Bleier

På mini fungerte ikke rema1000 sine, av «billigbleierl er det anglamark vi har vært mest fornøyd med. Stort sett har han brukt libero (newborn, touch, comfort og up and go)

Brukte først
Libero, så Pampers og libero igjen... trur eg.. det er så forskjellig fra barn til barn og person til person hvilke bleier man liker best.
Kan jo kjøpe litt forskjellig :)

Libro Comfort. Vet ikke egentlig hvorfor. Men alltid brukt det.
Også prøvd up and go av Libro mens syntes det fort blir hengene når barnet tisser og touch syntes jeg fort leker/blir fulle fort

Min erfaring er at det er Libero touch som holder på mest tiss, uten tvil ;) vi bruker bare den på natt nå, og helst libero comfort på dagen da vi skifter oftere. Så det er forskjellige erfaringer med alle bleier.

Brukte pampers og litt libero i starten med nr1, gikk over til Rema 1000 sine. Med nr2 har det stort sett gått i Rema sine, prøvt first pricr sine men likte ikke passformen. Også brukt litt coop/ änglamark sine, har vært kjekk å bytte litt da bleiene varierer i str.«Bleietruse» (remas up&go variant) på natt nå med nr2, forøyd!

De første 3 mnd ca har det gått i pampers, etter det har jeg brukt billig bleier på rema 1000 eller kiwi :)

Pampers lukter skikkelig tiss, libero er god og dyr.
Rema sine har goldt best på tiss og har best pris :happy:

I starten brukte vi mest libro, prøvde ut flere merker fordi vi sleit med bæsj oppover ryggen:facepalm: men ingenting fungerte. Var vel bare rett og slett eksplosive saker:p når hun ble litt større brukte vi stort sett tema 1000 sine, veldig fornøyd med di! Aldri vært noe fan av up and go.

Vi brukte libero på første. Denne gangen skal jeg teste ut rema 1000 sine [emoji4][emoji4] så håper dem funker bra [emoji4]

Liker Libero og Rema.

Ikke prøvd Lillego eller Anglamark.
Syns Pampers lukter ekkelt.

brukte libero touch när dem var små babyer. Men gick over till lillego. Pampers har aldrig funkat här och rema1000 har bara aldrig blivit en favorit. Tror det blir libero touch på minis i starten siden dem er så myke.

Brukte kun Libero soft touch med første. Så myke og gode!!

Det er veldig individuelt fra barn til barn, så du bør uansett prøve deg frem :) Men man får med litt bleier i de gratis babyboksene, og de er fine å starte med.

Med blivende storebror er det egentlig kun libero og tøy som har fungert. Libero newborn og touch i starten, etterhvert libero comfort/touch/up and go. Har prøvd pampers, coop, rema, änglamark men ingen har egentlig fungert.

Vi har også brukt tøy på deltid siden han var 1 år, gleder meg til å prøve å et mindre barn nå! Tøybleier er jo veldig kjekt i fullammingsperioden, litt mer styrete i innføring av fast-føde-perioden også blir det greit igjen. Vi har brukt mest lommebleier med diverse innlegg i, storebror DIGGER "finbleiene" sine. Kjøpte nylig en med motiv fra Oppdrag Nemo på og han var helt i hundre når han fikk på den :cool: :hilarious: Håper å kunne bruke tøy mer med nestemann, men tenker som så at enhver bleie som ikke er engangs er positivt for miljøet, selv om vi ikke fikk til heltidsbruk :)

Eneste problemet med deltidsbruk er at man blir så veldig obs på hvor mye engangs stinker i sammenligning :hilarious:

Vi har brukt Libero touch i to år, kommer til å bruke det på neste også.

Litjtuppa bæsja i HVER bleie til hun ble 3-4mnd :wacky: og det eneste som holdt på det var kiwi sin lillego. Den har høy rygg. Vi bruker det fortsatt og er veldig godt fornøyd. Rimelig er det også.

Tror forøvrig det er litt avhengig av hvilken kroppsfasong babyen har. Jenta vår var og er ganske tynn. Pampers har jeg unngått siden de stinker parfyme. :hungover:

Litjtuppa bæsja i HVER bleie til hun ble 3-4mnd :wacky: og det eneste som holdt på det var kiwi sin lillego. Den har høy rygg. Vi bruker det fortsatt og er veldig godt fornøyd. Rimelig er det også.

Tror forøvrig det er litt avhengig av hvilken kroppsfasong babyen har. Jenta vår var og er ganske tynn. Pampers har jeg unngått siden de stinker parfyme. :hungover:
Jeg leste mye om dette med bleier da jeg ventet første. Det som gikk igjen var at flere barn reagerte på andre merker da de prøvde noe annet enn Pampers. Grunnen var at pampers er tilsatt et stoff som den lille kroppen ble vant til. Da flere sluttet med Pampers fikk barna utslett, nettopp på grunn av dette. Jeg har derfor holdt meg unna Pampers, og tror nok det ligger noe i det du skriver om parfyme.

Snuppa på nå snart to år har brukt mange ulike bleiemerker!
Som nyfødt til 3-4 måneder brukte vi Libero newborn og touch, bæsjelekkasjer med alle «billig» typene! Måtte ha bleie med strikk i ryggen for å holde på det ;-) Etter det så har lillego og rema 1000 blitt brukt mest. Iblant Libero comfort Prøvd Pampers også, og det gikk fint, men likte de ikke pga «netting» og lukta :hungover:

Back
Topp