Bleieslutt

Ellu

Elsker forumet
Ja, vi la vekk bleiene på fredag (kun på dagen foreløpig). Det har gått over all forventning i grunn. Hadde et bæsjeuhell på fredagen, og to tisseuhell på lørdagen.
Idag gikk han uten bleie for første gang i barnehagen og han hadde ikke et eneste uhell! De sa at han hadde vært kjempeflink og sagt ifra selv [:)]

Så morro[:D][:D][:D]

her er vi ikek i nærheten en gang, men nå skal jeg ta meg selv i nakkeskinnet å få gjort noe med den saken snart

her byinte vi me bleieslutt før påske, har gått vældi bra...sjeldn han har uhell....bruke stort sett bære bleie om natta nu [:D]

Så bra!! [:D]
Her nærmer vi oss to uker uten bleie, og det går kjempebra! (bruker bleie på natta da)
Og så klarer hun stort sett å gå på do på egenhånd, tørker og ordner selv. [:D] (jeg tørker når hun har bæsja da.)

Merker det er deilig når man slipper det bleiestyret altså.
Har gått vannvittig mye bleier det siste året, med to bleieunger i hus.

Så flink da. Det er utrolig bra.
Her har vi iløpet av mai og juni blitt bleie fri både om natten og om dagen. En uke siden vi tok natt bleien og det har ikke vært et eneste uhell. Nattbleien ble ganske tørr med en gang han sluttet på dagen og da orket jeg ikke å drøye den til etter ferrien for han hadde lyst selv også.

ORIGINAL: Curl

så bra!
her er vi nesten i mål. Tisse går utmerket og hun sier i fra, men bæsje skal hun ikke gjøre på do. Stort sett så ber hun om å få på bleie når hun må det, men hvis hun er opptatt går det i buksa...[:'(]
hun gjorde det på doen til naboen en gang og nå har hun nemlig fått for seg at det bare er den doen det går an på bæsje på[&:] veldig praktisk...

Ja, nå har han gått uten bleier i 5 dager uten flere uhell enn de to første dagene. MEN han har totalt bæsjeangst!!! På søndagen klagde han på magevondt og vi gikk på potta og doen uten hell. Han trykte, fikk angst og fortet seg opp. "Jeg klarer ikke mamma," sier han. Sent på dagen kom det til slutt en lang bæsj i potta og da hopper han opp og skriker og hyler: "Tørke bæsjen mamma, tørke bæsjen!!!" Skulle tro at det var en giftig slange som lå der i potta...

Han hadde ikke bæsja igår eller idag, men da han skulle i badekaret etter barnetv begynte han å trykke. Da sier jeg stille og rolig:"Nå må du sitte på potta så du kan få ut den bæsjen." Da blir han helt hysterisk nok en gang og skal ikke bæsje. Det som da skjer er at han til slutt ikke klarer å holde seg og han bæsjer i badekaret. Han blir helt krakilsk. Jeg løfter han rolig ut, tørker han, fjerner bæsjen fra badekaret og skyller ned i doen. Så prøver jeg å forklare at vi alle bæsjer og det er ikke noe farlig. Men det er mye bedre å bæsje i potta/doen enn å bæsje i badekaret. Og hvis man ikke bæsjer kan man få vondt i magen.
Tok på han en bleie og la han for natta. Etter 15 minutter kom han helt rolig ut og sier: "Jeg har bæsja mamma. Kan du tørke den vekk?" Stakkar, han hadde da spart opp ganske mye bæsj på de to dagene...

Men hva gjør man med sånn bæsjeangst da??? Går det over av seg selv eller??

Har hatt litt bæsjeangst her også, men til slutt fant jeg ut at jeg fikk sette en fin lekesykebil på hylla på badet, og den skulle han få når han klarte å bæsje på do. Det var suksess ganske fort.

(Han har forøvrig ikke slutta med bleie, men går uten her på ettermiddagen/kveld. Tisse på do går helt fint, men å få bæsja på do var veldig skummelt lenge).

Back
Topp