Bleiesår

Fru Riskorn

Forumet er livet
Vet at blant andre 83Modell sin jente slet med det en stund. Og så brukte dere Canesten. MorraTeFreja også har skrevet om det. Marie har noen grusomme bleiesår for tiden. Og så smører jeg med SebaMed sin spesialcrem. Og det har alltid funket. Men ikke nå. Det blir bare verre og verre for hver dag. Bytter bleier hyppig og bader med lavendelolje og smører. Var de sånn da dere brukte Canesten? Lurer på om jeg også skal kjøpe det...

ORIGINAL: As3

H A Har slete litt me det! Jeg ble anbefalt A cream på aboteke fra legen! Kjemåe goe greie borte på 123! men er dyr koster 159kr! men er absolut vert det! Han er drøy å har brukt den i mange månter nå!

signerer denne.....

Spesial Cremen til Seba Med er noe liknende A-crem, men uten de "farlige" stoffene som er i de fleste typene A-crem... (Husker ikke hva de heter - de som ikke skal være i barneprodukter...). Men her er det væskende blemmer. Bleieutslett er en soppinfeksjon, akkurat som flass f.eks. Har lett omkring på nettet og funnet at man kan bruke Hydrokortison hvis det ikke væsker, men det gjør dette her. Og så står det at det skal være hvitt flass involvert hvis det er sopp, men det har hun ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Lar henne ligge nesten 30 minutter uten bleie ved hvert bleieskift og nå har hun hatt det i en uke...

har du prøvd med potetmel?
Jeg har vært dagmamma i mange år, å har vært borti mange såre romper, å jeg sverger til potetmel.
Det er kjempebra. Det kan anbefales[;)]

Stemmer at Aurora hadde litt bleie sår den første tiden..men har ikke brukt canesten. Brukte zinksalve da. og potetmel..men hun hadde aldri blemmer. men har ei venninne som har ei datter som fikk det og hun ble anbefalt Weleda (er det ikke det det heter?)sin zinksalve! Det funket veldig bra! De har det på helsekost, tror de har på noen apotek også! Håper dere får det bort!

Natusan pudder var det eneste som tok bleie utslettet til datteren min

her i huset reagerer minsten på parfyme og det er det MASSE av i seba med sine produkter... brukte bare det til steffen, men kan ikke til trygve. Bruker silulen salve.den er god og JA POTETMEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Da Steffen var liten hadde han store åpne sår hver gang han skulle ha tenner. Og da var det bare POTETMEL som hjalp. så det anbefaler jeg også!!!!!!!!!![;)][;)][;)]

Snuppa mi har vært veldig plaga med sår rumpe. trur eg har prøve det meste, å det som tar det her e kortison salve. e en som heita Mildison, den e mild å fin. Som eg bruk i ansikte også, når ho har eksem der. Men det må man jo ha resept på:S

Kanskje det er tenner på vei da? Har jo ikke fått noen til nå. Men hun klør helt ekstremt og har slimete avføring. Har sluttet å se etter tegn, for jeg har trodd hun har fått tenner i fem måneder nå[:D][:D]

Var på apoteket og spurte i dag. Hun sa at hun ikke anbefalte noe før jeg hadde vært hos legen, så hvis det ikke blir bedre, får jeg prøve å få time på mandag. Kjøpte en ny type zinksalve da... Håper det hjelper. Heldigvis virker hun ikke plaget av det.

TAKK FOR HJELPEN ALLE SAMMEN[:)]

Åja DEN ja[8|]

jeg sier det en gang til. du må prøve POTETMEL. høres sikkert rart ut, men det er et eldgammelt kjærringråd. Du må bare prøve.

Min mor brukte masse potetmel på meg da jeg hadde elveblest, så for meg er det helt naturlig[;)] Men har bare hvetemel i huset, og det er nok ikke det samme[:D] Får kjøpe potetmel på mandag...

Back
Topp