Bleier

Rainbow Baby 2023

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Julilykke 2023
Kanskje litt tidlig å tenke på nå :rolleyes: men jeg Må ha ting ordentlig planlagt, gooood tid i forkant. Sånn er jeg bare av natur :p

Dere som har barn fra før: Hvilket merke anbefaler dere, og hvorfor?

Dere som venter deres første barn: Hvilket merke vurderer dere, og hvorfor?

Setter pris på alle svar selvfølgelig :greet015

Last edited:
Med vår første brukte vi pampers de første månedene. De var de eneste han ikke fikk bleieutslett av. Da han ble eldre måtte vi bytte til libero, for da fikk han utslett av pampers :p

Når han nærmet seg året kunne vi bruke hva som helst uten at han hadde reaksjon.

Vi vurderte også tøybleier, men vannettet i Bergen tåler ikke at man kaster risposene i toalettet. Dermed blir det både restavfall og ekstra maskinvask og det gidder jeg ikke! :p

Det er veldig individuelt fra unge til unge. Rart, men sant. Vi måtte prøve litt forskjellig. Nå er det mange år siden, men tror det var Pampers som passa frøkna best.

Til minste som er atopiker så har rema 1000 sine vært eneste alternativ faktisk. Var generelt veldig fornøyd med de altså!

Til begge mine barn er det rema 1000 vi he likt best. Men bruker libero sine up&go bleier. Libero touch er og fantastisk myke og gode. Men rema er jammen ikke langt unna [emoji5] men prisforskjellen er jo sinnsyk [emoji28]

Til begge mine barn er det rema 1000 vi he likt best. Men bruker libero sine up&go bleier. Libero touch er og fantastisk myke og gode. Men rema er jammen ikke langt unna [emoji5] men prisforskjellen er jo sinnsyk [emoji28]

Ja, det er nettopp det. Jeg har jo slevfølgelig lyst til å prøve noe som er best for barnet. Noe som ikke lekker o.l. Men trenger jo ikke alltid kjøpe noe som koster skjorta. Så hvis man finner noe som er rimelig, men funker fantastisk, så hvorfor ikke? :happy:

Er vel nesten litt sånn at man alltid faller på de merkene som du har sett mest til på tv og i butikker, f.eks. Pampers eller Libero. Man føler seg så trygg liksom. Sånn er jeg hvertfall :smiley-ashamed004

Rema og libero, mest libero i starten.

Du får bleier i babypakkene, da kan du prøve de ulike typene. Det er helt individuelt hvilke merker som passer best. Kommer f.eks an på om barnet har tynne eller kraftige lår osv. Noen lekker ved bena, noen på ryggen. Noen gir utslett på ett barn, på andre ikke. Bare å prøve seg fram...

Sverger til Pampers! Brukte Libero Touch til han kunne bruke str 3, så har vi brukt Pampers siden

Brukte libro touch fra prematur til str en.
Så ble det libro newborn litt str en og hele to.
Så prøvde vi comfort 3, men de passa ikke oss i det heletatt. Det gjorde forøvrig ikke rema eller pampers heller.
Etter at han passet i anglamark har vi hållt oss der.

Tenker å prøve anglamark newborn på neste ungen

REMA 1000 sine faktisk. Vi har brukt de på lillemann siden han var 4-5 mnd gammel. Straks 2 år nå.

Har brukt Libero før, og tenkt at vi sikkert kommer til å bruke det nå også. Men det skjer vel mye på 10 år som gjør at noe annet kanskje er bedre?

Må rett og slett prøve oss frem, det er utrolig individuelt hva som funker.

På mini har vi brukt libero touch hele veien. Har fungert fint for oss, men nå den siste måneden har vi slitt litt med lekkasje om natta, så vurderer å prøve noe annet.

Kom på nå at vi også brukte endel First Pricebleier den gangen. Da var det bleiekrig, så det kosta typ 4.90 per pakke.

Jeg har planer om å prøve tøybleier etterhvert. Faren kommer til å nekte, men da tenker jeg vi får kombinere.

Til storebror brukte vi libero, rema 1000 og pampers baby dry. Vi slet veldig i begynnelsen med ham fordi ingen bleier satt godt på ham så vi hadde masse skrift pga tiss.

Jeg liker lillego, libero og anglemark

Rema sine er små i str.

Pampers hater jeg. De holder ikke på tiss, på de andre så slapp jeg å skifte om natten- fordi de holder så godt, men det funket ikke med pampers sine.

Libro Comfort. Vet ikke egentlig hvorfor. Men alltid brukt det.
Også prøvd up and go av Libro mens syntes det fort blir hengene når barnet tisser og touch syntes jeg fort leker/blir fulle fort

Back
Topp