Bleier

tonjesm

Blir kjent med forumet
Venter en liten en i mars og er veldig usikker på hvilken sort bleier som er bra, det er jo så mange...:)
Hvilken sort bruker du?
Fordeler?
Ulemper?

Vi brukte Libero med væskeindikator de første mnd sist før vi gikk over til first price som også funker bra og er mye rimeligere:) syntes Libero sine var så fine først i forhold til at man kunne se med en gang det ble vått i bleia utenpå slik at hun slapp å bli sår, huden tåler jo så lite den første tiden:)

Vi brukte Libero med væskeindikator de første mnd sist før vi gikk over til first price som også funker bra og er mye rimeligere:) syntes Libero sine var så fine først i forhold til at man kunne se med en gang det ble vått i bleia utenpå slik at hun slapp å bli sår, huden tåler jo så lite den første tiden:)

Har alle libero bleie væskeindikator? Eller er det ein spesiell type? :p

Bruker libero her. De to minste str. har veskeindikator og det er veldig greit. Ellers tåler ikke guttungen andre merker, så da holder vi oss til dem :) det er også de som sitter best på guttungen.

Libero newborn pakkene str 1-3 har indikator:)
Libero har kommet med en ny serie som heter Libero touch. de er supermyke og har også indikator. De er litt dyrere men jeg syns de er verdt det :)

Litt usikker, tror det er på de til nyfødt, det står nok på pakken:)
Libero har kommet med en ny serie som heter Libero touch. de er supermyke og har også indikator. De er litt dyrere men jeg syns de er verdt det :)

Åh so smart! Har jo ikkje bytta bleier sidan.. Ja veldig mangen år sidan, så er fullstendig ut av gamet :p

Brukte Libero fram til størrelse 2, brukte også litt rema i størrelse 2. Str 3 og oppover så har vi kun brukt rema 1000! Syns de sitter like godt som Libero men koster en del mindre! Var et prishop fra størrelse 1 og 2 til 3!

Prøvde Pampers men de lukta noe grusomt og lillegutt fikk sår stump!

Vi prøvde både libero og pampers, var mest fornøyd med libero. Nå som hun er større bruker vi bare Rema 1000 eller First Price.
Bra de også. Coop har jeg også vært fornøyd med.

Brukte Libero fram til størrelse 2, brukte også litt rema i størrelse 2. Str 3 og oppover så har vi kun brukt rema 1000! Syns de sitter like godt som Libero men koster en del mindre! Var et prishop fra størrelse 1 og 2 til 3!

Prøvde Pampers men de lukta noe grusomt og lillegutt fikk sår stump!
Ja, hva er den lukta fra pampersbleiene? :p Synes det luktet veldig kunstig og merkelig av dem! Vi bruker libero nå, men går nok over til noen av de billigere når lillemor blir stor nok. Har hørt at de billige også er bra :)

Bruker disse fra popolini med ullbukse utenpå: http://nostebarn.no/popolini-formsydd-bleie.html

Veldig fornøyd. Aldri lekkasje, han har tidlig lært å kjenne når han blir våt så han kam si ifra om det (føles hjelpsomt før bleieslutt), ulla gjør at det ikke blir kaldt, det er bra for gutter med den luftigheten tøy gir siden testiklene blir litt for varme i engangsbleier, det er økonomisk, lettvint og vi er aldri tomme for bleier.
Når han er syk bruker vi rema sine, og er veldig fornøyd med de også.

• Liker
Reactions: Io
Har brukt pampers, de som sitter best på vår gutt.

Ja, hva er den lukta fra pampersbleiene? :p Synes det luktet veldig kunstig og merkelig av dem! Vi bruker libero nå, men går nok over til noen av de billigere når lillemor blir stor nok. Har hørt at de billige også er bra :)

Det er lotion i de! Ble kvalm av å bære ungen min :p så no more Pampers!
Kan anbefale rema 1000 sine! De er virkelig gode, merker ikke noen forskjell på de å Libero! Svigerforeldrene mine kjøpte libero touch og syns ikke de var noe bedre enn rema sine!
Kjøpt en pakke eller to med Coop sine og syns de også er gode :)

Brukte Libero sine på str. 1 og 2, åså bytta vi til Pampers. Var jo et ekstremt prishopp på liberobleiene fra str. 2-3 og så lenge annet funker så tar vi noen som er billigere☺️

Vi brukte bare Pampers på str 1,2 og 3. Etter det gikk vi over til rema sine, fram til de fikk den nye typen: lev vel. Stumpen ble SÅ sår! Så nå er det Coop eller Pampers her i gården. Hyppige lekkasjer når vi bruker Libero. I tillegg lukter det veldig raskt skikkelig sur urin av de, spesielt den nye typen Libero touch.

Nr 1 brukte tøy fram til 6mnd. Når han fikk vanlig mat fikk han konstant diaré som luktet helt jævlig (bleiene måtte i to lag plast og ut dra asap!). Da ble det libro.
Nr 2 kom rett i flytting/oppussing tillegg til at vi hadde begge ungene hjemme. Han brukte pampers (ble sår av alt annet).

med nr 3 har jeg funnet fram tøybleiene igjen☺

Synes engangsbleier lukter jævlig!

Jeg har valgt libero, så om snuppa tåler di så blir nokk den typen brukt en stund før vi tester noen billigere. Dyrt med bleier i lengden ;)

De er desidert favoritt her i huset. Sitter så godt på og er tynne og myke:) bruker kun libero og libero touch, men syntes de vanlige libero kan lukte litt stramt når hun har tisset. Men det er eneste ulempen.:)

Brukte Libero med første, brukte der ganske lenge, da vår lokale Rema veldig ofte er tomme for rema-bleier i de mindre størrelsene :-/ Nå som hun er to, går det i rema, coop eller first price om hverandre og Libero Up&go. Rema sine nye buksebleier er også veldig gode, men igjen, alltid tomt hos Rema...

Nå med nummer to har jeg kjøpt inn Libero og tenker å bruke det når hun er liten, for så å gå over til Rema sine :-)

Er helt forelsket i libero touch jeg! Litt dyrere men økonomien skal gå rundt likevel den ;)

Back
Topp