Bleieslutt..

Sweetbabyblue

Forumet er livet
Hvor langt har dere kommet med det?? Isabell blir helt fra seg bare bleien kommer av så hun er ikke klar enda[:)]

ORIGINAL: Boblemamma

Har prøvd litt nå i sommer, men snuppa liker ikke å gå på do, så blir nok ikke bleiefri helt enda.
Hun sier fint i fra at hun må tisse eller bæsje da, så hun går uten bleie her hjemme på dagtid helt til hun sier i fra. Har hatt noen uhell, men var bare helt i begynnelsen.

Det er jo en kjempefin start at hun sier fra i hvertfall[:D]
Her måtte sambo gå med hundeposene i hagen etter hun hadde gått uten bleie, hun hadde bæsjet overalt[8D] Hun sa i fra etter hun var ferdig og bad om å få bleie på seg igjen[8|]

Her er vi ikke klare for det enda.. Har prøvd å sette henne på do en gang og da tørna hele jenta [X(] hehe sååååe det gjør jeg ikke igjen enda [;)].. Så prøver å spør henne om vi ikke skal gå på do å tisse men nei.. Hun hater å skifte bleier særlig hvis hun har bæsja så skjønner ikke hvorfor hun bare ikke kan sette seg på doen hehe. Men det kommer nok plutselig, håper jeg[:D]

Nei er på ingen måte klare for det assa.. hehe. Hun sier hun vil på do, og når vi setter henne der, sier hun bare : kommer ikke no, så skal hun
av i full fart [8D]  Har vel tisset 3 ganger eller noe tror jeg. Men har nå gått i bikini i syden, når vi vet hun har bæsja før på dagen, ellers
ble det badebleie[:-] Venter til neste sommer vi [:)]

Her har vi vært veldig heldig... For 1mnd og 6dager siden bestemte vi oss på ettermiddagen for å prøve uten bleie... Så ble det helg og vi forsatte siden det gikk så bra... Så var det barnehage om mandagen, og siden de tre foregående dagene gikk så bra så forsatte vi der også.. Etter 1uke uten bleie på dagtid (og minimalt med uhell...-kanskje 3stk på en uke) så var han tørr av seg selv på natten også.. Så nå har vi snart vært HELT bleiefri i en hel mnd!! Gjett om jeg er stolt!![:D][:D][:D] ...mandag er det tid for å begynne i ny bhg..så håper virkelig ikke at det betyr tilbakefall![:)]

Her er vi egentlig bleiefrie[:D] Men hun nekter å bæsje på do, så da må bleien på..[:D][8D] Hun gir beskjed når hun må bæsje da, så den er på max 10 min.
Hun er tørr på natten også.[:)]
Hadde egentlig ikke trodd hun skulle bli bleiefri nå, for hun var virkelig LIVREDD doen/potten. Det skjedde helt plutselig etter hun hadde sovet en dag, at jeg ville prøve å sette henne på do. Hun tissa, og siden har hun vært bleiefri!![:D][:D]

Men jeg merker at jeg savner alle de fine tøybleiene...[8D]

endelig bleiefri her også <.9 hun har bleie om natta, men kommer sjelden noe. Hun må ofte på do i 3 tia da, så da roper hun på oss! Og vil enda inn i senga vår etter dette <3 det er en annen verden uten bleier! deilig!

Vilde tisser på potte (lenge) og do, men er ikke klar for å klare seg uten bleia ennå. Hun har gått uten bleie et par ganger, men med en gang hun har blitt oppslukt av noe, eller lei seg av en eller annen grunn, har hun tisset.
Vi tar det som det kommer! [:D]

ORIGINAL: metherese

Her har vi vært veldig heldig... For 1mnd og 6dager siden bestemte vi oss på ettermiddagen for å prøve uten bleie... Så ble det helg og vi forsatte siden det gikk så bra... Så var det barnehage om mandagen, og siden de tre foregående dagene gikk så bra så forsatte vi der også.. Etter 1uke uten bleie på dagtid (og minimalt med uhell...-kanskje 3stk på en uke) så var han tørr av seg selv på natten også.. Så nå har vi snart vært HELT bleiefri i en hel mnd!! Gjett om jeg er stolt!![:D][:D][:D] ...mandag er det tid for å begynne i ny bhg..så håper virkelig ikke at det betyr tilbakefall![:)]

Åå så flink[:D]

Her i huset fikk jeg bare beskjed for to uker siden at hun ikke ville ha på bleie mer, så den saken var grei. Tørr på natta fra første natt. Noen få uhell på dagen den første uken, men nå går det helt supert [:D]

[:D]leo er bleiefri:) om dagen... natten bruker han bleie-:)
edit helt bleiefri gutt:)

Anna tørr endelig å sitte på sinsesse (prinsesse) sete sitt på do nå... hehe skikkelig stolt mamma[8D] meeen det har enda ikke kommet noe, men har ivertfall kommet ett skritt nærmere [:D][:D]

ORIGINAL: DivaAnnie

ORIGINAL: nate79

Anna tørr endelig å sitte på sinsesse (prinsesse) sete sitt på do nå... hehe skikkelig stolt mamma[8D] meeen det har enda ikke kommet noe, men har ivertfall kommet ett skritt nærmere [:D][:D]

Hihi, Leona har også prinsessesete, hun har villet sitte der siden før sommern, men bare sittet der, for det er mykt å sitte på, så hun har pleid å lese bok også "tørka" seg, hehe. Så så lenge de tør å faktisk sitte på do er vel egentlig det meste gjort, bare å vente på at de er klare for å "slippe seg løs"  [8D][:D]

hehehe ja veldig viktig å tørke!! Gleder meg til hun plutselig tisser, og se hvordan hun reagerer

ORIGINAL: DivaAnnie

Leona bestemte seg plutselig for at nå ville hun tisse på do så den siste uken har hun gjort det, ikke bare hjemme, men på senterene og på besøk og i barnehagen. I dag bæsjet hun for første gang på do! Hun sa "jeg må på doo" som hun pleier, jeg bruker å sitte ved siden av henne når hun tisser, men denne gangen sa hun "gå veekk" Hehehe så jeg skjønte hun skulle noe annet [8D][:D]

Flinke jenta mi!!

"gå veekk!"
hhihihi [:D]

Vi sluttet forresten med bleie i sommerferien. (eller dvs når jeg sier vi, så mener jeg jo smula da såklart. Greit nok at jeg har fått tre barn og alt det der, men heldigvis er det et stykke til Tena Lady fortsatt) Bare på dagen fortsatt, men det er utrolig deilig likevel. Hun var IKKE klar for det da vi begynte, fikk litt lettere panikk uten bleie, men siden mor var så veldig, veldig klar for det (orket ikke vente helt til neste sommer og orker i hvert fall ikke å ta det på vinteren) så ble det sånn likevel. Nå går det veldig fint. Det største problemet nå er stort sett at hun ikke vil ha hjelp fra noen til å gå på do, og da blir det noen ganger litt søl da. Så vaskemaskinen står ikke stille, akkurat. Men heller det!

Vi prøvde oss litt her i høst, barnehagen som ønsket det siden hun var veldig flink til å gå på do der [:D]

Men desverre så funket det dårlig hjemme, etter to uhell på 30 min. i sofaen første dagen hjemme[:-] Hun går fortsatt på do innimellom, og
både tisser og bæsjer, men det er ingen rutine.. vi klarer å vente assa[8D] [8D]

ORIGINAL: MiniSatan

Vi sluttet forresten med bleie i sommerferien. (eller dvs når jeg sier vi, så mener jeg jo smula da såklart. Greit nok at jeg har fått tre barn og alt det der, men heldigvis er det et stykke til Tena Lady fortsatt) Bare på dagen fortsatt, men det er utrolig deilig likevel. Hun var IKKE klar for det da vi begynte, fikk litt lettere panikk uten bleie, men siden mor var så veldig, veldig klar for det (orket ikke vente helt til neste sommer og orker i hvert fall ikke å ta det på vinteren) så ble det sånn likevel. Nå går det veldig fint. Det største problemet nå er stort sett at hun ikke vil ha hjelp fra noen til å gå på do, og da blir det noen ganger litt søl da. Så vaskemaskinen står ikke stille, akkurat. Men heller det!

hahahahaha

Back
Topp