Bleieskift om natten

Eskimo28

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Utmarsj 2024
Skifter dere bleier om natten? Jeg skifter hvis det er en bæsjbleie, men har sluttet å skifte ellers for å unngå å vekke lille. De to siste nettene har det imidlertid lekket tiss, den første gangen fordi bleien var full og den andre gangen antar jeg skyldes at jeg ikke satt på bleien riktig. Jeg ble nemlig litt betenkt av den første lekkasjen og bestemte meg for å prøve å skifte bleie om natten. Så var jeg vel for trøtt til å feste den riktig!

Hva gjør dere? Lille spiser tre ganger mellom 22-07, så da blir det jo litt tissing.
 
Jeg skifter bleie den første gangen hun våkner etter kl.4:30. Det pleier å være mellom 4:30 og 5:30 [emoji106]
 
Jeg skifter ikke bleie på natten med mindre hun har bæsja..har aldri lekket gjennom her da (bruker libero touch på natten), og lille blir heller ikke sår.
 
Skifter kun bleie hvis hun våkner (noe som har vært hver natt den siste tiden) eller hvis hun bæsjer. Etter et par lekkasjer har vi skiftet til lillego-bleier (testet Pampers og libero touch) og har gått opp en bleiestørrelse på natten.
 
Vi skifter kun ved bæsjebleie og det er nesten aldri på natta. Pleier å bli en meget full bleie men hun blir ikke sår og har ikke opplevd lekkasje enda så da styrer vi ikke med det om natta. Bruker Libero newborn. Nå virker det som hun er ferdig med å spise om natta også så da blir det kanskje litt mindre i bleia etterhvert også :)
 
Bytter ikke på natta. Hun sover ca. 12 timer hver natt uten å våkne. Har hatt et par lekkasjer, men de har gjerne skjedd helt i overgangen til ny bleiestørrelse der den gamle størrelsen er akkurat litt for liten og den nye litt for stor. Ikke blitt sår heller :) Hadde selvfølgelig bytta om hun hadde bæsja, men det har ikke skjedd på natta siden hun var nyfødt.
 
Kun hvis det er bæsjebleie, eller hvis jeg kjenner at bleia er helt full.
 
Bytter når hun våkner på natta som regel men hun sovner godt etterpå så ødelegger ikke nattesøvnen. Har aldri hatt bæsjebleie på natta.
 
Hadde nok bytta en bæsjebleie, men det skjer aldri lenger. Stoppet å skifte bleie på natta da hun slutta å bæsje på natta og da sov hun mye bedre også.
Hun får ren bleie før hun legger seg 20.30 og så igjen når vi står opp for morgenen rundt 07. Får mat en gang tidlig morgen, men sovner med meg etterpå. Idag sov hun helt til 06.30 så da var hun våken etter morgenmaten.
 
Skifter en gang ca halvveis om natta eller når den føles full. Hvis ikke blir det ofte lekkasje. Men de spiser jo hver 3 time, så tar det når de uansett er våkne for mat, og skifter bare rett i senga der de ligger, hvis vi tar d e på badet med annet lys og temperatur etc så blir de gjerne mer våkne. :)
 
Gjor det kun heilt i starten når han kunne bæsje om natta. Det har han ikkje gjort sidan han var nokre få veker gamal.
 
Skifter kun hvis det er bæsj. Men her sover han fra han legger seg kl 20 ca og til 07.00. Våkner han feks 05 så får han flaske i senga og jeg ordner ikke noe med han ellers. Kanskje stryker han litt på panna. Så sover vi videre noen timer til.
 
Skifter dere bleier om natten? Jeg skifter hvis det er en bæsjbleie, men har sluttet å skifte ellers for å unngå å vekke lille. De to siste nettene har det imidlertid lekket tiss, den første gangen fordi bleien var full og den andre gangen antar jeg skyldes at jeg ikke satt på bleien riktig. Jeg ble nemlig litt betenkt av den første lekkasjen og bestemte meg for å prøve å skifte bleie om natten. Så var jeg vel for trøtt til å feste den riktig!

Hva gjør dere? Lille spiser tre ganger mellom 22-07, så da blir det jo litt tissing.
Bare hvis hun bæsjer. Men der skjer jo aldri her. Så vi har ikke skiftet bleie på natta siden hun var 7-8 uker
 
Back
Topp