Bleier

Engangsbleier. Skjønner ikke hvordan man skal klare å rengjøre tøy bleier? Virker veldig upraktisk ut og litt ekkelt?

Kjøpte en hau med tøybleier sist. De ligger fortsatt ubrukte i skapet. Syntes de ble store og klumpete.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Blir engangs i starten, og så tøy etterhvert. Er vanskelig å finne gode tøybleier som passer helt i starten synes jeg, de må få litt lubne lår først :) Har brukt tøy på begge guttene. Bruker Fuzzi Bunz og Bumgenius, fornøyd med dem! :)

Engangsbleier. Skjønner ikke hvordan man skal klare å rengjøre tøy bleier? Virker veldig upraktisk ut og litt ekkelt?

De bleiene vi har brukt (Fuzzi Bunz/Bumgenius) har samme fasong som engangsbleier, med uttakbare innlegg. Har tynne innlegg i dem (rispapir) som fanger opp bæsj, det bare kastes i do, og så samler vi bleiene i en bleiebøtte med en vaskbar pose oppi (rister ut innleggene så alt vaskes godt). Så putter vi bare hele posen i vaskemaskinen, og vasker på 60 grader med forvask først for å skylle ut av dem. Funker som fjell, blir mye rimeligere enn engangsbleier, lukter mindre, er bedre for huden og mer miljøvennlig om man vasker dem miljøriktig, pluss at man går aldri tom for bleier :) Vi har hatt mindre bæsjelekkasjer med tøy også enn med engangs, og så er det så mange kule farger og motiver, så man blir fort litt hekta :P På tur har vi med små bleieposer vi putter brukte bleier i.

De bleiene vi har brukt (Fuzzi Bunz/Bumgenius) har samme fasong som engangsbleier, med uttakbare innlegg. Har tynne innlegg i dem (rispapir) som fanger opp bæsj, det bare kastes i do, og så samler vi bleiene i en bleiebøtte med en vaskbar pose oppi (rister ut innleggene så alt vaskes godt). Så putter vi bare hele posen i vaskemaskinen, og vasker på 60 grader med forvask først for å skylle ut av dem. Funker som fjell, blir mye rimeligere enn engangsbleier, lukter mindre, er bedre for huden og mer miljøvennlig om man vasker dem miljøriktig, pluss at man går aldri tom for bleier :) Vi har hatt mindre bæsjelekkasjer med tøy også enn med engangs, og så er det så mange kule farger og motiver, så man blir fort litt hekta :p På tur har vi med små bleieposer vi putter brukte bleier i.
Takk for svar, dette har jeg lurt veldig på:)

Engangs.

En salig blanding av tøy og engangs som sist:)

Engangs, men jeg husker ikke helt om jeg var mest fornøyd med Pampers eller Libero til helt i begynnelsen.. Lurer på om jeg syntes Pampes var mykere? :)

Engangsbleier, men har flere venner som har brukt tøybleier og er veldig fornøyde.

Her blir det tøybleier:D brettebleier i starten også over til noen one size:D

engangs

Ikke i hele tatt!

Jeg bruker tøybleier, så lurer dere på noe må dere bare spørre :)

De bleiene vi har brukt (Fuzzi Bunz/Bumgenius) har samme fasong som engangsbleier, med uttakbare innlegg. Har tynne innlegg i dem (rispapir) som fanger opp bæsj, det bare kastes i do, og så samler vi bleiene i en bleiebøtte med en vaskbar pose oppi (rister ut innleggene så alt vaskes godt). Så putter vi bare hele posen i vaskemaskinen, og vasker på 60 grader med forvask først for å skylle ut av dem. Funker som fjell, blir mye rimeligere enn engangsbleier, lukter mindre, er bedre for huden og mer miljøvennlig om man vasker dem miljøriktig, pluss at man går aldri tom for bleier :) Vi har hatt mindre bæsjelekkasjer med tøy også enn med engangs, og så er det så mange kule farger og motiver, så man blir fort litt hekta :p På tur har vi med små bleieposer vi putter brukte bleier i.
Jeg bruker alvababy (har ikke hatt råd til "dyre" bleier), og er veldig fornøyd. Her ristes ikke innleggene ut, hiver hele posen med bleier inn i vaskemaskinen med åpen glidlås og da "faller" innleggene ut av seg selv etter et par omganger i sentrifugen :)

Veldig forkjemper for tøy, altså :)

Her blir det engangs, og libero. Var så misfornøyd med pampers. Smak og behag:-)

Back
Topp