Bleieslutt -natt

Solfrøkna

Betatt av forumet
Minien på 3 1/2 år har sluttet med bleie på dagtid og det har vært få uhell. Vi har dermed lovet at når han har sommerferie fra barnehagen snart, så skal han få slutte med bleie på natten. Bleien er ofte full av tiss ennå, så litt spent på hvordan det vil gå. I den anledning ønsker jeg å høre hvordan dere beskyttet dynen i denne prosessen? Bør vi ha en ekstra dyne klar hvis det blir uhell? Vet det finnes madrassbeskyttelse og tisselaken, men den dekker ikke dynen...
Ellers noen tips og råd til nattbleie avvenning?
 
Ved madrassbeskytteøse oppå tisselakenet så trekker urinen som regel ned i den før dyna blir våt. Men lurt å ha en dyne tilgjengelig.
 
Enig med regnbuebarn2015, men også flere lag med tisselaken. Noen gang går det igjennom lell- og så slipper dere å legge på noe nytt.
 
Hadde alltid en ekstra dyne tilgjengelig, og en ekstra madrassbeskyttelse. Eldste hadde få uhell, men ekstra sett var gull verdt de få gangene det skjedde. Lett å vaske i vaskemaskinen og :)
 
Takk for svar :) Da bør vi handle inn en dyne ekstra + trekk og madrassebeskyttelse. Bør dekke vår egen seng også for han pleier å komme inn til oss om natten, oftest uten at jeg legger merke til det... :)
 
Vet helsebutikken har hatt beskyttelsestrekk til dyne for voksne, da burde det jo finnes til barn også?:) Lykke til
 
Noen som har erfaring med at ungen ikke legger merke til at de tisser på seg om natten? 2 netter og har blitt noen uhell... han blir 4 nå i sommer så mener han bør være stor nok til å reagere? Han er helt normal i utviklingen ellers.
 
Noen som har erfaring med at ungen ikke legger merke til at de tisser på seg om natten? 2 netter og har blitt noen uhell... han blir 4 nå i sommer så mener han bør være stor nok til å reagere? Han er helt normal i utviklingen ellers.
Norn barn sover veldig godt og merker et derfor ikke.
Mange barn som bruker nattbleie lenger enn 4 år
 
Noen som har erfaring med at ungen ikke legger merke til at de tisser på seg om natten? 2 netter og har blitt noen uhell... han blir 4 nå i sommer så mener han bør være stor nok til å reagere? Han er helt normal i utviklingen ellers.

Min er 3 år, og uhell kan forekomme på natt, og iblant er det tydelig at han rett og slett er for trøtt til å ense det. Andre ganger våkner han av det da, men trenger ikke hvis han sover skikkelig tungt.
 
Back
Topp