Bleier

CSS

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Jeg skjønner jo at babyer er forskjellige i størrelse og form, men jeg må jo nesten gamble på noe og kjøpe inn en pakke eller to. Hvilket merke og hvilken størrelse bør jeg gå for? Tenkte først Libero touch str. 1, men er det egentlig prematurbleier? Herlighet for spørsmål en skal ha altså! [emoji23][emoji85]

Jeg har henta meg startpakkene fra kiwi og fra Apotek1. Her følger det med libero touch 1 og 2 i samme pakkene. På 1 står det 2-5kg og på 2 står det 3-6kg. 5 stk av 1 og 9 stk av 2. Da får man prøvd litt ;)

Har i tillegg kjøpt 1 vanlig pakke libero newborn 1 som er 2-5 kg og 1 pakke pampers 1 det også står 2-5 kg på. Husker fra storesøster at jeg foretrakk pampers frem til en viss str, da hoppa vi over til Libero, mens andre foretrakk ett merke fordi det passet bedre til gutt osv. Så ikke hamstre, kjøp heller en av hver og test litt først :) Anbefaler disse startpakkene vi får gratis, skal også hente på rema 1000 ;)

• Liker
Reactions: CSS
Her har vi prøve pakker på libero touch i str 1 og 2. Så kjøper jeg inn str 3 i tilfelle lille i magen er like stor som storebroren ;) og butikken har oppe etter at jeg har født, så pappaen kan kjøpe det vi trenger mens vi er på barsel :)

• Liker
Man kan kanskje kjøpe en av hver, også når ungen kommer, prøve med den største størrelsen, og hvis den er passe, få levere inn igjen den minste pakken? Eller?

• Liker
Har kjøpt 3pakker libero 1 og fått noen touch1. Vil ikke anbefale Pampers, de inneholder lotion som ikke er bra for huden / gjør den avhengig.

Baby kan fort bæsje 10 ganger på en dag, så bedre å ha litt fler enn for få :)

• Liker
Har inntrykk av at de fleste normalvektige babyer går rett på/raskt på str 2. De hadde iallefall først kun str 2 på både føden og barsel da vi fikk storesøster. Men hun var ikke så stor var dårlig til å legge på seg så vi brukte str 1 leeenge. Ville nok uansett hatt en av hver str i hus :)

• Liker
Her på Drammen sykehus har de kun libero touch str 1. Syns de er svære [emoji38]

• Liker
Da har jeg kjøpt to pakker i str 1 og to i str 2 fra libero touch, og så har vi én pakke fra startpakken til rema 1000. Så får vi bare fylle på deretter. [emoji4] Takk for gode svar! Alt en skal lure på altså..

Back
Topp