Bleieslutt

-snartmammatil3-

Elsker forumet
Mange som er slutta med bleie?
Olivia har gått på do selv lenge nå. Vi har på bleie om natta men den e alltid helt tørr. Jeg er så overrasket over hvor fort det gikk bare vi begynte, absolutt å anbefale for dere som ikke er begynt å trene på det.[:D]

Vi prøver, men ho er nok ikke klar enda. Har kjøpt potte til ho, men den har ho kun brukt 2 ganger, og en gang med hell. [:D] Men den står framme, så hvis ho føler for det, så skal vi begynne. Kan hende ho endrer litt mening når vinteren kommer, og det blir mye pes med av og påkledning. [:)]

han nekter å gjøre noe på do. så vi må nok vente litt.. hvis han får gå uten så tisser og bæsjer han bare rundt [8D] han sier ifra når han må da, så sånn sett er han klar egentlig. men hvis vi setter han på doen så syns han det er helt ok, men han holder seg til han er ferdig med å sitte der [8D]

Akkurat nå har vi ingen do å trene på, men ho er stadig ute og sitter på utedoen;)

Kommer vel til å jobbe litt mer med saken når vi får do i hus igjen. Hun sitter ofte på doen, men har bare tissa en gang..

her sluttet snuppa i april. det gikk overaskende bra! hun tok det med en gang. bruker bleie om natten her også, men den er tørr hver natt, så tror vi slutter med den straks[:)]

Nei, ikke bleieslutt her ennå. Og etter lillebror kom er hun enda mindre intressert, men det kommer vel igjen. Hun tisser av og til på potta (før lillebror kom tisset hun på potta hver morgen og kveld) Men bæsje vil hun bare gjøre i bleia[>:] Sier ifra når hun er ferdig, og da vil hun gjerne ha bæsjen fra bleia og ned i doen[8|][8D]

Nei, ikke enda. Vi har prøvd litt, og han har tisset på potta noen ganger så det er nok litt oss det står på også nå [8D] Er lettvint med bleie også når man er vant med det [;)]

Vi hadde så store planer for sommeren. Da skulle hun gå masse naken og uten bleie og bli så kjent med sine egne funksjoner, atte....

Vel. Vi var ei uke på sykkeltur....hun kunne jo ikke sitte i sykkelhengeren uten bleie, og ikke på hotellrommet heller.

Og så var vi fire uker hos familien i Kristiansand....de var jo ikke interessert i å plutselig få sofaen eller gulvteppet (!) fullt av tiss, og det kan jeg jo forstå...

... så det ble ikke så mye av det. Og ikke er hun interessert heller. Tisser på do morgen og kveld, og får det fint til. Men nattbleiene er våte som bare det, og hun sier aldri fra når hun må tisse, så jeg tror det er litt igjen til hun er klar...

vi slsutte med bleie når hun var 2år og 1 uke, hadde super mye uhell de første dagene, sånn type, 20 tisseuhell om dagen, men så gikk det kjempe fint, hun har tisset og bæsjet på doen siden da, hadde et lite tilbakefall rett før sommerferien, et par uker med endel uhell, men så gikk det fint igjen, hun har fremdeles bleie om natta, den er gjennomvåt om mårran, så vi må nok bruke bleie en stund til på natta..

Det hender jeg har glemt å ta på bleia[8|] jada, men da er det søkk vått i senga, stakkars, får så vondt av ho da, har ikke bare klart å glemme det en gang seddu... huff og huff...

ORIGINAL: brownie*

Er flere ganger han vil tisse på do men kommer aldri noe, så her må vi vente litt til [:)]

samme her men han har fryyktelig lyst å ha truse på da så har sagt til han at da må han slutte med bleie først...så får vi se om det hjelper[8D][:D] har det ikke så travelt egentlig[:D]

Når vi er hjemme går han uten bleie, tisser og bæsjer på do. Men i bhg har vi på bleie, det blir litt for mye for han å tenke på der enda...
Men han er kjempe flink altså, når jeg spør om han skal på do sier han  bare: " jeg si fja"(fra)[;)] Han skal si fra når han må på do;-)

jeg vurderer å bare ta av han bleia. han har tissa på do litt, og bæsja et par ganger. Og er interessert i å sitte på do.
Jeg jobber som barneveildeder på hans avdeling, så har muligheten til å følge opp tett både der og hjemme

Venninna mi gjorde dette på sin datter som ikke var "klar"... etter 1,5 uke var hun tørr...

Så tenker at det er verdt et forsøk.
Eneste som er trist, er at bleier nå er så utrolig billig!!!

Jeppe slutta for et par uker siden. Har fremdeles bleie på natta, men den er stortsett tørr så regner med han slutter med nattbleie snart også..

Føler meg veeeeldig inspirert.. og velger å slutte med bleie når jenta kommer hjem fra bhg...[:D] Da har vi helga på oss også[:D]
Men bruker dere bleie i begynnelsen når de er ute?

Rett og slett for et par uker siden når vi ar på badet for å skifte på lillebror, tok jeg av henne bukse og bleie og lot henne få gå der inne uten bleie. Plutselig sier hun "OJ" da hadde hun skjiti på gulvet..
Fant potta, og etterpå har det vært kjempestas å sitte på potta, tisser på den om morgnen, før hun tar middagshvilen og etterpå og om kvelden.
Hender ofte hun sier hun må, lar henne komme på, men er ikke alltid det kommer noe.
Passer på å skryte max av henne når hun får til.

Bleiene har blitt tørrere, men stoler ikke heeelt på henne ennå.
Når det gjelder bajs, begynner hun som regel å trykke i bleia, men springer ut på badet mens hun sier potte/do e.l. og fortsetter på den når bleia har kommet av.
Så når dagen kommer at hun springer ut dit først og bajser ETTERPÅ, DA nærmer det seg bleieslutt!

Men det har jo gått over all forventning egentlig!

Nei han her nekter å sitte på do eller på potta si.. Vil ikke akkurat sitte å holde han fast heller [8D] Så vi får nok bare vente litt til!

har vært bleiefri i noen mnd nå bortsett fra på natta, gått over all forventning her føler jeg! hu har sitti på potta morgen og kveld siden i vinter da, så vi har tatt det pent og rolig. hun har vist interesse selv så vi har ikke behøvd å 'mase' på henne nevneverdig.

blitt en 20 uhell på gulvet rundt i huset ja, og et par brune truser, men det er jo uhell som kan skje når ting er nytt å man glemmer seg[:D]

viktig å samarbeide med barnehagen fra starten da, be dem ta med seg ungen hver gang de skal skifte bleie. så kan barnet vårt sitte på potta (eller doringen for de som bruker det) mens det blir bytta bleie på det andre barnet.

greit med forbilder og, vi har brukt nabojentene som er ett år eldre enn mia som inspirasjon siden de slutta samtidig som Mia[:D]

Back
Topp