Bleieslutt?

Lurrev

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2024❤️
Noen som har sluttet med bleie om dagen?

Her går hun på potte hjemme, og er kjempe stolt og skal vise hvergang hun har bæsjet/tisset i potta, men tør ikke ta henne ut uten bleie- da blir det fort vått. Men nå har vi nettopp kommet hjem fra 5 mnd i Nigeria, og det er litt lettere å gå uten bleie der i varmen enn her i kulden!

Nei og det blir nok leeeeeeeeeeenge til !

Men storesøster slutett da hun var 2,5 år.

hun har tisset noen gange på doen og bæsjet en gang..
Sier at hun har lyst å sitte på doen, og får lov til det..
men er bare tilfeldig om det kommer noe...

prøver å lese henne litt sånn at jeg kan se når det skjer noe og tilby henne å gå på do..
Men som oftest vil hun ikke når jeg spør. Og vil ikke tvinge henne.
Men tenker å klare det i løpet av sommeren!

Her øves det bare enda med å venne seg til å sitte på do. Noen ganger kommer det noe som oftes ikke[:D] Håper å få henne bleifri til sommeren.

ORIGINAL: Enaj

Hei Lurrev,

deg har jeg tenkt på flere ganger, dere ble borte så lenge ja ? Hvordan var Nigeria og hvordan var det å være småbarnsmor der nede ?
Og hvordan går det med samboern din, måtte han bli igjen i Afrika eller fikk du han med deg hjem til Norge ?

Fortell fortell og tok dere bilder der nede så legg noen ut da vel ?

Som svar til tråden din : NEI, kan ikke tenke meg vi slutter med bleie på det første året. Olivia sier ifra når hun har bæsjet, det har hun gjort i 1 år nå, men hun har ikke kontroll på når det kommer så bleien er på. Er vel litt anderledes i Afrika tenker jeg, husker bare selv jeg syns det var snodig å se så mange små barn uten bleie. De hadde jo ikke så god kontroll på når det kom noe der nede heller, men det gjorde liksom ikke noe om de la igjen en liten klædd eller tiss på bakken der. Bleier er jo dyrt der nede, så det virker som om de tar av tøybleien så fort de har lært seg å gå. Slik er det ihvertfall i Kenya.

Det går helt fint å være småbarnsmor i Nigeria, men jeg savnet veldig friheten. Kunne ikke gå alene utenfor porten til huset, og jeg tror Angela kjedet seg ganske masse siden hun ikke kunne ut å leke med alle de andre barna siden hun var "Oyibo" (hvit) og det var fare for å bli kidnappet. Hun gikk derimot 2-3 uker på daycare, men pga. sykdom så måtte hun slutte (først malaria, så vannkopper). Så det har vært veldig godt å komme hjem igjen - selvom det er BEINKALDT!! :S Pappa er igjen i Nigeria, han er jo utestengt fra Norge i 5 år (mulig 2 ettersom UD fremdeles behandler saken hans) men han har søkt på skole i Latvia, så vi krysser bare fingrene!

Og når det kommer til bleie i Nigeria, så har du helt rett, tror de fleste slutter med bleie rett etter året, og bæsjer de så bæsjer de, ingen fare. Angela har gått med bleie etter vi kom hjem, men hun vil gjerne gå på "poo"/potte, men med engang spes. strømebuksa kommer på så glemmer hun at bleia er av, så tenker at vi ser det litt ann, kanskje venter til sommeren før vi tar av bleia igjen. Selvom kanskje det er litt dumt når hun er vant til potta nå.. Hmm..

ORIGINAL: Enaj

Oida, fikk hun Malaria der nede ? Det er min største frykt, så jeg tvang Olivia til å svelge Malariapiller hver eneste dag når vi var i Afrika!
Leit dere ikke følte dere så trygge nok til å la henne leke med de andre barna, er jo ikke noe stas når man må hele tiden tenke på at hun står i fare for å bli kidnappet. Er nok deilig å komme tilbake til trygge Norge da ja, får håpe pappaen kommer inn på skole i Latvia, er jo ikke så langt å "pendle" det.
Tvi tvi!

Vet du, det gikk helt fint, det var som en sterk influensa, etter 3-4 dager var hun frisk igjen. Jeg derimot ble kjempe syk da jeg hadde det, men det gikk fort over det også. Fikk t.om med meg malaria medisin hjem i tilfelle vi hadde blitt stukket rett før hjemreise.

Kjekt at du er tilbake [:)]

Her er det nok en stund til før bleiene forsvinner. Hun elsker å sitte på potte, men har aldri tid til å sitte såååå lenge at det kommer noe nedi potta [:D]

Tenker vi kvitter oss med bleia neste sommer [8D]

Ikke i nærheten av å slutte, men har begynt å sitte litt på do. Tisser, men bæsjer ikle enda.

Vi tenker at vi tar bleia til sommeren ;) prøver i alle fall. Det sies jo at jenter er litt tidligere ute enn guttene ( vanligvis ), så håper hun kan bli ren da. Guttungen ble ren i sommer.. 3,5 år.
Men hun sier ifra når hun har bæsja i bleia da ;)

her spør han etter do, "mamma, jejejejejeg tisse do!" da prøver vi, er sjelden det kommer noe, men han presser for å få ut noe, så att han har skjønt att det skal ut noe av kroppen og ned i do, er sikkert... går utifra att jeg prøver å slutte med bleie til sommeren :) men det er ingen hast. så lenge interessen er der, opprettholder jeg den :D

Nei - men han sier ifra når han må bommelomme, så vi tenker dotrening når han har lyst.

Vi har en kjempe grei potte som spiller musikk med engang hun tisser, men når hun bæsjer på potta så må hun reise seg opp å se hvert sekund og da havner somregel halvparten på gulvet! [:D] Når vi reiste hjem hadde hun bleie på seg, og hun holdt seg helt til vi kom til Oslo, da måtte bleia av og hun måtte bæsje på doen på flyplassen!

Back
Topp