Bleieslutt? men ingen do?

me84

Elsker forumet
Hehe, problemet er det at snuppa vil helst ikke gå med bleie,bare truse ,men vil helts ikke gå på do heller ! eller potte.

hva gjør vi da?

prøve å si at hvis hun vil gå uten bleier så må hn gå på do innimellom,men det blir bare to sek så er hun "ferdig" og så går det en stund og så tisser hun på gulvet el.

hadde ikke latt henne gå uten bleie om hun nektet å gjøre fra seg på do. kan ikke få goden av å gå i truse uten å gjøre innsatsen.

Du skriver ingenting om hvor gammel hun er. Men her i huset har hverken potte, do eller barnesete til doen vært særlig populært heller.

Plutselig en dag bare skjedde det... at hun ville tisse på potten. Da hadde jeg prøvd lenge med å overtale henne. Vi hadde vært på butikken og kjøpt potte-bok, og masse klistremerker. Så hun får et klistremerke hver gang hun har levert i potten. Jeg har tegnet en kaldender, og vi klistrer merket opp på den. Et i hvert rute...  Foreløbig kommer det kun vått. Større saker tar vi på bleie for å bli kvitt...  men lovnaden min er at den dagen hun leverer bæsj på potta, skal hun få en STOR deilig sjokolade i premie. 

Fristelsen er enorm, og nå er hun i allefall villig til å prøve...

Lykke til!

Dummeste man gjør er å tvinge de til å ha på bleie, iallfall. Da risikerer du at ungen bruker bleie til skolealder...

Back
Topp