Bleieslutt og BHG

Jeg ville definitivt valgt enten eller, og så vært konsekvent på det. Tenker det må være vanskelig for henne å skulle huske på når hun har på bleie og ikke.

Her slutter vi med bleie for et par uker siden (gutten vår er 3 år) i begynnelsen var det en del uhell og han virket ikke til å bry seg nevneverdig. Nå sier han stort sett i fra hver gang, både hjemme og i barnehagen.

Min gutt på snart 3 år har vært uten bleie i 1 mnd nå. Har gått veldig fint helt fra begynnelsen. Vi sluttet med bleie i bhg samtidig som hjemme. I begynnelsen NEKTET han å gå på do i bhg, så de måtte ofte ta på han bleie iløpet av dagen. Etterhvert tok jeg med potta hans i barnehagen og da løsnet det og han gikk på potta. Etterhvert ble han trygg på doen og nå har vi fått potta hjem igjen og han går kun på do :)
Vi har prøvd med bleieslutt tidligere, men han har rett og slett ikke vært klar eller interessert før nå.

Vi får ikke lov til å ta med potte pga hygiene..

Jeg er enig i enten-eller tankegangen. Det er det jeg har sagt hele tiden, men BHG tar på henne bleie av hensyn til henne sånn at ikke alle barna skal se uhellene og at det er så dumt for henne når det skjer... Skjønner det er frustrerende for de å vaske hele tiden, men hun må jo på en eller annen måte forstå at hun må tisse på do i BHG også. Det blir kjempeforvirrende for henne når hun har bleie av og til og av og til ikke.. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre lenger.

Back
Topp