Bleier?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Hvor lenge er det vanlig å bruke nyfødt bleier før man begynner på 2? Og hvor mange pakker går det første ukene? Sånn ca... Vet jo at det er individuelt :p

Antakelig meget individuelt, for begynner ikke 2 sånn på 4 kilo eller noe sånn? Og det er jo unger som fødes både 4 og 5 kilo tunge, mens andre er så små at de egentlig er for små for nyfødt og bør kjøpe prematurbleier på apoteket...(det måtte min nevø, selv om han ikke var prematur, så var han liten)

Jeg har forøvrig ingen peiling, vi bruker tøybleier

Det står kg på bleiepakken, men med forrige mann så byttet jeg når bleien ikke klarte å ta unna lenger, og det ble lekkasje. Og det selv om det var mange kg til "maksgrensa" på bleien igjen... så slikt må en bare se ann etter hvert.
Dårligste bleiene synes jeg er Libero og Pampers. Holder dårlig visst det blir litt tiss i bleien.

Har gratis pakke fra Rema 1000 sin egen pakke (tror det var nr.1) og fra Libero sin babyboks er der blandet nr.1 og 2. Jeg har hittil foretrukket libero, så derfor har jeg kjøpt en pakke av den i nr.2 i tillegg, ellers ser vi va vi vil få bruk for :) Trenger vi mer av de mindre bleiene kan vi jo bare kjøpe inn, istedenfor å måtte sitte med masse bleier som viste seg å være for små :)

Tror vi brukte kun en pakke av nr.1 sist. De første døgnene er det jo ikke så mye, men etterhvert kan det fort bli litt. Det slår aldri feil at babyen bæsjer med en gang du har fått på en rein bleie! :p

Brukte ca en halv pakke av str 1 sist :p Så måtte vi gå over på 2. Kommer veldig ann på hvor stor babyen din er :)

Med første så brukte vi nr 1 noen uker ettersom hun gikk ned i vekt og veide under 3 kg. Tror nr 1 er for de som veier mindre enn 3 kg. (Kan hende jeg tar feil)

Har kjøpt inn to pakker av str 1, så får vi se hvor stor han er. Eldste broren brukte minste str ett par uker (litt over 4kg da han ble født), men minstemann passet de knapt til de første dagene en gang. Han var nesten 4,5kg ved fødsel og la på seg 500g i uka de første ukene ;) kommer til å kjøpe inn noen pakker i str 2 også i tilfelle str 1 blir for lite, men håper de holder ei stund ivertfall ;)

Bytt til nr 2 når de ikke holder på tiss lenger:p strl kommer ann på både vekt og passform, så tror ikke det er noe fasitsvar.. Her har vi både 1 og 2 liggende klart:)

Det står kg på bleiepakken, men med forrige mann så byttet jeg når bleien ikke klarte å ta unna lenger, og det ble lekkasje. Og det selv om det var mange kg til "maksgrensa" på bleien igjen... så slikt må en bare se ann etter hvert.
Dårligste bleiene synes jeg er Libero og Pampers. Holder dårlig visst det blir litt tiss i bleien.
Hvilke bleier bruker du? Hvilke bleier som holder best? ;)

Størrelse 2 starter på 3 kg. Jeg har kjøpt en i str 1 og en i str2. Så prøver jeg bare. Lille var knapt 3, og gikk ned til 2700 gram. Så da ble det nr 1 ei stund. Men tror det er litt forskjellig fra merke til merke og unge til unge. Her var pampers. Helt håpløs uansett. Og det var det de hadde på sykehuset. Så denne gangen tar jeg med Libero i fødebagen. Og Rema sin. (Fikk i gratispakke og virker veldig lik Libero)

Jeg har bare gått rett på str 2 med alle. Har fått barn over 3 kg hver gang, og har ikke følt behov for nr 1.

takk for svarene, jeg har virkelig lurt om jeg skulle kjøpe inn mer av 1 eller bare vente og se!

Back
Topp