Bleier

Sazzaz

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Mini her har masse uhell igjennom bleien :-/ tips havner jo mer ut hele ryggen enn oppi bleien og bæsjen tyter og ofte ut. Bruker jeg feil merke/str? Bruker rema 1000 sine 2 bleier. Står jo at dei er for 3-6 kg. Og lillegutt er rett over 4 kg. Så han er jo innenfor kiloene vertfall. Men tror vertfall halvparten av bleiene vi bytter så er tiss/bæsj komt utfor og.

Vi bruker pampers str 1 og han er nok snart 4 kg.. noen uhell.. men ikke hver dag..

Vi bruker Libero nr 2, og snuppa her er rett i underkant av 4 kilo. Ikke uhell her, selvom hun kan ha på bleien hele natten:)

Vi har også hatt endel uhell i rema-bleiene, og tror de rett og slett er for store. Lillen her er rett over 4kg.

Høres ut som at de er litt for store. Ikke alltid en kan se på "kg". Kommer an på kroppsbygningen generelt og. Og vedr tissebleier, du har gutt, sant? Bare pass på at tissetassen ikke peker oppover eller til siden når du klistrer igjen bleien :-P

Du må bare se på passform for ditt barn. Vi brukte både pampers og Libero og hadde uhell hver dag flere ganger både med tiss og bæsj! Så byttet vi til rema for 1 uke siden og har ikke hatter uhell siden... Så mye med passform for ditt barn. Prøv et annet merke å se?

Mini her er også rett over 4 kg. Har samme problem som deg med Rema sine bleier, mens Libero størrelse 2 holder ting på plass. Ser at bleiene fra Rema er litt større enn Libero sine.

Mitt tips er å prøve enten en str større eller et annet merke.

Vi gikk aldri etter kg merkingen på bleiene med storebror. Byttet til større str når det ble mange tiss/bæsj uhell utenfor. Måtte en periode bytte mellom libero og pampers også.

Har litt libero liggende fra babybokser. Så får prøve dei en periode da :-) etter som jeg husker så hadde vi ikke særlig uhell på sykehuset og der var det libero 2 vi brukte. Så får vi prøve rema bleiene igjen når han har vokst litt til da :-)

Jeg har gutt ja, og prøver å passe på at tissen peker nedover ja :-P hehe.

Sånn hadde vi det med liberobleiene (de 3 første str) så byttet til pampers. Ingen uhell! Forsøk med et annet merke.

Ble plutselig masse lekkasjer her, med Rema sine nr 2. Så nå er vi på Libero nr 1 :)

Back
Topp