bleieslutt

nancy drew

Forumet er livet
ja mine damer... er det flere her inne som jobber med det? eller er alle andre tørre nå? Hvilken fremgangsmåte bruker dere?

tørr liten gutt her, ble det i sommer. Gikk først med han på do hver halvtime, så drøyet jeg tiden mer og mer, til slutt bare spurte jeg om han må på do, nå går han på do selv [:D]

Holder på med dotilvenning her også. Madelen har hatt "doskrekk", og nektet plent å sitte på den før nå.
Vi har en slags kalender på badet som hun får klistre fine klistremerker på, hver gang hun har gjort noe på doen. Dette har ført til at hun vil prøve å få til noe[;)] Kjempestas når hun får klistremerker!!!

Vi skal begynne i disse dager, men hun går fast på do 2-3 ganger pr dag nå og gjort en stund. Men skal sette støtet med bleieslutt nå og frem mot våren. [:)][:)]

vi begynte å prøve i sommer og gikk veldig fint helt til han startet i ny bhg. det taklet hverken han eller bhg[:'(], men nå føler bhg at både de og han er mer klar så nå skal vi prøve på nytt... tror vi må prøve med klistremerkebelønning spess for avf for den sliter han veldig med å rekke fram med.

Vesla har ikke begynt skikkelig enda. Potta har stått fremme et års tid, og hun sitter på den i blant, men det kommer ikke noe oppi der. Nylig ville hun prøve doen, og hun maste seg til å gå med truse en liten stund før leggetid her. Det gikk bra, men jeg tror det var mer tilfeldig, rett og slett at hun ikke måtte tisse den stunden. Hun forteller at de sitter litt på do i barnehagen nå.

Jeg orker ikke å "trene" jeg da, for med storesøster lot vi det komme av seg selv. Hun ble 3 år og 3-4 måneder før det skjedde, men til gjengjeld var det gjort på noen få dager, ikke noe mas eller stress, og hun har nesten ikke hatt uhell. Vi kuttet nattbleia like etterpå, og i senga har det aldri vært uhell. Så vi tenker å bruke samme "metoden" (altså ingen metode) på vesla også.

Sander har så akkurat begynt å sitte litt på potten. men den er litt skummel. 

Theo har vært litt frem og tilbake siden i fjor sommer... Han har både bæsjet og tisset på potte, men ikke på eget initiativ..
Fikk skikkelig truseskrekk her etter jul, ville ikke gå m truse eller prøve gå på potte..tror vi var litt for ivrige og maste for mye om det...[;)]
Vi roa det hele ned, tenkte at vi fikk ta det helt i hans tempo uten noe mas..vente til sommeren før vi begynte å prøve skikkelig igjen..

Plutselig sist onsdag ville han ikke sove med bleie.. Vi kjørte på, la et ekstra lag tisselaken i senga og prøvde, gikk veldig bra! Gikk i barnehagen uten bleie, var t.o.m på do noe han virkelig ikke har villet prøve! [:)]

Natt til torsdag hadde han et uhell, han ble så lei seg stakkar... Da ville han plutselig gå m bleie igjen... Men i helgen har han bare gått m truse, utenom når han skal bæsje da... Han vil bæsje i bleia, men det kommer nok etterhvert det også!

Det som er litt morsomt er at det var akkurat likt m eldste jenta mi, ho begynte også med at ho ikke ville sove m bleie, en mnd før 3 årsdagen (Theo er 3 år 10.april). [:D]

Back
Topp