Bleieskift

LLR4

Blir kjent med forumet
Hva bruker dere når dere skifter bleie, kompress med vann på eller engangsservietter?

Fikk anbefalt kompresser på sykehuset for da blir de ikke så fort såre.
Noen med gode erfaringer ved bruk av engangsservietter?
 
Bruker kompresser med vann eller olje på. Bruker våtservietter en sjelden gang når vi er ute, men minst mulig for han blir fort sår av de.

Sent from my C5503 using BV Forum mobile app
 
Jeg bruker faktisk bare mykt dopapir og tørker vekk bæsjen. Den er så "våt" at det holder med å tørke, men hvis han har ligget for lenge med bæsjebleie og den har stivnet bruker jeg en myk klut og vann. Når han har tissa gjør jeg ingenting. Uansett bleie på morgen og kveld vasker jeg ordentlig med klut og vann. Ofte tar jeg han i dusjen med meg :) Han har fortsatt ikke blitt sår så det har funket for oss, men noen er jo mer sensitive enn andre.
 
Her bruker vi kompress med olje på, og klut ;)
 
Kjøper sensitiv kompresser på Kiwi. Har disse med i en pose med litt vann om vi skal ut i verden. Vi har ikke noe godt bad å stelle på, så derfor er det blitt den enkleste måten å gjøre det på. Prøver å unngå våtservietter.
 
Bruker våtservietter hele tiden. Forskjellig typer. Og det funker fint for min bebis:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi bruker bare våtservietter. Har prøvd mye forskjellig, foreløpig er det pampers sine vi liker best.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Bruker forskjellig...klut med bare vann, klut med vann og såpe, våtservietter!! Alt funker!!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Dersom skit vasker jeg rumpen under springen, bruker ikke såpe. Tørker rumpen med hårføner, unngår å gni på huden med håndkle. Dersom bare piss, bytter jeg bare bleien.
Hvis jeg er på farten bruker jeg våt servietter, uten alkohol og uten parfyme. Pampers sine er gode.

Fra mobil enhet
 
Bruker kompress eller klut med vann. På natta blir det våtservietter, det er mest lettvint ;) funker fint her


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kompress (fra Kiwi) og vann, evt litt olje fra Burts Bees hvis det er veldig mye bæsj. Våtservietter på tur :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bruker våtservietter fra babyline. Prisen har ikke hatt rød eller sår stump enda. :))


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis man ser på best i test på våtservietter så har jo de fleste kommet godt ut i test også de billige:) elsker å følge med på slike tester.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvis man ser på best i test på våtservietter så har jo de fleste kommet godt ut i test også de billige:) elsker å følge med på slike tester.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Samme her :p omtrent alt jeg har til baby og ellers her hjemme har vunnet en eller annen test en gang!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har han i vasken, bruker vaskeklut og våtservietter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Til vanleg bruko me kompresser med vatn på ved bæsj, evt litt babyolje frå Wedela hvis den sitter fast. Ingenting ved tiss. På tur har me våtservietter, men har ikkje funne noko favoritt endå :) det med å ha kompresser i ein pose med vatn var o grunnen ganske lurt, ho har litt sensitiv hud :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Bruker kun kompress med vann og olje. Lager opp i lufttett boks slik at det ikke er noe mer tungvint enn vanlige våtservitter. Har en mindre boks liggende i stellebaggen, på den måten har vi alltid fuktig kompress med overalt! Lille her reagerte på våtservitter, og jeg gadd ikke lete frem til et merke hun tåle, ikke så lenge kompress fungerer! :)
 
Min reagerer veldig på våtservietter, blir rød og sår med engang. Så jeg bruker bare bomullspads med vann til å tørke bort eller skyller under springen. :) kompresser i luft tett boks var super smart! Takk for tips :) er ikke alltid man klarer å tenke seg til sånne ting selv :D


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Anbefaler ellemelle våtservietter fra boots apotek :) De bruker vi på tur, ellers går det i kompresser med vann og evt olje til bæsjebleier, ingenting til tissebleier, og dusj eller vaskeklut med litt såpe og vann morgen/kveld.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Bruker vaskeklut morgen og kveld. Resten av dagen og på natten bruker vi libero engangs-vaskekluter. Vasker med vann og babyolje :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Back
Topp