T begynte å skulle trene mer.
Men han slet så veldig med å sitte på doen. Eller, han slet med å gjøre det han skulle :p
For da han brukte bleie så gjemte han seg alltid når han bæsjet. Denne muligheten fikk han ikke til på do og han vegret seg veldig. Så vi innførte potte ETTER å ha innført dosete :p
Så fikk han sitte hvor han ville; bak benken på badet, under bordet i spisestua, under trekken på grillen da den ikke var i bruk :p :D
Og så gikk det seg til etterhvert :)
Har også vært helt genialt siden Lillebror var så hard i magen fra 6 måneder. Altfor liten til å klare å sitte oppå doen, og altfor hard i magen for å få tømt seg i bleien. Det blr fort veldig tungt å holde han over doen/vasken v/tissing som jeg gjorde også, store gutten :D

vi har bad og toalett i hvert sitt rom, så er veldig kjekt med potte på badet som jeg kan sette henne på mens jeg steller meg om morningen, før hun skal bade o.l. ;) Men vi bruker også sånn doring, spesielt når vi er på farta er den kjekk å ha med i kofferten ;) Tar ikke så mye plass som potta, som vi for øvrig hadde med på 3 ukers bilferie i sommer :p

Da skjønner jeg det blir litt mer lettvint med potta;)
Doring har jeg brukt til jentene og det har gått helt greit:) De slutta seint med bleia. Rundt 3 år begge 2, men jeg pressa de ikke og lot de prøve når de var klare for det:) Emmeth har jeg tenkt og prøve meg på om ikke lenge, så får vi se hvordan det går:)

Da skjønner jeg det blir litt mer lettvint med potta;)
Doring har jeg brukt til jentene og det har gått helt greit:) De slutta seint med bleia. Rundt 3 år begge 2, men jeg pressa de ikke og lot de prøve når de var klare for det:) Emmeth har jeg tenkt og prøve meg på om ikke lenge, så får vi se hvordan det går:)
Potta er kjekt nå når hun gjerne må sitte en stund før hun gjør noe, så kan hun sitte der med ei bok for seg selv mens jeg setter på en maskin med klær, steller meg e.l. På do må jeg jo stå å passe på henne hele tiden, så da blir hun fort lei og distrahert :p

Jeg var heller ikke fan av potte før T begynte å skulle trene mer.
Men han slet så veldig med å sitte på doen. Eller, han slet med å gjøre det han skulle :p
For da han brukte bleie så gjemte han seg alltid når han bæsjet. Denne muligheten fikk han ikke til på do og han vegret seg veldig. Så vi innførte potte ETTER å ha innført dosete :p
Så fikk han sitte hvor han ville; bak benken på badet, under bordet i spisestua, under trekken på grillen da den ikke var i bruk :p :D
Og så gikk det seg til etterhvert :)
Har også vært helt genialt siden Lillebror var så hard i magen fra 6 måneder. Altfor liten til å klare å sitte oppå doen, og altfor hard i magen for å få tømt seg i bleien. Det blr fort veldig tungt å holde han over doen/vasken v/tissing som jeg gjorde også, store gutten :D
Var hovedsaklig derfor vi starta med potte, fordi hun begynte med den før hun kunne sitte selv uten støtte ;) Men synes den er kjekk da, siden jeg kan gå fra henne mens hun sitter der og jobber :p Hun blir fort lei når vi holder henne fast/passer på henne på doen, tror det er fordi hun ikke får den samme friheten ;) selv om jeg gjerne skulle ha sluppet den pottevasken så tar jeg heller det enn bæsjebleie!!! :p

Potta er kjekt nå når hun gjerne må sitte en stund før hun gjør noe, så kan hun sitte der med ei bok for seg selv mens jeg setter på en maskin med klær, steller meg e.l. På do må jeg jo stå å passe på henne hele tiden, så da blir hun fort lei og distrahert :p

haha, heldiggrisen som har tid til det a;) Nei du, tid til og lese bok hakke Emmeth, ei heller ro i rompa;)

Det er jo bare å prøv seg fram :)

Her i huset ha ikje tissa eller bærsja på potta endå :/ Ho syns det e skummel, eller ekkel å sett på :/
Men her om dagen satt ho seg på den, frivillig….med bleia på :P

Eg ska vent iltt værtfall…..Men må snart begynn å ha ho på potta tell faste tide når vi e heime :)
Ho bruk som regel bære å tiss eller bærsj akkurat der ho står eller sett :P

15 mnd var tidlig,ja.Det trodde jeg nesten ikke gikk an!Spennende tanke,da.Og det høres jo ut som Hermine er veldig rutinert på potta,så det skulle ikke forundre meg om dere får det til:-)

Her har vi akkurat begynt med potta,hun har ikke vært interessert tidligere.Men nå er det veldig stas,og hun som egentlig er superturbo kan sitte i opp til et kvarter å dille med en leke der. Hun sier også ifra når hun må bæsje,og nå kommer hun og sier "bæsje,potta",hehe.Men det er ikke alltid det kommer noe,da.Hun syns sikkert bare det er kjekt å sitte der:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

15 mnd var tidlig,ja.Det trodde jeg nesten ikke gikk an!Spennende tanke,da.Og det høres jo ut som Hermine er veldig rutinert på potta,så det skulle ikke forundre meg om dere får det til:-)

Her har vi akkurat begynt med potta,hun har ikke vært interessert tidligere.Men nå er det veldig stas,og hun som egentlig er superturbo kan sitte i opp til et kvarter å dille med en leke der. Hun sier også ifra når hun må bæsje,og nå kommer hun og sier "bæsje,potta",hehe.Men det er ikke alltid det kommer noe,da.Hun syns sikkert bare det er kjekt å sitte der:-)

Høres ut som om det er flere enn Hermine som kommer til å være tidlig bleiefri ;)

Høres ut som om det er flere enn Hermine som kommer til å være tidlig bleiefri ;)

Nja,det er ikke sikkert!Mye prat og lite action med hun snuppa her;-)

Nja,det er ikke sikkert!Mye prat og lite action med hun snuppa her;-)

Hahahaha, jaja, praten er jo en god start da ;)

Jeg sluttet selv med bleie da jeg var 1,5 år.
Men ingen planer om å stresse med det med gutten min. Tar det når han er 2-3 år. Vil tro det er enklere da.

Men ingen planer om å stresse med det med gutten min. Tar det når han er 2-3 år. Vil tro det er enklere da.

Kommer jeg til å gjøre å.. syns ikke tiden strekker helt til med 3 småbarn :P men eldste var ca 3 år når hun var villig til å gå uten bleie hele dagen, og har ikke hatt på bleie på dagen siden da:) så der var det gjort iløper av én helg :)

☆★hilsen meg★☆

Hehe, hver sin smak, jeg vil helst slippe å bytte bleier på en 3 åring :p

Back
Topp