Bleieskift = kosestund?

elskermammalivet

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
For de som har barn fra før. Mener dere virkelig det? Her er det om å bli fortest mulig ferdig, kan ikke ligge i ro!! Gledes (!!!!!) til om et år når han kanskje er så å si ren hele dagen!

Hehe nei :) har aldri syntes det :) eller ko etter at bleie er på igjen å de er små :p men er lenge siden jeg hadde små da :p

Jo, det synes jeg! Får så utrolig god kontakt med baby når de ligger på stellebordet med blikket rett mot mitt ;) Men det er klart - når de er større og begynner å protestere litt, da er det ikke alltid så kos :P På jobb har vi bare ett par bleiebarn, men tar meg alltid litt ekstra tid til å tøyse og tulle litt med dem på stellebordet. Kvalitetstid!

Her var det mye kos det første året, når vi skiftet bleier... Var koselig å leke med de små beina, og la de ligge litt uten bleie osv... Litt synsing og tulling... Men mye til kose stund når de var 1 år var det ikke... Da var det en kamp om å bli fortest mulig ferdig for de små haha...

Kunne nok sagt meg enig de første ukene, når bleieskift var omtrent det eneste hun var ordentlig våken for. Dengang jeg jobbet I barnehage hendte det også at skiftene var en slags kosestund, med tid til å prate uforstyrret med bare ett barn om gangen.

Men jeg skal på ingen måte påstå at alle bleieskift er like mye kos. :fart005

Jo, det synes jeg! Får så utrolig god kontakt med baby når de ligger på stellebordet med blikket rett mot mitt ;) Men det er klart - når de er større og begynner å protestere litt, da er det ikke alltid så kos :p På jobb har vi bare ett par bleiebarn, men tar meg alltid litt ekstra tid til å tøyse og tulle litt med dem på stellebordet. Kvalitetstid!
Helt enig:)

Ja og nei. Toåringen min syns virkelig ikke noe om å skifte bleie når han har bæsja. Spør vi om vi kjenner lukta sier han alltid nei:P men når vi først får han på stellebordet kan vi ha det kjempegøy! Mens andre ganger må jeg telle til 100 fordi han spreller, sparker og hyler:P verst var det når han begynte å rulle og man ikke kunne forklare at han måtte ligge rolig. Haha

Ikke med toåring. :) bare mas, må bestikke....... Tenkte å kjøpe potte i morra :p
Men med baby, til en viss grad. Gjør det beste ut av det :D

Bra det ikke bare er meg ! Her blir det full pottetrening når vi har flyttet! Han er bare et år da men syns det er mye bedre og morsommere å gå på potta enn å ligge på stellebordet :-P håper å være bleie fri som to åring (utenom uhell og natt da) :-)
Syns bare det er så rart at flere foreldre sier de gruer seg til bleieslutt og at de er så gla for at de har en til å skifte på om de har mindre barn xP

Bra det ikke bare er meg ! Her blir det full pottetrening når vi har flyttet! Han er bare et år da men syns det er mye bedre og morsommere å gå på potta enn å ligge på stellebordet :-P håper å være bleie fri som to åring (utenom uhell og natt da) :-)
Syns bare det er så rart at flere foreldre sier de gruer seg til bleieslutt og at de er så gla for at de har en til å skifte på om de har mindre barn xP

Aldri hørt at noen si at de gruer seg til å slutte med bleiebarn :P Selvom jeg synes den tida var kos, så var det jo MYE mer praktisk da ho begynte å gå på do ;) Anbefaler forresten å droppe potte og heller kjøpe do-sete. Mye greiere, og mye mer hygienisk! Hvis ikke barnet er hysterisk redd for doen da, slik noen barn faktisk er ;)

Aldri hørt at noen si at de gruer seg til å slutte med bleiebarn :P Selvom jeg synes den tida var kos, så var det jo MYE mer praktisk da ho begynte å gå på do ;) Anbefaler forresten å droppe potte og heller kjøpe do-sete. Mye greiere, og mye mer hygienisk! Hvis ikke barnet er hysterisk redd for doen da, slik noen barn faktisk er ;)

Ja tenkte kjøpe dosete! ^^ har rart nokk en liten fobi mot å gjøre rent ting som det har vært nr 2 på (men bleier er jo null stress!!!) Så har lenge ønsket et sete men siden vi bor hos foreldrene mine og det er ganska shabby her så har jeg ikke egentlig gidda det :-P og mamma bruker potta til han å hun syns det er like enkelt så :-P

Ja tenkte kjøpe dosete! ^^ har rart nokk en liten fobi mot å gjøre rent ting som det har vært nr 2 på (men bleier er jo null stress!!!) Så har lenge ønsket et sete men siden vi bor hos foreldrene mine og det er ganska shabby her så har jeg ikke egentlig gidda det :-P og mamma bruker potta til han å hun syns det er like enkelt så :-P

Da så ;D Det er jo såklart noe man må bestemme helt sjøl :) :)

Har du sett de som har to ringer på selve toalettet?

Ja har sett de :-) men er litt dyr da :-O 6 eller var det 800,- for det. Skal prøve med et som man setter på først, får de jo kjøpt for en slikk å ingenting (eller gratis) så om det ikke er tingen så blir det et slikt 2 i 1 sete ^^

Både og. Min hadde perioder hvor han ikke ville ligge i ro, og bleieskift ble mer en kamp enn kosestund desverre. Men som sagt, så gikk det i perioder her:)

Årh, gleder meg litt til bleieskift jeg. De tydeligste minnene jeg har fra storesøster var baby, er fra morgenstell og bleieskift. Hvordan hun lå der å kikket på meg, smattet og bevegde ukontrollert med bein og armer. Årh, fantastisk. Det er hva man gjør det til tenker jeg, når hun ble større sang vi å tullet - like mye til glede for meg som for henne da bleieskift i utgangspunktet er ganske kjedelig å man gjør det jo x antall ganger i 3 år +/-

Back
Topp